auto zuipt behoorlijk veel en wordt steeds meer
gisteren lamdasonde en benzinefilter vervangen maar probleem is er nog..
iemand enig idee waaraan het nog meer kan behalve de katalysator
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlaat lek in het 1e stuk?
Anders een 4-gas test laten doen en alle waardes (CO, CO2, HC, O2 en lambda getal) hier plaatsen.
Of motor uit laten lezen en dan signalen controleren van de sensoren.
is nieuw apk gekeurd CO waarde was veelste hoog moest even op snelweg warme motor en daarna weer apk geweest zo kreeg ik apk erop
omdat alleen dat niet goed was..
in ieder geval
heb een afspraak op vrijdag 27 augustus
gaan ze CO waarde opnieuw meten daarna meld ik de uitslag
14 jaar
Een te hoog CO kan meerdere oorzaken hebben, tijdens de apk, was de motor toen wel warm ? Anders kan het ook al te hoog zijn, of veel korte stukken rijd.
Meet ook even de weerstand van de koelvloeistof temp sensor, deze vind je in de kop, even achter het oliefilterhuis langs kijken, er zitter er 2 naast elkaar, de blauwe moet je hebben, stekker eraf en contact uit laten staan, weerstand even meten bij koude en warme motor.
Een verbruik van 1 op 6 is wel wat aan de hoge kant, maar ik heb al een aantal van deze wagens gehad en die zuipen allemaal als een grasmaaier van de aldi..Veel meer dan +/- 400 / 450 km met een volle tank zit er niet in, dan wel constant binnendoor binnendoor met af en toe gas geven..
Bij veel snelweg km's zou je wel richting de 1 op 10 moeten halen bij normaal rijgedrag.
Het verbruik is natuurlijk afhankelijk van diverse zaken, de hoofdzaak is de bestuurder, hoe word ermee gereden, en waar word er gereden, voornamelijk binnendoor of 90% snelweg bv, ook de slijtage van de motor en sensoren speelt en rol, deze is natuurlijk niet 'nieuw' meer.
Maar hoe kom je aan dit verbruik ? De OBC moet je niet zo geloven want die zit er ook wel naast..Voltanken, leeg rijden, weer tanken en de liters delen door het aantal km is het beste om dat uit te rekenen.
Gr Stefan
14 jaar
ik heb het inderdaad afgelezen van de OBC maar ik merk dat de verbruik wel meer is geworden dan bijv. een maand geleden
ik rij elke dag maar kom niet op snelweg.
ik zal vrijdag meer info geven nadat CO is getest.
mvg
14 jaar
Hoi toni
Misschien een rare antwoord wij hebben dat vroeger mee gemaakt dachten ook wat zuip dat ding veel
En toen bleek dat de tank op de half lek was vol met gaten ik weet niet of deze van jou model
van kunstof is
Mvg Ronald
14 jaar
CO, CO2, HC, O2 en lambda getal waren goed niks mis mee
heb de onderkant van de auto bekeken en er lekte ook niets
iemand nog idee
alvast bedankt
14 jaar
[quote=toniii]auto zuipt behoorlijk veel en wordt steeds meer
gisteren lamdasonde en benzinefilter vervangen maar probleem is er nog..
mvg[/quote]
Hoe kun je dat nu zo snel weten of het verbruik nog te hoog is?
Er is maar 1 goede manier: tank helemaal vol, km.stand opschrijven en dan bijna helemaal leeg rijden. Het liefst een aantal keren achter elkaar. Na de laatste keer voltanken alle liters bij elkaar optellen en kijken hoeveel kilometers je gereden hebt hiermee. Dan pas heb je een redelijke idee over het gemiddelde verbruik.
Die boordcomputers zijn aardige dingen maar hadden ze nooit moeten uitvinden. Je kunt er geen meter van op aan.
En anders een klinker onder het rechter pedaal. Is het verbruik zeker een heeeeel stuk minder.
Gr.
idd denk dat er niet meer zoveel opties overblijven
ga binnenkort voltanken en leeg rijden laat ik jullie weten mvg
bedankt voor de reactie
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar