auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: e30 320i loopt slecht stationair en hikt

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: m20b20

Hallo allemaal,

Het gaat om de auto van mijn zus die al weken met een hikkende en niet goed lopende auto rondrijdt. De auto start normaal, normaal toerental maar zakt weg en de verbruiksmeter slaat van rechts naar links(oneindig naar nul). Soms loopt de auto beter maar hikt dan.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=IP8NP71dC...

Onderdelen die zijn vervangen:
-LMM
-ecu
-DME relais
-stationairregelklep
-luchtfilter
-brandstoffilter(toen deze vervangen werd liep de auto even beter)
-rotor,rotorkap,bougiekabels,bougies. Vonk zag er goed uit
-vacuümleidingen gecontroleerd
Ik heb vanmiddag ook de brandstofpompfilter gecontroleerd want ik vermoedde een vervuilde brandstoftank. Deze zag er niet bevuild uit, schoongemaakt en teruggezet.
De auto heeft geen lambdasonde.

mvg.

Cas

Geplaatst door

casmino (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Cas

Het lijkt wel als je gas geeft dat hij een teveel aan lucht krijgt, of een te weinig aan benzine...

Doet hij dat constant of alleen bij een warme of koude motor ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ik heb er net mee naar school gereden en hij loopt vrij goed als hij eenmaal warm is. Toen ik van school aanreed(koud) backfirede de auto bij gas geven. Viel me ook op dat de thermometer vrij laag blijft hangen. Misschien kapotte thermosensoren?

casmino 0

15 jaar

Backfire uit de inlaat ?

Denk zelf dat hij te weinig brandstof krijgt bij koude motor, meet eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor, deze zit dacht ik in de kop en is blauw van kleur, plaats het aantal ohm van de sensor even hier! Het liefst bij koude motor meten..

Nu weet ik niet zeker of deze sensor bij jou erin zit, niet elk motortype heeft er ene..( Motorcode ? )

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]Backfire uit de inlaat ?

Denk zelf dat hij te weinig brandstof krijgt bij koude motor, meet eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor, deze zit dacht ik in de kop en is blauw van kleur, plaats het aantal ohm van de sensor even hier! Het liefst bij koude motor meten..

Nu weet ik niet zeker of deze sensor bij jou erin zit, niet elk motortype heeft er ene..( Motorcode ? )[/quote]
Bedoelde eigenlijk knallen uit de uitlaat. Weerstand is ongeveer 3000 ohm, moet goed zijn?Zat ook een rode sensor op het thermosstaat huis met een enkele aansluiting, waar is deze voor? Motorcode is m20b20

casmino 0

15 jaar

[quote=casmino]Hallo allemaal,

Het gaat om de auto van mijn zus die al weken met een hikkende en niet goed lopende auto rondrijdt. De auto start normaal, normaal toerental maar zakt weg en de verbruiksmeter slaat van rechts naar links(oneindig naar nul). Soms loopt de auto beter maar hikt dan.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=IP8NP71dC...

Onderdelen die zijn vervangen:
-LMM
-ecu
-DME relais
-stationairregelklep
-luchtfilter
-brandstoffilter(toen deze vervangen werd liep de auto even beter)
-rotor,rotorkap,bougiekabels,bougies. Vonk zag er goed uit
-vacuümleidingen gecontroleerd
Ik heb vanmiddag ook de brandstofpompfilter gecontroleerd want ik vermoedde een vervuilde brandstoftank. Deze zag er niet bevuild uit, schoongemaakt en teruggezet.
De auto heeft geen lambdasonde.

mvg.

Cas[/quote]
ik heb een iets ander probleem maar het lijkt een beetje erop hij valt bij mij ook weg maar dan alleen als ik gad geef boven de 2000 toeren kom !!

dus misschien zitten we in dezelfde richting met ons probleem?


weet u al wat meer !!!??????


mvg boyke

Boyke320i 0
badge

15 jaar

[quote=Boyke320i][quote=casmino]Hallo allemaal,

Het gaat om de auto van mijn zus die al weken met een hikkende en niet goed lopende auto rondrijdt. De auto start normaal, normaal toerental maar zakt weg en de verbruiksmeter slaat van rechts naar links(oneindig naar nul). Soms loopt de auto beter maar hikt dan.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=IP8NP71dC...

Onderdelen die zijn vervangen:
-LMM
-ecu
-DME relais
-stationairregelklep
-luchtfilter
-brandstoffilter(toen deze vervangen werd liep de auto even beter)
-rotor,rotorkap,bougiekabels,bougies. Vonk zag er goed uit
-vacuümleidingen gecontroleerd
Ik heb vanmiddag ook de brandstofpompfilter gecontroleerd want ik vermoedde een vervuilde brandstoftank. Deze zag er niet bevuild uit, schoongemaakt en teruggezet.
De auto heeft geen lambdasonde.

mvg.

Cas[/quote]
ik heb een iets ander probleem maar het lijkt een beetje erop hij valt bij mij ook weg maar dan alleen als ik gad geef boven de 2000 toeren kom !!

dus misschien zitten we in dezelfde richting met ons probleem?


weet u al wat meer !!!??????


mvg boyke[/quote]
Ik heb ook een zelfde soort probleem, zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Auto staat thans bij de garage, zodra ik meer weet laat ik het horen.

argro 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.