auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Dringen Hulp nodig met mijn BMW 318D.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

Hallo allemaal, ik hoop graag door mijn verhaal hier te vertellen goeie antwoorden en tips te kunnen krijgen van jullie. het gaat als volgt

Mijn BMW 318D heeft een probleem dat mij nu al 3000 euro heeft gekost en ik er nog steeds niet uit ben. voor dat de probleem begon deed de auto het heel goed. Maar toen was mijn Poulie stuk gegaan en die heb ik laten vervangen en de dealer zei dat mijn dynamo ook stuk was gegaan en dus die is ook vervangen. En sinds dien begon al de problemen. De probleem is dat als ik mijn auto start dan maakt hij helemaal geen contact niets. Maar het gaat dus zo Ik ga in de ochtend om 5 uur naar werk dus de auto is koud en afgekoeld. ik start me auto in 1 sleutel omdraai. Ik ben op werk en ik zet de auto uit. daarna werk ik 8/10 uurtjes lang en vervolgens start ik me auto weer in 1 sleutel omdraai want na 8/10 uurtjes is die volledig afgekoeld. maar als ik binnen 1 uur de auto meerdere malen wil starten lukt dat niet want dan maakt tie geen contact helemaal niks niet eens dat de auto probeert te starten ofzo maar gewoon niks. In de tussen tijd is de startmotor 2 keer vervangen en de probleem was nog niet opgelost.

Als de auto koud is start die in 1 keer en na het starten doe ik hem gelijk uit om hem vervolgens weer te kunnen starten doet tie het niet. dan moet ik weer 3/4 uur wachten tot de auto is afgekoelt dan start tie gelijk weer. dus ik word nu echt ontzettend gek en ik hoop dat jullie graag kunnen helpen. en als de vehaal niet duidelijk is meldt het me even zodat ik hem nog beter kan uitleggen. Aub help mij uit me probleem.

Geplaatst door

BMW-Junky (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lampjes dash gaan dan wel branden?
Is de auto al uitgelezen?
Al eens een andere sleutel geprobeert?

Aangezien je al een hoop hebt geprobeerd hier een wilde gok, kijk of je een plus aansluiting op je accu hebt met crashsensor erop, als je dat hebt zit er een extra meestal geel stekkertje op. deze willen nog wel eens storingen geven, het kan zijn dat ie na 1 keer starten een te slecht contact heeft voor een 2e keer starten, het is een gok maar je zou het kunnen controleren. Meestal brand dan trouwens het airbag lampje maar dat hoeft niet. Het kan ook zijn dat er alleen een fout in het airbag systeem staat.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Lampjes op de dashboard branden allemaal.
De auto is al uitgelezen en niets gevonden.
En ik heb 2 orginele sleutels van de auto en allebei doet tie het zelfde probleem.

BMW-Junky 0

13 jaar

Hoe kan ik dat controleren, door het los te halen of hoe bedoel je dat exact ? alvast bedankt ik ga het namelijk wel even proberen.

mvg BMW-Junky

BMW-Junky 0

13 jaar

Op de accu pool zit dan een zwart plastic kastje, hierin zit een verbinding die bij een crash onderbroken wordt waardoor de stroom naar de startmotor en het brandstof systeem onderbroken wordt, dit is een conische verbinding die wel eens problemen geeft of als de auto een keer een ongeluk heeft gehad en hij weer in elkaar is gedrukt is dan zal hij start problemen geven. Je zou kunnen kijken of deze verbinding nog goed vast zit.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Mijn accu zit achter in de kofferbak, en de pool zit voor onder de motor kap. Dus daar zit die zwarte kastje en die kan ik openklikken dan zie ik me + pool van de accu als het ware. En die moet ik dus even strakker vast draaien? of los halen en opnieuw eropzetten.?

En ik heb zwart kastje waar de - Pool op zit voor in de auto. beetje ingewikkeld maar goed.

BMW-Junky 0

13 jaar

En nog even wat info. ik heb in de tussen tijd Subwoofer installatie geinstaleerd in de kofferbak en daarbij heb ik de accu losgekoppeld en vervolgens weer vast gezet.

Ik had namelijk gehoord van een Accu sabotage. maar de auto start gewoon als die koud is dus ik zou niet exact weten wat de probleem veroorzaakt.

BMW-Junky 0

13 jaar

Waar de rode kabel de klem ingaat (geperst) bedoelen ze, denk niet dat dit het is omdat je lampjes wel branden.
Je hoeft dus niets te schroeven.

Even mijn verhaal opnieuw uitleggen.

Ik was naar een meeting gegaan om even wat leuke dingen te zien. ik ben klaar en ik wil weer naar huis gaan ik start de auto en ineens zeggen een aantal mensen zet je auto uit dus ik uit schrik zet hem snel uit, en ze zeggen er is wat gevallen. Dus ik kijk ernaar en zie mijn grootste Poulie op de grond met me snaren. vervolgens gesleept naar garage. Ze hebben met heel veel moeite de bout van me poulie die nog op de krukas zat losgehaald en de poulie vervangen en nieuwe snaren erop gezet.

