close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Erg inhouden 320I 24v M50 e36

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine

Beste,

Auto houd erg in bij het optrekken, na 4000 toeren komt er meer power maar je voelt dat het meer heeft.
Soms trekt die heel erg goed zoals het hoort, maar na een goede warme motor is het weer afgelopen.
Veel toeren maar geen trekkracht, vandaag heb ik opgemerkt dat die ook iets later start.

Reeds vervangen;
bougies
bobines
lmm


geen foutcodes en geen valse lucht!!

Welke sensor moet ik vervangen?

alvast bedankt

mvg,
Oran

Geplaatst door

omerorhan (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

misschien een niet goed werkende kvs temp sensor,de blauwe in de cilinderkop.als deze een verkeerde weerstand doorgeeft dan gaat de motor te arm of juist veel te rijk lopen,bij jou zal eerder het eerste het probleem zijn,hij krijgt niet genoeg benzine en gaat inhouden,maar pas op want als de motor te arm loopt en echt inhoud kan het naderhand een dure grap worden.

maar ben je er zeker van dat hij niet zijn volle vermogen heeft ? want dat is achter de computer moeilijk te horen en te zeggen.

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

Ligt het binnenwerk van de katalysator misschien los,dat kan dan zo ineens de uitstroom van de uitlaatgassen blokkeren.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Bedankt voor de reacties, ik ga de temp. sensor vervangen en kijken hoe het gaat.
Ik zal ook gelijk de brandstof drukmeter vervangen deze maakt af en toe morend geluid bij en na starten vd auto.

Kan het zijn dat een ander sensor de oorzaker kan zijn van dit probleem buiten deze, zo ja? Welke?

Gr Oran

omerorhan 0

16 jaar

Oran

Meet met een multiemeter eens de kvs temp sensor bij koude motor,en doe hetzelfde eens bij een warme motor,dus echt na een stuk gereden te hebben nogmaals de weerstand meten..indien je dat gedaan hebt meld je het even,en kijk ik voor je of dat nog binnen grens valt..

een nieuwe sensor kost € 23,- maar je kan beter even meten en kijken of hij echt kapot is of niet goed meer werkt,voor je je een nieuwe aanschaft.

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

deze motoren hebben het meeste koppel boven 3500 tpm
dus hij trekt zoizo beter bij hooge toeren
de vanos compenseert dat wel een beetje.
alleen weet ik niet zeker of een 2.0 ook een nokkenasversteller heeft
als de motor duidelijk inhoud zou ik het volgende controleren

bougies en kabels
luchtmassameter en lucht buizen
gaskleppositie sensor
temp sensor
lamda sensor
compressie meten
of mischien uitgerekte ketting waardoor kleptiming niet meer klopt

e36 power 0

16 jaar

hallo Peter,

Probleem is dat ik als de motor goed warm is ik geen vermogen meer heb ongeacht het toerental. Komt heel moeilijk op snelheid.

ik heb het volgende vervangen;

alle bobines en bougies, luchtmassameter, kvs temperatuursensor, lambdasensor. (geen valselucht aanwezig)

Nu wil ik de brandstofdrukmeter vervangen die heb ik besteld, waar kan ik deze precies vinden?
De gasklep positie sensor of stappenmotor waar kan ik die vinden?

Als het hierna niet opgelost is kan het dan aan de nokkenas en of krukassensor liggen?
Ik denk dat ik alles wel heb gehad hierna, maar verdenk echt dat het de brandstofdrukregelaar is.

mvg

omerorhan 0

16 jaar

Hallo
Is het probleem toen de tijd nog opgelost ?
Zoja weet je nog wat je toen heb gedaan?
Mvg

sander huis 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.