auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Stotteren koude motor

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6 cilinder 320

Hallo,
ik heb nu ongeveer 2 maanden geleden mijn bmw e30 320 gekocht zeer blij met deze auto!

NU HET PROBLEEM:

De auto stottert het inhouden begint vanaf de 2000 toeren ongeveer en het lijkt wel of hij dan tussen de 3000 en de 3500 toeren op 5 cilinders gaat lopen ofzo heeel erg stotteren !!! hele auto gaat trillen zeg maar..
als de auto warm is doet hij het de ene x niet en de andere x weer wel

voorbeeld: zondag avond tijdens rijden niks aan de hand goed lopen maandag ook dinsdag ook prima starten en lopen maar de woensdag avond ineens weer raar doen

een zo goed mogelijke omschrijving is :

tijdens op trekken begint bij 2000 toeren inhouden lichtjes stotteren tussen de 3000 en 3500 toeren is het het ergst daarna trekt hij wel verder door zonder gestotter!

dan nog iets als de motor op temperaturu BEGINT te komen is dan houd ik mijn gaspedaal op 1 stand laten we zeggen dat ik 3000 toeren aan houd in de Neutraal!
dan gaat de motor dansen de toeren gaan schommelen net alsof je de hele tijd snel je contact uit zet en weer aan

in overleg met mijn collega's heb ik de auto uit laten lezen op foutcodes!
er bleek een foutcode in te zitten! hij gaf aan injector 1 en 3 en de brandstofpomp relais
nu heb ik de injectors ultrasoon laten reinigen en diverse dingen vervangen : zoals de inlaat slang want die zag er ook niet zo best uit! de inlaat pakkingen en de gasklephuis pakking!!

de stationair motor alschoongemaakt!!!!,
bougies vervangen!!, precies dezelfde code als de oude!!
brandstof filter vervangen

en heb vandaag de bougie kabels gecontroleerd die zijn goed !!

en het kabelboompje vanaf de stekker naar de injectors die hele boom ook doorgemeten die is ook gewoon goed :S!!

het is heel vreemd !! ik hoop het snel te vinden iemand sugesties?

help

[url=http://img18.imageshack.us/i/03122009040...][img]http://img18.imageshack.us/img18/3673/03...[/img][/url]

Geplaatst door

Boyke320i (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bougie kabels/verdeler/bobine controleren door ze bijvoorbeeld met water te besproeien.
Brandstof druk controleren, zal het wel niet zijn omdat ie warm wel goed loopt maar is wel belangrijk voor het snel starten.

Het schoonmaken van een injector wil nog niet zeggen dat ie goed werkt. Als ie versleten is dan wordt dat met schoonmaken niet beter.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

15 jaar

mischien ergens vacuumlekkage of verkeerde bougies gemonteerd.

Mausx 0

15 jaar

Heb je ook al eens naar de koelvloeistof temp sensor gekeken ? ( meten op ohm bij koude motor )

Maar als het na de beurt gebeurt is, lijkt me dat onwaarschijnlijk, of is het toeval...

stefan84 0

15 jaar

Hier zeg je dat na het reinigen van de injectoren hij weer perfect liep ??

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

stefan84 0

15 jaar

stefan ja klopt wat betreft het probleem wat die persoon had da thad ik ook het niet willen trekken voor de 3000 toeren als hij warm was en nu brandstof filter plus injectors schoongemaakt dan en hij looppt echt stukken beter als hij warm is dat zowiezo !!!!!

en mijn injectors brengen 39 cc op volgens het boekje klopte dat gewoon zij de persoon waa ri kze liet reinigen!

maar hmm bougie kabels nat maken !! ik hoorde het al !!! maar dat is dan toch raar dan zou hij dat toch de hele tijd moeten doen

??????????

Boyke320i 0
badge

15 jaar

en ik heb de temp. sensor gemeten en geeft idd een waarde aan maar hoe weet ik of die waarde klopt?

Boyke320i 0
badge

15 jaar

Nee dat hoeft niet zodra ze droog zijn als bij de motor op temperatuur is kan alles goed werken.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

15 jaar

Als je de kabels e.d. nat nevelt, mag je geen vonken zien ( overslaan ) of geknetter horen bv..als dat toch het geval is, de kabels vernieuwen..

Wat is de gemeten weerstand van de sensor ?

stefan84 0

15 jaar

"dit alles gebeurde nadat ik een beurt heb gedaan"
Probeer heel goed na te gaan wat je precies hebt gedaan.
Dus voor de beurt was alles goed? Niet een vaccuumslangetje gescheurd? Aanzuigslang losjes?
Bougiekabel niet goed (genoeg) aangedrukt?
Juiste bougies? Juiste elektrode afstand?
Omloopklep slangen juist gemonteerd?
Met losgenomen temperatuurstekker gaat het dan beter?
succes.

marcel7031 0
badge

15 jaar

ik heb even rond gekeken op andere problemen en vond een bmw e30 325 die het zelfde probleem had bij hem zat de storing in de stekker naar de injectors!!!

nu heb ik gisteren dus geconstateerd dat het kabeltje daarheen heel erg onder spanning stond ik heb hem iets losser gemaakt en een beetje een gevrikt en nu heb ik er helemaal nog geen last van gehad... dus ik denk dat i kdaar moet zoeken...

nu heb ik alleen nog het probleem dat hij tussen de 3000 en 3500 toeren dat het lijkt alsof hij ff op 5 cilinders gaat lopen!!! dus i kdenk dat dat misschien aan de bougie kabels kan liggen dan ze op dat moment overslaan ofzo de vonken van 1 cilinder?????

is dat mogelijk

??? ik houd jullie op de hoogte of dat rare dansen terug komt als hij koud is.....