Dus de auto was weer goed. Weekje daarna wou de auto niet meer starten want de Dynamo deed het blijkbaar niet meer. Nou ben ik weer naar garage gegaan en heb nieuwe dynamo erop laten zetten. maar sinds die 2 dingen waren vervangen piepde de auto constant. dus ben ik terug gegaan en de garage zei dat gaat wel weer weg en hij spoot WD-40 op de snaar en 1 van de lagers.

Vervolgens was ik weer thuis en heb ik mijn Subwoofer geinstalleerd in de auto. en binnen 2 dagen daarna kreeg ik het probleem dat me auto niet wou starten dus ik kon mijn sleutel wel opdraaien maar de auto gaf helemaal geen reactie. maar bij elke draai van de sleutel hoorde ik heel lichtjes getik dus dat die die contact niet kon maken. ik ben dus terug gegaan en ze hebben mijn Startmotor vernieuwd en ik heb nieuwe grotere accu aangeschafd van 90Ampere.

Was ik weer eindelijk thuis en dacht dat al mijn problemen over waren maar nee hoor, de auto gaf na 2 dagen weer de zelfde probleem en toen heb ik de auto even naar een persoon gebracht die er ook veel verstand van heeft en die heeft mijn auto uitgelezen, en die vond helemaal niks.
Maar hoe ik de auto naar die man heb gebracht gaat alsvolgt ik kan mijn auto aanduwen en hij start 1 keer. met sleutel omdraaien wil de auto helemaal geen reactie geven.

Dus ik heb al die tijd dat mijn auto het niet deed altijd de auto aangeduwd en dan rijden. maar de monteur die het heeft uitgelezen die zei dat mijn Relai te warm was en vervolgens zei hij dat dus mijn startmotor weer niet goed was terwijl ik hem pas 2 weken had vernieuwd. nou ik ben terug gegaan naar mijn eigen dealer die mijn auto altijd maakt en na kijkt en die heeft me met garantie nogmaals een nieuwe startmotor eropgezet. en de probleem was er nogsteeds. dus ze hebben mijn auto afgelevert aan BMW dealer zelf.

BMW dealer heeft ook niks kunnen vinden aan me auto dus ik ben al dat gezeik en probleem helemaal zat geworden ik zoek dus nu van allerlei kanten en manieren om mijn probleem op te lossen dus. AUB help me uit mijn probleem.

Mvg BMW-Junky

BMW-Junky 0

13 jaar

Wat ik bedoel is zit op de klem van de accu zelf dus achter in. Ik denk zelf ook niet dat het hier in zit maar het is beter om dat uit te sluiten, dat de lampjes wel gaan branden zou in dit geval gewoon kunnen, is hetzelfde als dat de accu nog wel genoeg stroom heeft om de lampen te laten branden maar niet voldoende om de startmotor rond te krijgen.

Er loop overigens ook vaak een 2e kabel van dezelfde accu pool die voor de crashsensor aangesloten zit die gewoon stroom houdt als de crashsensor geactiveerd is geweest.

Voorbeeld van een E90 BST kabel, ziet er bij een E46 ongeveer hetzelfde uit.

http://www.e90post.com/forums/showthread...

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Dit soort systemen loopt over verschillende computers.
Wat ik zelf altijd als eerste doe, is in diverse computers(met diag app) kijken of dat starten"gezien word"
Zit een startblokkering op (vaak met een startrelais erin) als dat relais niet goed doorverbind start hij ook niet.
Kan natuurlijk ook een slecht contact zijn tussen dat relais en de startmotor.

In de eerste instantie lijkt mij deze storing geen verband te houden met de eerdere storingen.
Om dit soort storingen op te lossen moeten ze toch even een en ander meten.(komt dat start signaal wel uit die startblokkering?)
Lijkt mij toch niet zo'n lastige storing om op te lossen/door te meten, de storing zit er tenslotte regelmatig in.


Automaat? Schakelbak?

Het is een Schakelbak. ik zal wel even vandaag een klein filmpje maken als ik hem wil starten dan kan je het zelf een beetje zien hoe het zit.

BMW-Junky 0

13 jaar

@BMW-Junky;

citeren is niet nodig, gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg,
Moderator Problemcar.

Hans4040 1475
badge vip badge

13 jaar

als je er nu eens iemand bij haalt die er verstand van heeft b.v een hulporganisatie ( moet je wel lid zijn ,of worden) dan kan deze misschien de juiste diagnose stellen als de storing aanwezig is, we kunnen nu allemaal wel ons best doen maar dat is vanaf hier moeilijk, en dan kan er mischien eens gemeten worden
succes

jan5047 0
badge

13 jaar

Laat het bij 1 topic om een goed overzicht te houden van de reeds gegeven suggesties.

Zie : http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Hiermee komt ditb topic te vervallen.

moderator 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.