close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: druppels uit de uitlaat

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 L 6 inlijn

Hallo,

Ik wou vragen of iemand mij kan vertellen als er druppels uit de uitlaat komen wat dat wil zeggen, het kan condens zijn maar wat als het koelvloeistof is of een beetje olie.. ? buitentemperatuur op het moment dat het geconstateerd werd was 15 graden celcius.

Het gaat om een E30 BMW 320i M20 6 cylinder.

Alvast bedankt..

Groetjes
Nordschleifer

Geplaatst door

Nordschleifer (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gewoon condens...
Als het koelvloeistof was dan kwam het dampend eruit bij gas geven, en behoorlijk ook...mooie witte rook. En als het olie was, dan stonk het, en was er blauw/grijze rook...en in beide gevallen zeker geen druppels zoals jij beschrijft. Is gewoon condens

svaleras 155

15 jaar

Rij hem maar eens goed warm, een km of 20..dan zul je zien dat de rook / water verdwenen is.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Aha dank je wel jongens..
Ik ben blij dat er een website bestaat waar er altijd advies is voor autoliefhebbers net als jullie.

Groetjes
Nordschleifer

Nordschleifer 0

15 jaar

Hmmmm.....
Voor een "Nordschleifer"vind ik de vraag niet geheel passend........???
Je hoeft niet een bezoeker van de NÜrburgring te zijn om met dit "probleem" te maken te krijgen....
Nog niet met de Beamer op de "Schleife" geweest, veronderstel ik.......

Santa 0

15 jaar

ow jawel..
maar je ben nooit te oud om te leren.

mvg

Nordschleifer 0

15 jaar

Dat betekent dus dat je niet weet wanneer je motor zich in de opwarmfase bevindt...........??
Is dodelijk voor een Beamer zespitter........

Santa 0

15 jaar

Maak je geen zorgen. Zo dom ben ik gelukkig niet.
Opgewarmde motor beschouw ik als meer dan 25 km gereden te hebben.
Was gewoon benieuwd omdat iemand mij vroeg wat die drupels waren uit me uitlaat en die persoon is automonteur in het buitenland vandaar dat ik dacht ik zal het maar vragen indien er iets is wat mij nog niet geleerd was of ooit meegekregen heb.
Snap je?

Nordschleifer 0

15 jaar

[quote=Nordschleifer]Maak je geen zorgen. Zo dom ben ik gelukkig niet.
Opgewarmde motor beschouw ik als meer dan 25 km gereden te hebben.
Was gewoon benieuwd omdat iemand mij vroeg wat die drupels waren uit me uitlaat en die persoon is automonteur in het buitenland vandaar dat ik dacht ik zal het maar vragen indien er iets is wat mij nog niet geleerd was of ooit meegekregen heb.
Snap je?[/quote]
Ik snap het.........

Een "volleerd coureur" die 25 km als limiet aanhoudt als opwarmtijd voor zijn motorblok......, een "monteur" die condensatiedruppels niet herkent ........

Gaat echt wel goed komen.........

Santa 0

15 jaar

Kenners weten watr ik bedoel. 25 kilometer is NIET de issue.....
TEMPERATUUR VAN DE OLIE EN HET BLOK WEL....
Vraag eens een Alfa-rijder/liefhebber met sleutelervaring aan motorblokken.......

Santa 0

15 jaar

duidelijk, case closed, we dwalen af

Mercury 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.