slecht stationair draaien schommelt tussen de 400 en 1200 toeren , hoog benzine verbruik , hoge co waarden , bijna alles vervangen van bougie tot luchtmassameter
Geplaatst door erwin34 (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Is de uitlaat wel volledig dicht? Werkt de lambdaspnde naar behoren?
Bas_petiet (0) PRO, 14 jaar geleden
Heb je de auto al eens uitgelezen? Kortweg alles vervangen heeft natuurlijk geen nut en kost een berg tijd en geld! Loopt die zowel met warme als koude motor slecht?, of maakt dit totaal niet uit? Je zal ook de weerstandswaarde van dan koelvloeistof temp sensor eens door kunnen meten, of probeer hem eens los te halen en kijk dan eens of hij beter draait.
erwin34 (0), 14 jaar geleden
hij heeft dat probleem alleen met warme motor
paulo peter (0), 14 jaar geleden
erwin
heb je de stappenmotor al eens gereinigd zijn meer topics over te vinden
zoekfunctie (stationair loopt slecht)bvb
of benzinedrukregelaar op injectorrail vervangen deze kan ook een tehoog co veroorzaken en hoog verbruik
mvg paulo
Bas_petiet (0) PRO, 14 jaar geleden
Als dit probleem zich alleen voordoet met warme motor dan zal ik eerst eens de koelvloeistof sensor doormeten, dit kan betekenen dat er teveel brandstof wordt ingespoten bij warme motor. Een stappemotor zal ook koud dit probleem geven.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Noem eens op wat je allemaal vervangen hebt ??
Waren dat nieuwe onderdelen of oude 2e hands zooi ?
Stonden er foutcodes in het geheugen ? Zo ja, welke ?
erwin34 (0), 14 jaar geleden
temperatuursensor , BDP sensor , luchtmassameter , injectoren , benzinedrukregelaar op de rail , benzine damp recuperatieklep , stappenmotor , bougies en de bougiekabels , geeft geen foutcodes aan
GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden
Wat dacht je van een andere lambda sonde? Is daar ook naar gekeken?
gr Martin
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Je hebt de helft van de sensoren vervangen, maar...........weet je zeker dat deze 100% goed zijn ? Anders val je van de regen in de drup ( of was het nou andersom )
Lees hem eens uit en kijk welke storingen erin staan, ook zou je de lambda eens kunnen meten en kijk eens of deze nog werkt.
Meet ook die kvs temp sensor nogmaals, kan zijn dat hij zo schommelt door teveel brandstof = foutieve waarde van sensor.
[url=http://img192.imageshack.us/i/46044294.p...][img]http://img192.imageshack.us/img192/9258/...[/img][/url]
Tiger007 (0), 14 jaar geleden
Ik begreep dat de gasklephuis wat wel eens flink vuil kon zijn?
erwin34 (0), 14 jaar geleden
temperatuursensor werktt en heb nob nog een nieuwe cilinderkop sensor geplaatst ; lambdasonde heeft deze wagen niet , het is er 1zonder catalysator , hij doet nog altijd hetzelfde ik heb al op 20 plaatsen gevraagd en niemand weet wat het is , is een moeilijk geval
Bas_petiet (0) PRO, 14 jaar geleden
Koppel de accu eens los (+- 5min) en kijk eens wat die dan doet
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Hebben ze de kat dan verwijderd en zit er nu een open pijp tussen zonder lambdasonde ?????
Dan kan het goed het schommelen stationair verklaren, net zoals een te hoog CO en te hoog brandstofverbruik!
Als het goed is heb je 2 sensoren, ene ( zwart ) voor de meter op het dashbord maar die moet je niet hebben, en een blauwe voor de DME.
Bas_petiet (0) PRO, 14 jaar geleden
Het zal goed kunnen dat dit type motor zonder katalysator is uitgevoerd aangezien het bouwjaar (type 1991 kan met of, zonder kat wezen). Als dit niet zo is dan verklaard dit idd het slecht lopen v.d motor, zomaar een Kat en lambdasonde weg laten gaat niet werken... Kijk even op je kentekenbewijs wat er na je type staat dit moet het type U9 wezen met Kat, is dit zonder dan zal er niets staan.