BMW 5-Serie: e39 Koppakking er tussen uit??

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5

Hallo,

Bmw heeft geen warme lucht meer..

Ik stond bij een stoplicht ,trok op en gaf wat meer gas in de 2de versnelling, kreeg ik de melding "koelvloeistof temperatuur" temp.meter knal in het rood.
Meteen gestopt, motor liep nog mooi stationiar na het starten, geen witte rook uit de uitlaat.
Druk van het systeem afgehaald, motor laten draaien meteen weer druk op het systeem en geen warme lucht meer binnen............

Dus waarschijnlijk ook ik een nieuwe koppakking.

Weet ik ook meteen waarom ik altijd koelvloeistof kwijt was. (vandaag nog bijgevuld)

Is het moelijk een koppakking te vervangen?? ik heb de nodige sleutel ervaring.

of een andere oorzaak???

auto loopt op LPG

Ben flink aan het balen........

caddy 2

Geplaatst door caddy 2 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

je gaat zomaar niet je koppakking vervangen,tenminste ik niet ik wil wel zeker zijn van de zaak en doe even een lektest uitvoeren (kan ook je kop gescheurd zijn natuurlijk,maar dat zie je pas als ie eraf is en afgeperst is)of even een snuffelaar op je koelsysteem zetten.

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Dadelijk even kijken naar de auto kijken, lektest uitvoeren kan ik niet zomaar, dat heb ik niet hier liggen, misschien dat ik even naar de garage op de hoek rij voor de snuffelaar er in te hangen.
Maar ik denk als de auto in 1 keer geen verwarming meer heeft wat kan het anders zijn.
Daar tegen loopt de auto te mooi voor een lekke koppakking.

wat ik al eerder zei is dat ik ook regelmatig koelvloeistof moest bij vullen, alleen snap ik niet waarom de auto dan zo mooie liep................misschien toch te veel koelvloeistof bij gevuld.....

ik hou jullie op de hoogte.

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

als ik je goed begrijp twijfel je of die koppakking kapot is,hij loopt te mooi denk jij en ook weer denk je dat het niks anders kan zijn omdat ie opeens geen kachel meer heeft,eerst de twijfel wegnemen of het moet zijn dat je graag sleuteld.

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Net even gekeken, verwarming wordt niet warm,en er zit witte drap aan de binnenkant van de olievuldop, en als ik de pijlstek eruit trek dat hoor ik het gorgelen, en erzit ook een beetje witte drap aan.

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

die witte drap kan van korte ritjes komen kondens wat zich daar afzet en dat gorgelen is de olie die je hoort

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Ook de gasklok kan water lekken of een lekke waterpomp of radiateur ..... alles is mogelijk en de kop als laatste. Succes.

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

inderdaad even de waterslangen van je verdamper loskoppelen en aan elkaar maken,weer wat uitsluiten enz.

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Ik rij hoofdzakelijk autobaan.

Als de auto loopt moet ik dan zien of het water door het resevoir stroomt??

kan toch niet zijn dat ik na het vullen lucht ofzo in het circuit zit....

Het is net wat je zegt, ik moet het zeker weten voor dat ik de kop er vanaf haal.

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Ik heb geen verdamper, heb LPI
Alle waterslangen heb ik al nagekeken, radiateur is nieuw ,waterpomp zit 25000km erin.

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Alles testen gedaan, Water stroomt, nog opnieuw ontlucht, temperatuur blijft even goed, daarna schiet hij naar het rood en slangen zijn hard en geen verwarming......

Ik begin maar met sleutelen.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Test toch even de waterpomp als die niet zijn werk doet heb je met 5 minuten een kokende motor en is zo uit de motor getrokken. Hefboompje gebruiken !!! Half-los kan ook. Kleine moeite om te doen.

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Dat was ik al van plan.
Ik heb het ontluchtings schroefje los gedraaid en gas gegeven, kwam water uit, ik neem aan dat de pomp dan draait.

Maar ja ik check het eerste de waterpomp.

bedankt

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Zou je wel denken maar liever zeker weten dan onnodig sleutelen.of een termostaat die vergeet te openen. Alles uitsluiten.

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

net de water pomp eruit gehaald.

helemaal naar de klote gedraaid, zo zie je maar wederom op het verkeerde been gezet, (twijfelen aan de koppaking was dus toch goed.)

Dus er is nog hoop.

jongens bedankt..

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Leuk dit te horen en geen dank.v Groeten.

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Na een hele tijd ontluchten is de auto weer in orde.

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

toch maar blij dat we een discussie zijn begonnen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.