auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: achteras is blijkbaar los gescheurt van carrosserie

Brandstof: Benzine, Motorcode: 325 i m50

achteras is losgescheurd van carrosserie heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst door

korinoko (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

google eens op

horror e46
horror subframe



bmw prikbord heb ik alles gemeld
ik werd er niet goed van

wil de dealer niet helpen ? ga naar bmw nederland !

helaas zit ik nu met een rubber silent block die bmw ook al had kunnen vervangen tijdens de reparatie ..... kost nu weer een lieve duit en de hele achterbrug moet weer los .

hake46 0

16 jaar

heb je een e46 model..?? losscheuren gebeurt vaak vooral bij de zwaardere motoren zoals 325i 330 etc.. Ga naar BMW en klaag ze aan.

vegito 0

16 jaar

[quote=vegito]Ga naar BMW en klaag ze aan.[/quote]
en dan worden ze angstig en repareren direct?????
of wachten ze af met rechtszaken en kijken wie de langste adem heeft en de grootste knip

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Nee, het is een bekent probleem.. Ik rij zelf ook een BMW e46 model en dit gebeurt vaak ik heb de situatie bij BMW NL neergeleden via mijn dealer. Ze hebben voor dit probleem een oplossing namelijk verstevinging platen erop lassen. De plaaten kosten geen drol maar alles moet weg van het achteras waardoor de arbeidsloon ontzettend duur is. Omdat het een fabricage fout is kunnen ze niet weigeren bovendien het is een dan op dat moment een gevaarlijk rijvoertuig. BMW mijn de schade volledig vergoed ondanks dat ik geen garantie meer had BJ 1998. In het programma van BMW TIS staat dit ook vermeld.. laat je dealer dit uitprinten en stuur het op met foto's van je chassie naar BMW NL.

Geen namen van Bedrijven en of Personen.

vegito 0

16 jaar

dit komt heel vaak voor inderdaad..heb dit zelf ook gehad,bij een 325 E36

het beste is om het van de binnenkant ook te verstevigen..

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

Zoals vegito zegt, ga naar je dealer, laat hun een rapport met foto's maken en dit opsturen naar BMW nederland. BMW nederland is de enige die kan bepalen of de reparatie van jou Subframe vergoed wordt of niet. Laat je dus niet bedonderen bij de dealer!

boccaccio 0

16 jaar

de auto is van 93 dus denk dat je weinig kans maakt..

stefan84 0

16 jaar

ik weet niet precies hoe groot de coulance regeling is. Het kan zijn dat ze het gewoon vergoeden of 50/50. Je kan het altijd proberen maar, inderdaad 1993 is wel een beetje oud en dus misschien niet in aanmerking komt voor de reparatie. Het beste wat je kan doen is naar een lokale garage en de platen kopen en vast lassen. Het is een hoop gedoe maar laat het goed doen om problemen te verkomen.

vegito 0

16 jaar

ik heb eens zoiets gedaan
heb toen in de kofferbodem een sleuf gemaakt en er een 3 mm dikke strip ingelast
en aan de buitenkant een koker eromheen
weet niet meer welk type maar wel dat de ophanging en dacht de schokdempers eraan vastzaten

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=vegito]ik weet niet precies hoe groot de coulance regeling is. Het kan zijn dat ze het gewoon vergoeden of 50/50. Je kan het altijd proberen maar, inderdaad 1993 is wel een beetje oud[/quote]
Coulance op een auto van 93 ?? Waar mag garantie / coulance eigenlijk ophouden..

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

heey jerry

heb 5 jaar geleden dit laten lassen door iemand,en het was ook verstevigd aan de onderkant,alleen is hij nu weer op 1 plaats aan het scheuren..dat is gewoon kl*te..het beste is inderdaad in de kofferbak de bodem open maken,en hem van boven ook verstevigen.

Vreemd maar dit zie je vaak bij de 6 cilinders

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

paul
coulance meestal op de drempel
en garantie afhankelijk van de persoon
oude heer wat langerdie rijdt rustig
petje
er wordt teveel mee .....
en stefan
ik weet t type niet meer maar t was idd n 6 pitter
en t was niet de oude ophanging met die steun/bevestigings bout onder de a bank

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

IK onthoud mij deze keer van commentaar!

Moet voor de "kenners" voldoende zijn..........

Santa 0

16 jaar

Inderdaad wat stefan zegt is dat het vooral bij de 6 cilinder voorkomt en opzich wel logisch omdat ze meer power leveren en dus meer het chassie belasten. Het is wel triest dan het van de E36 type ook naar de E46 type overgegaan is en blijkbaar heeft BMW geen moeite hiermee.

vegito 0

16 jaar

Ik heb dit hier ook bij een paar diesels (320/330D) meegemaakt. Het maakt blijkbaar ook niet uit wat voor mensen ermee rijden. De reparatie lijkt wel op werk, en ik heb ook bij oudere auto's meegemaakt dat dealer/importeur dit oplost.

Jos.

jos-br 0
badge

16 jaar

zijn er bepaalde bouwjaren waarbij dit voorkomt of gewoon bij alle e36 en e46
en hoe kun je dat scheuren vroegtijdig herkennen wat zijn de symtonen

e36 power 0

16 jaar

Voor zover ik weet treedt dit op als de bussen uit de silent blocks liggen (of bijna), meestal de achterste 2. Gewoon goed kijken bij elke beurt/ APK en als de rubbers eruit liggen, gelijk nieuwe erin. Ik heb dit alleen meegemaakt met E36, en al verschillende keren vervangen. Één keer (de eerste keer) niet op tijd vervangen, met uitscheuren uit het chassis tot gevolg. Goed controleren op speling dus. Ik heb overigens nog twee voorste liggen waar ik niks meer mee kan, gratis af te halen in Weert.

RoelV 0
badge

16 jaar

heey roel

zijn de voorste en achterste niet hetzelfde ?

het zijn toch dezelfde rubbers/bussen dan die van de draagarm ?

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

Hey Stefan, nou begin ik te twijfelen of ze idd niet alle 4 hetzelfde zijn, ik dacht het niet, maar ik heb het over de vier silent blocks van de ophanging van het differentieel, die in het chassis zeg maar onder de achterbank geschroefd zitten. Bedoel jij die ook? Ik heb het even nagekeken, maar de voorste 2 en de achterste 2 zijn anders. Gr.

RoelV 0
badge

16 jaar

Er zijn 2 lange rubbers en 2 wat kortere rubbers. Ik wil die van mij ook gaan veranderen maar dan ga ik de rubbers opvullen met wat polyutheraan zodat er minder spelling in de rubbers komen. Flinke klus om alle 4 eruit te krijgen.

vegito 0

16 jaar

is het niet beter om complete draagarm te vervangen
en ik heb ook over powerflex die stugger zijn en langer mee gaan

e36 power 0

16 jaar

Uhmm.. deze topic gaat toch over het subframe??.. Ik weet niet over welke draagarm jij bedoeld misschien die van voor maar daar gaat het nu niet om.

vegito 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.