BMW 3-Serie: E46 318i 2.0 aut. LPi - moeilijk starten - onregelmatig toeren

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Beste gebruikers van dit mooie forum,

Ik heb meerdere problemen en ben meerdere keren langs geweest bij diverse garages, maar ik heb de problemen nog steeds.

De auto start soms moeilijk, koud of warme motor maakt niet zo veel uit, dit kan 1x per week gebeuren maar ook bijvoorbeeld 3x op een dag. Ook valt de auto soms uit, meestal start ie vanzelf weer op, enigste wat je dan merkt is een lampje van de accu die heel even brand. (Automaat lijkt goed te werken, maar je voelt bij de 1e en 2e versnelling wel een soort van lancering, wel minimaal.) Ook had ik last van olieverlies/gebruik. 1L op de 3000/5000km?

Bij mijn lokale garage heb ik de dynamo(bosch) laten vervangen in de hoop dat dit het uitvallen zou oplossen - heeft niet mogen helpen.

Toen ben ik naar een garage gegaan dat zich bmw specialist noemt. Deze heeft mijn auto uitgelezen en daaruit kwam naar voren dat de krukas sensor en nokkenas sensor (positie sensor oid?).Ze hebben beide sensoren vervangen + carterventilatieklep en wat slagen + kleppendekselpakking. Volgens de garage is de vacuumpomp perfect in orde. Ze hebben aangegeven dat de motor op benzine onregelmatig loopt en dat het te maken kan hebben met een inleerproces of een andere defect ,want na de reparatie hebben ze de auto weer uitgelezen en daaruit kwam een nieuwe storing naar voren, iets met fout in verbranding cilinder bank 2 en 3. Uiteindelijk heb ik nog steeds last van alle problemen die ik voorheen ook had, dus uitval motor, moeilijk starten. Garage zegt dat het waarschijnlijkniets te maken heeft met hun verrichte reparatie, omdat ze niets met de motor hebben gedaan, en de juiste onderdelen hebben vervangen na uitlezen van de auto. Volgende week gaan ze proberen de oorzaak te vinden.


Na de laaste garage bezoek loopt de motor ook onregelmatig, af en toe voel je ook de auto trillen en je hoort een soort van tok geluid wat zich versnelt (tok tok tok tok..) als je op het gas gaat. Het is geen ijzer geluid. Garage zegt dat dit niets te maken heeft met de reparatie maar eerder gedacht moet worden aan de gas installatie en misschien wel de cilinderkop?? Voor de reparatie had ik hier helemaal geen last van.

Ik ben nu best wel gefrustreerd, vandaar dat ik hier ben gekomen voor advies.

bmw06

Geplaatst door bmw06 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

Bmw06,
vervelend om te horen dat je zoveel problemen hebt met je auto. Hebben ze de valvetronic ook gecontroleerd dat je weet? In het verleden waren er nog wel eens problemen met dit systeem(als ik het me goed kan herinneren). (valvetronic=variabele klepbediening).
Wat zijn verder de foutcodes? Mogelijk dat een bmw specialist hier(er zitten er volgens mij meer op dit forum) iets meer kan zeggen...

bmw06 (0), 11 jaar geleden

[quote=maarten4874]Bmw06,
vervelend om te horen dat je zoveel problemen hebt met je auto. Hebben ze de valvetronic ook gecontroleerd dat je weet. In het verleden waren er nog wel eens problemen met dit systeem(als ik het me goed kan herinneren). (valvetronic=variabele klepbediening).[/quote]
Niet dat ik weet, ik zal het meenemen.

bmw06 (0), 11 jaar geleden

Niemand een idee wat het zou kunnen zijn?
-moeilijk starten (soms)
-uitval(soms)
-onregelmatig stationair lopen

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Is het lpi installatie van vialle?.
Kan ook op twee brandstoffen lopen als de injectoronderbreker niet goed werkt.
Hoe loopt tie op benzine?.

bmw06 (0), 11 jaar geleden

[quote=primera p11]Is het lpi installatie van vialle?.
Kan ook op twee brandstoffen lopen als de injectoronderbreker niet goed werkt.
Hoe loopt tie op benzine?.[/quote]
Ja van vialle.
Ik zou niet weten wat een injectoronderbreker is?
Zowel op benzine als op gas onregelmatig stationair.

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Onderbrker zit vaak tegen het schutbord gemonteerd,is een klein grijs kastje.
Of de zekeringen van de gasinstallatie eruit halen en kijken of tie dan beter loopt.

bmw06 (0), 11 jaar geleden

[quote=primera p11]Onderbrker zit vaak tegen het schutbord gemonteerd,is een klein grijs kastje.
Of de zekeringen van de gasinstallatie eruit halen en kijken of tie dan beter loopt.[/quote]
Ik ben zelf geen monteur, denk niet dat ik er zo bij kan? Maar hoe kan je controleren of de onderbreker stuk is?
Zekeringen zal ik proberen naar te kijken, zal wss ergens onder de motorkap zitten.

bmw06 (0), 11 jaar geleden

update:
Omdat ik na de laatste reparatie meer problemen had gekregen had ik de auto teruggebracht. De garage zegt nu dat de bougies en de bobine defect is, maar zoiets hadden ze toch gelijk moeten zien als ik aan kom met mijn klachten? En kan het idd zijn dat de bougies en bobine deze klachten veroorzaken?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.