GR boyke

Boyke320i 0
badge

15 jaar

[quote=marcel7031]"dit alles gebeurde nadat ik een beurt heb gedaan"
Probeer heel goed na te gaan wat je precies hebt gedaan.
Dus voor de beurt was alles goed? Niet een vaccuumslangetje gescheurd? Aanzuigslang losjes?
Bougiekabel niet goed (genoeg) aangedrukt?
Juiste bougies? Juiste elektrode afstand?
Omloopklep slangen juist gemonteerd?
Met losgenomen temperatuurstekker gaat het dan beter?
succes.[/quote]
ik heb de bougies gewoon via de westerhof ik heb ze er gewoon ingedraaid kenteken doorgegeven dus ga er van uit dat ze goed zijn... maar durf het natuurlijk niet zeker te zeggen!! en de slangen zijn allemaal goed gecontroleerd die zijn goed !!! een paar vernieuwd de inlaat slang ook vernieuwd!!! dus dat moet goed zijn!!!

Boyke320i 0
badge

15 jaar

[quote=stefan84]Als je de kabels e.d. nat nevelt, mag je geen vonken zien ( overslaan ) of geknetter horen bv..als dat toch het geval is, de kabels vernieuwen..

Wat is de gemeten weerstand van de sensor ?[/quote]
i kzal morgen even de weerstand meten van de sensor en even ero pzetten weet u misschien wat het moet zijn dan?? dan kan ik dit controleren!!!!!

en de bougie kabels zitten ineen plastic kokertje dus het zou best kunnen zijn dat daar iets van vonken overslaat natuurlijk...

i kga het even controleren je hoort het nog


!

Boyke320i 0
badge

15 jaar

Heb je de bougie kabels nu al gecontroleerd. Zeker als je bougies vervangen hebt kunnen deze doordat ze vaak heel erg vast zitten kapot gaan.
Ik zou toch graag voor mijzelf een paar goede bougies erin willen hebben. Wij zetten er vaak NGK bpr6es in en dat werkt goed. Als je zomaar
op kenteken besteld krijg je wat de leverancier graag wil verkopen. En das vaak niet het beste.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

15 jaar

Dat rare dansen zou op een (te) arm mengsel kunnen duiden, of valse lucht.......

marcel7031 0
badge

15 jaar

maar waar zou die valse lucht dan vandaan kunnen trekken? ik heb de inlaat pakkingen vervangen die zij ngoed gasklephuis pakking vervangen!!

inlaat slang vervangen!! en inderdaad ik heb het gevoel dat ik een te arm mengsel heb vooral tussen de 3 en 3,5 duizend toeren!!

maar hij doet het de ene x wel en de andere niet :S ZIE: mijn verhaaltje...

Boyke320i 0
badge

15 jaar

Ook kan het mengsel te rijk zijn..

Maak eens een opname en plaats dat op youtube, dan kunnen we het wat beter horen.

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]Ook kan het mengsel te rijk zijn..

Maak eens een opname en plaats dat op youtube, dan kunnen we het wat beter horen.[/quote]
ja dat zal ik doen !!! ik had er een filmpje van die heb ik per ongeluk verwijderd maar als het weer gebeurt nu dan zal ik het even filmen

Dat dansen va nde toeren zeg maar dat is duidelijk te zien dat stotteren is niet makkelijk te filmen denk ik!!!

maar ik ga me best doen !!

MVg boyke

Boyke320i 0
badge

15 jaar

MENSEN!!!!!!!!! IK HEB HET GEVONDEN!!!! HET STOTTEREN !!!

ik heb de bougie kabels doorgemeten en ze geven allemaal rond de 5.90/6 ohm/kilo ohm ofzo:P

en die van cilinder 5 is on eindig!!

dus ik de bougie losgehaald en aan de dop gedaan en op het motorblok gehouden !!

een HHEEEEEl klein vonkje maar niet groots
als ik de bougie in de gene deed van cilidner 6 felle blauwe vonken

dus het is nu dus ook logisch!!
DAT:
bij ongeveer de 3000 toeren hij meer brandstof gaat inspuiten en cilinder 5 de volle laag krijgt maar een te klein vonkje heef tom dat te verbranden dus hij

loopt dus net als het gevoel wat ik beschreef op 5 cilinders dan!!

MVG boyke thnx allemaal

Boyke320i 0
badge

14 jaar

Bedankt voor de feedback.

moderator 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.