BMW 5-Serie: deurrubbers

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

Hallo allemaal,

Wie o wie kan mij vertellen waar je nieuwe deurrubbers kunt bestellen voor een 520i touring (E39)??

Is het vervangen van de rubbers iets wat je zelf kunt doen of moet je hiermee speciaal naar een garage??

B.v.d.

Henhyl

Geplaatst door Henhyl (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Gewoon bij de dealer. Als je een beetje handig bent kun je dat zelf wel doen.

gr Martin

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Voor prijzen kun je ook even kijken op : www.realoem.com en vul je laatste 7 cijfers van het chassisnummer in..

Inderdaad, als je geen 2 linkerhanden hebt, moet het ook zelf te doen zijn.

Gr Stefan

Henhyl (0), 14 jaar geleden

Misschien een hele domme vraag....onder welke categorie vind ik deurrubbers. Heb alles al doorgespit en kom ze niet tegen.

Thanks iig voor de reacties dusver!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zie : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...

** 41 Carosserie - onderdelen **
** 41 - 40 Deur voor **
** Tochtstrip van portier voor **

Gr Stefan

Henhyl (0), 14 jaar geleden

thanks...ik had gekeken op "deurrubber" en niet op "tochtstrip.

Kreeg wel even de hik van die prijzen...willen nl. alle strips vervangen....

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat schrikken doet bijna iedereen en zien dan af van het vervangen van de rubbers.
Wat is de reden dat je de rubbers wilt vervangen?

gr Martin

Henhyl (0), 14 jaar geleden

Omdat wij constant beslagen ramen hebben van binnen en wij denken dat dit komt van de deurrubbers want die zien er niet meer jofel uit (zacht uitgedrukt).
Vooral met dit weer is het nu een ramp omdat er ook licht ijs aan de binnenkant zit.

Maar ik dacht dus...die bestel ik wel "even" en de kosten zullen wel meevallen. Nou..ten eerste kun je googlen totdat je een ons weegt..maar vinden doe je die krengen niet en als je dan een link krijgt via hier hou je er een hartverzakking aan over.
Daarbij komt...welk rubber is nou diegene die wij zoeken. Wij zoeken dus het rubber wat de totale omtrek van de omvat..dus daar waar de deur tegenaan valt als je hem dicht doet. Alsmede ook het rubber wat aan de deur vastzit.

Ook hebben wij het probleem gezocht in de pollenfilters...dus die zijn inmiddels vervangen...maar het vocht blijft. Dus is de enige andere optie (volgens ons) zijn de rubbers.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zou eerst maar eens de deurpanelen eraf halen en kijken of het folie nog heel is een helemaal vast zit. Dit is een veel voorkomend probleem bij deze auto's
En het is een heel wat goedkopere oplossing. Vaak is ook het tapijt een beetje vochtig maar niet altijd.

gr Martin

Henhyl (0), 14 jaar geleden

Dat is stap 2 idd....vooralsnog gaan wij nu eerst de rubbers aanpakken omdat bij 2 deuren ze er in kleine boogjes aanhangen.

Moet zeggen dat ik het enorm waardeer zoals je meedenkt...thanks!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

En dan is het nog maar de vraag of het daadwerkelijk de rubbers van de deuren zijn, is een 'dure' gok die je neemt, als ze echt slecht of kapot zijn zou ik ze gewoon vervangen..

Heb er zelf ook al een paar gehad, niet alleen bmw, en niet te achterhalen waar dat zo ineens vandaan komt..

Henhyl (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]En dan is het nog maar de vraag of het daadwerkelijk de rubbers van de deuren zijn, is een 'dure' gok die je neemt, als ze echt slecht of kapot zijn zou ik ze gewoon vervangen..

Heb er zelf ook al een paar gehad, niet alleen bmw, en niet te achterhalen waar dat zo ineens vandaan komt..[/quote]
maar van 2 portieren zijn ze echt kapot...dus die moeten sowieso vervangen worden.

