BMW 3-Serie: druppels uit de uitlaat

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 L 6 inlijn

Hallo,

Ik wou vragen of iemand mij kan vertellen als er druppels uit de uitlaat komen wat dat wil zeggen, het kan condens zijn maar wat als het koelvloeistof is of een beetje olie.. ? buitentemperatuur op het moment dat het geconstateerd werd was 15 graden celcius.

Het gaat om een E30 BMW 320i M20 6 cylinder.

Alvast bedankt..

Groetjes
Nordschleifer

Nordschleifer

Geplaatst door Nordschleifer (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

svaleras (100), 14 jaar geleden

gewoon condens...
Als het koelvloeistof was dan kwam het dampend eruit bij gas geven, en behoorlijk ook...mooie witte rook. En als het olie was, dan stonk het, en was er blauw/grijze rook...en in beide gevallen zeker geen druppels zoals jij beschrijft. Is gewoon condens

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Rij hem maar eens goed warm, een km of 20..dan zul je zien dat de rook / water verdwenen is.

Gr Stefan

Nordschleifer (0), 14 jaar geleden

Aha dank je wel jongens..
Ik ben blij dat er een website bestaat waar er altijd advies is voor autoliefhebbers net als jullie.

Groetjes
Nordschleifer

Santa (0), 14 jaar geleden

Hmmmm.....
Voor een "Nordschleifer"vind ik de vraag niet geheel passend........???
Je hoeft niet een bezoeker van de NÜrburgring te zijn om met dit "probleem" te maken te krijgen....
Nog niet met de Beamer op de "Schleife" geweest, veronderstel ik.......

Nordschleifer (0), 14 jaar geleden

ow jawel..
maar je ben nooit te oud om te leren.

mvg

Santa (0), 14 jaar geleden

Dat betekent dus dat je niet weet wanneer je motor zich in de opwarmfase bevindt...........??
Is dodelijk voor een Beamer zespitter........

Nordschleifer (0), 14 jaar geleden

Maak je geen zorgen. Zo dom ben ik gelukkig niet.
Opgewarmde motor beschouw ik als meer dan 25 km gereden te hebben.
Was gewoon benieuwd omdat iemand mij vroeg wat die drupels waren uit me uitlaat en die persoon is automonteur in het buitenland vandaar dat ik dacht ik zal het maar vragen indien er iets is wat mij nog niet geleerd was of ooit meegekregen heb.
Snap je?

Santa (0), 14 jaar geleden

[quote=Nordschleifer]Maak je geen zorgen. Zo dom ben ik gelukkig niet.
Opgewarmde motor beschouw ik als meer dan 25 km gereden te hebben.
Was gewoon benieuwd omdat iemand mij vroeg wat die drupels waren uit me uitlaat en die persoon is automonteur in het buitenland vandaar dat ik dacht ik zal het maar vragen indien er iets is wat mij nog niet geleerd was of ooit meegekregen heb.
Snap je?[/quote]
Ik snap het.........

Een "volleerd coureur" die 25 km als limiet aanhoudt als opwarmtijd voor zijn motorblok......, een "monteur" die condensatiedruppels niet herkent ........

Gaat echt wel goed komen.........

Santa (0), 14 jaar geleden

Kenners weten watr ik bedoel. 25 kilometer is NIET de issue.....
TEMPERATUUR VAN DE OLIE EN HET BLOK WEL....
Vraag eens een Alfa-rijder/liefhebber met sleutelervaring aan motorblokken.......

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

duidelijk, case closed, we dwalen af

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.