BMW 5-serie Touring 2012: Stationair onrustige loop

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: N53B30A, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 200

Beste leden,

Ik post mijn probleem hier omdat we er op dit moment gewoon niet uitkomen.

Mijn 530i 6inline loopt erg moeilijk stationair. Bij start kan die strak aan slaan en na 10/15 seconden beginnen met bokken totdat de cel aangaat en hij cilinders uitschakelt.

Motor uit en opnieuw starten lost het op totdat hij weer gaat bokken.

Onder vollast geen symptomen. Ook warm of koud maakt geen verschil.

Tot nu toe gedaan:
Kleppendeksel vervangen - minimaal verschil
Bougies en bobines vervangen
Nox sensor vervangen
Rooktest gedaan
Endoscoop
Uitgelezen
Injectoren gecheckt

Tot nu toe nog geen verbetering gevonden.

Uitlezen geeft alleen uitschakeling van cilinders aan wat na opnieuw starten verdwijnt.

Ik heb het vermoeden dat het met vacuüm/opbouw van druk te maken heeft op het stationair programma leest/meet ergens verkeerde waarden waardoor die op hol slaat. Of stiekem een verbrande klep die opspeelt bij stationair??

Wie o wie kan mij een zetje in de goede richting geven want het is een umachtig blok maar hier krijg ik hoofdpijn van.


Met vriendelijke groet,
George

George n53b30

Geplaatst door George n53b30 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden

Heb je de MAP sensor gecontroleerd? De motor ecu heeft inlaatluchtdruk en inlaatluchttemperatuur nodig om goed te regelen..

kaleido 1 (1385) PRO, 1 jaar geleden

Dat zou dan bij het uitlezen te zien moeten zijn , mits er uitgelezen wordt met geschikte apparatuur.

George n53b30 (0), 1 jaar geleden

Dank voor de reactie. Sensoren zijn gecheckt en werken allemaal. We krijgen ook geen foutmeldingen hiervoor. Ooit de nox maar die hebben we vervangen

    Een sensor kan werken en geen foutcode genereren als deze wat aan het driften is ( de waarde gaat op de grens zitten en soms er even overheen). Als je stelt dat de sensoren gechecked zijn en dat ze allemaal werken is er dan ook grafisch naar de sensorwaarden gekeken als functie van de tijd? Op die manier kun je zien wat het bokken triggert. - mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden

kaleido 1 (1385) PRO, 1 jaar geleden

Controleer eens op valse lucht.

    Graag;-) maar waar? Kleppendeksel is al vervangen. Rooktest niet erna gedaan maar misschien wel slim - George n53b30 (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.