Maar begrijp jouw eerste regel nietzo goed. Je zegt enerzijds dat het een "dure" gok is...maar als ze echt slecht of kapot zijn moet ik ze wel vervangen?? Als die kapot zijn is het toch geen gok??

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Klopt wat je zegt, ik bedoel ermee dat je ze gewoon moet vervangen als ze echt kapot zijn zoals je aangeeft..

Maar als ze nog in goede conditie waren, was het een dure grap om ze 'even' te vervangen en dan te hopen dat het vocht op de ramen aan de binnenkant weg blijft.

Freude_am_Fahren (0), 14 jaar geleden

Ook als de deurrubbers in goede staat zijn en nog goed vast zitten aan de deuren kan er spraken zijn van lekkage. Mijn E39 sedan van 2001 heeft er veel last van (beslagen ruiten + natte vloermatten achter).
Hoe kan een deurpaneel/ loszittende folie leiden tot de lekkage van deze topic ? Een deurpaneel zit toch ver binnen de rand waar afdichting van hemelwater gewenst is, namelijk tussen deur en karrosserie-rand waar deze tegenaan ligt ?

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Loopt bij de ramen langs door de deur naar binnen. De meeste denken dat een deur water dicht is maar dat is niet zo.

gr Martin

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ook raamrubbers sluiten nooit 100% af, er komt altijd wel wat water door, en dat verdwijnt als het goed is via de gaatjes onder in de deur..

Gr Stefan

Freude_am_Fahren (0), 14 jaar geleden

De horizontale rubbers aan de buitenzijde, waar de (achter)ramen langs glijden, waren de laatste kandidaten waar ik aan dacht.

Ben ook benieuwd naar de rol die deurpanelen/ folie spelen bij deze lekkage ...

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Daar ligt het ook niet aan. Kun je wel nieuwe opzetten maar waterdicht wordt het nooit. De afdekfolie in de deur zorgt ervoor dat het water niet naar binnen loopt. Meestal zit het los. Je kunt het opnieuw vastplakken of er nieuwe inzetten. Is een veel voorkomend probleem geweest. Meestal is het achter de stoel het natst

gr Martin

Henhyl (0), 14 jaar geleden

In ons geval zijn de matten in de auto droog.
Valt me trouwens wel op als ik de airco niet laat blazen maar gewoon de verwarming vol open zet, de ramen minder beslaan. Wel komt rondom op alle ramen iets beslag op de onderste rand. Zet ik de airco vol open blaast hij voorraam en zijramen schoon maar de achterste zijramen (naast achterbank) en die terhoogte van de kofferbak slaan dan dicht.

keese39 (0), 14 jaar geleden

Beste Henhyl,
In het begin van mijn 5-serie(1998), had ik ook altijd beslagen ramen als er meerdere mensen in de auto zaten of als ik nat naar binnen stap, het instellen van de verwarming en fan is ook belangrijk, nu ik niet meer op "auto" druk maar op "pijltje omhoog"en "pijltje naar beneden", beslaan mijn ramen veel minder en hou ik warme voeten.
Bij vocht problemen kan je ook het volgende doen, alle ramen goede schoon maken en een nacht(of langer) een badhanddoek met kattegrid(die vocht opzuigen) in de auto laten liggen ergens op de grond. Voor alle zekerheid nog een badhanddoek eronder leggen. De vocht is dan wel uit jouw auto verdwenen. Komt het snel terug, dan komt er ergens water binnen, zoals vermeld via de deuren of wie weet waar nog meer.

Henhyl (0), 14 jaar geleden

Thanks voor de tip Keese39...grit is hier wel aanwezig!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Anders zijn er nog altijd vocht vreters te koop..

Henhyl (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Anders zijn er nog altijd vocht vreters te koop..[/quote]
hihihihi....heb ik gehad.....is 1 heel groot ijsklontje geworden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.