BMW 5-Serie: e39 stroom lek

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: m57

Halo,

ik heb een E39 diesel uit 2001, de accu hiervan is na twee dagen leeg. Als ik de auto 's avonds op alarm zet dan gaat de alarm midden in de nacht a Ik heb er een nieuwe accu in gedaan en na twee dagen ging de alarm weer af. Dat komt omdat de accu leeg loopt.
Ik heb veel op het internet zitten zoeken en ik heb gelezen dat de auto na 16 minuten in de slaapstand zou moeten gaan. Dat kun je zien ook aan de LED lampje van de keuzeschakelaar. Het lampje in mijn auto blijft continu branden, en dat zou betekenen dat de sleepmodus niet ingeschakeld wordt.
heeft iemand enige idee waarom de auto niet in de sleepmodus gaat en waar zou ik kunnen naar de oorzaak zoeken? Relais k72 heb ik niet kunnen ontdekken in mijn auto, daar ziet een blauwe DRM2 relais en twee grote zekeringen, is daar een andere relais die de sleepmodus controleert?

alvast bedankt

gegri

Geplaatst door gegri (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

MJ (0) PRO, 12 jaar geleden

a. het sleepmodus circuit is defekt
b. het sleepmodus circuit is uitgeschakeld omdat er een stroomlek is via bijv. een haperende kofferbaklampswitch

Ik zou beginnen om 1 zekering eruit te trekken en dan de stroom meten op die kontakten. Dit steeds weer herhalen totdat je de hele zekeringenkast hebt gehad, dan kan je met zekerheid zeggen in welk circuit ('groep') de stroomvreter zit.
Dit soort logische aanpak heb je niet nodig als je een BMW monteur bent met veel ervaring en een testkast aanwezig. Verder ben je waarschijnlijk niet de eerste op de wereld met dit probleem in dit type car en zijn er al tig oorzaken bekend.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.