BMW 3-Serie: e46 318 compact benzine ratelend geluid

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine

ik heb hier een e46 318ti 2002 compact van een klant, 155000km gelopen op gas
de klacht is stationair geen aparte geluiden, geef je iets gas in de neutraal dan hoor je een ratelend geluid bij de kop wegkomen, is dit iets bekends? is het een kettingspanner? heeft deze een nokkenasversteller?
tijdens het rijden hoor je het geluid ook, klinkt niet als klepstoters
wie heeft een idee?
mvg marcel

honda4ever

Geplaatst door honda4ever (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

vegito (0), 16 jaar geleden

heeft die auto een vanos?? dacht het niet uit me hoofd weet niet zekers. anders denk ik DISA. kettingspanner kan ook zijn. en nee geen nokkenas versteller gaat automatisch.. niet te stellen niks.

honda4ever (0), 16 jaar geleden

goedendag de bmw staat weer in de garage voor verdere inspectie, ik ben er nu achter waar het lawaai vandaan komt; bovenop de cilinderkop tussen cil 2 en 3 zit haaks op de cilkop een soort van ruitenwissermotor welke de kant vd inlaatnokkenas ingaat, hierop zit een stekker met rood en zwarte draad.
de klacht is ook iets anders: namelijk stationair koud lawaai, ook met meer gas, warm (na 3 min) stationair geen lawaai, maar tik je iets het gaspedaal aan waarbij het toerental eigenlijk niet verhoogd, dan begint ie lawaai te maken,dus dit lijkt mij iets puur elektronisch aangestuurd, wat resulteerd in een mechanisch lawaai...
trek je stekker eraf dan kun je geen gas meer geven (toerental verhoging) en slaat ie uiteindelijk af...
iemand ervaring of een idee???
mvg marcel

honda4ever (0), 16 jaar geleden

goedendag, het probleem is een tijdje geleden opgelost: met veel hulp van de bmw dealer in lelystad, heb ik toch een aantal dingen er zelf uit kunnen halen, maar de vraag bleef uiteindelijk toch of het niet toevallig elektronica was wat een verkeerd signaal stuurde naar de stappenmotor (vanos), daarvoor de beste man verwezen naar de dealer, om te kijken naar de signalen.
de man is naar een "specialist", dat is natuurlijk zijn eigen keus.
daar is na veel speurwerk gebleken dat de versteleenheden van zowel de in en uitlaat nokkenassen hun werk niet goed deden, naar eigen zeggen van de man: die voorop de kop zitten? het waren niet de oliemagneten nog het vanos systeem.
probleem opgelost maar toch aardig duur grapje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.