BMW 3-Serie: geen vermogen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318

Hallo, ik heb een bmw 318 e46 van 1999 met het volgende probleem.
Als de auto koud is stottert hij bij het optrekken en komt nauwlijks boven de 3500 toeren, word de auto warmer na ongeveer 1 km dan is het stotteren ver weg maar heeft hij geen vermogen, vooral niet boven de 3500 toeren. Het lijkt wel of hij smoort, katalysator nagekeken maar deze zit niet verstopt.
Auto uitgelezen met guttmann tester en er zaten 5 foutcodes in, deze gewist en weer rijden en nu blijft het maar bij 1 foutcode nl. p0170 oftewel de lambdasonde na de katalysator nou is mijn vraag of hij hierop zo kan inhouden en geen vermogen door heeft. Ik zit meer te denken aan een defecte luchtmassameter.
Morgen ga ik de waardes bekijken van lamda sonde en lmm.

alvast bedankt
richard

tm racing

Geplaatst door tm racing (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk ook aan luchtmassa meter, echter foutcode p0170 is de voorste lambda sonde en geeft een te arm mengsel weer dus zeker luchtmassa meter.

oldford (0) PRO, 16 jaar geleden

P0170 wijst NIET op de sonde na de katalysator.
De betekenis hiervan is FUEL TRIM, BANK 1. Of te wel het mengsel is niet correct.
Computer concludeert dit uit de signalen die de sonde VOOR de kat afgeeft, dus kennelijk is deze nog wel goed.
Mogelijke oorzaken: valse lucht zowel op inlaat en/of uitlaat spruitstuk, defecte Lmm, defecte koelwatertemp. sensor, etc. etc.

bomber22 (0), 16 jaar geleden

hoe kan je de lmm controleren ?

tm racing (0) PRO, 16 jaar geleden

Vandaag heb ik de auto uit laten lezen door een collega met een bosch kast en dan geeft hij idd de luchtmassamater en weer p0170 aan, daarna de stekker van de luchtmassameter losgehaald en toen een stuk gereden. Nou trok hij vlot door, en stotterde hij een stuk minder.
Maandag nieuwe lmm bestellen en dan zou het opgelost moeten zijn.
Laat het een maandag nog even weten

alvast bedankt voor de reacties
richard

vegito (0), 16 jaar geleden

Waarschijnlijk weet je ook dat je die LMM moet laten inleren..?? altijd je batterij uitschakelen als je met de LMM werkt of zowiezo in de motor compartment.

tm racing (0) PRO, 16 jaar geleden

Nee, dat wist ik niet. Mij is verteld dat je hem zo kunt monteren zonder in te leren, ik belde vandaag naar de bmw dealer of ze de lmm op voorraad hadden en of hij ingeleerd moest worden. Ze moeten hem bestellen, en ik kon volgens hun hem zo monteren zonder in te leren. Weet je dat zeker want dan moet ik hem laten inleren bij de bmw dealer.

Alvast bedankt

vegito (0), 16 jaar geleden

het inleren is eigenlijk batterij afhalen en onderdeel vervangen.. en batterij opnieuw aansluiten.. 15 min wachten ongeveer. en dan kontact erop zetten en rijden maar.

tm racing (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo, het probleem is opgelost. De luchtmassameter vervangen en hij loopt weer als een nieuwe.
Bedankt voor de reactie's

wkhoek (0) PRO, 15 jaar geleden

bij ons staat een wagen met exact dezelfde klacht omschrijving. Heb je de lmm ingeleerd zoals hierboven? of hoeft dat niet. Dit ivm de fabrieksradio (code?) en andere instellingen.

tm racing (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi, ik heb de lmm niet ingeleerd. Zo gemonteerd zonder accu los te halen enz. Bij de bmw zeiden ze dat alleen bij een diesel de lmm ingeleerd moet worden.
succes ermee

vegito (0), 15 jaar geleden

dat kan inderdaad zo zijn.. vroeger moest het wel gedaan worden maar, tegenwoordig wordt alles goed geregeld door de computer zelf. ben blij dat het opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.