BMW 5-Serie: distributie-ketting & -spanner

Brandstof: Diesel, Motorcode: 525 tds

Een amateur mecanieker, heeft de injectiepomp (voor reparatie brandstofverlies red.) vanop de motor verwijderd, en dit zonder het aandrijfwiel (middenste, dubbel ketingwiel) vast te zetten.
Dit met alle gevolgen vandien, namelijk: kettingspanners los ... distriebutie uitlijning verkeert ...!?
Mijn vraag is nu:
Heeft dit iemand al eerder meegemaakt!? En op welke manier is dit aldus opgelost? Welke is de eenvoudigste en beste manier om dit te hestellen?
Men zegt mij: de cilinderkop demonteren, maar ik denk eerder om het distributiecarter te verwijderen, en op deze wijze alles weer juist te zetten!
Kan iemand mij hierbij raad geven?
Alvast bedankt. Tony
ps: Voorieder: Beste wensen voor 2010.

garage@paret-nv.be

Geplaatst door garage@paret-nv.be (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Van welk bouwjaar is de auto..

Zowel de E34 als E39,

Voor de distributie timing zie :

[url=http://img253.imageshack.us/i/31960592.p...][img]http://img253.imageshack.us/img253/4443/...[/img][/url]

Gr Stefan

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je de pomp van de motor afhaald zonder het tandwiel vast te zetten gaat de spanner naar buiten waardoor je hem nooit weer in elkaar krijgt. wat je kunt proberen is de nokkenas te demonteren. tandwiel verwijderen en dan proberen de ketting geleider terug te duwen en hem dan alsnog te blokkeren met een pen. Je kunt ook proberen het deksel voor de distributie eraf te halen maar dat gaat niet heel gemakkelijk. Dan moet je of de kop verwijderen of wat makkelijker is maar nog steeds veel werk de carterpan los te maken en zo het deksel te verwijderen.

gr Martin

keese39 (0), 14 jaar geleden

Beste garage@paret-nv.be,
Ik kan je niet verder helpen maar wil je wel via deze weg alvast bedanken, want a.s. woensdag ondergaat mijn 525 tds dezelfde operatie en kan ik nu deze fout niet laten begaan.
M.v.g. Kees

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Tony,

Inmiddels al verder gekomen ?

Gr Stefan

wilbert12018 (0), 14 jaar geleden

Je hoeft de pomp niet te verwijderen als je hem lek vrij wil maken. Je haalt de deksel er af en het electrische aansturing. Scheelt heel veel werk en
2 pakkingen van ongeveer 2 a3 euro monteren en hij is weer klaar. Scheelt weer een paar honderd euro.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.