Hebben een snapon tester, die geeft aan druk tehoog voor partikelfilter ,dit is trouwens na vern, vd turbo onder garantie van een ander bedrijf. zouden ze een verkeerde turbo gemonteerd hebben, zit volgens mij ook een stukje electronica op.
kan de code ook niet wissen ,blijft terug komen, ook als motor niet loopt .dit was eerst niet ,auto diverse keren uitgelezen voor andere problemen.
Weet iemand wat er bedoeld wordt ?
Moet een turbo opnieuw ingeleerd worden?
Kan updaten vd gehele auto alleen bij dealer of ook bij bmw specialist
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke foutcode geeft de tester precies
Sensor zit tegen het klepdeksel aan boven de turbo. Loopt een slang van de sensor naar een leiding op de kat.
Als de fout terug komt als de motor uit staat eerst de sensor controleren.
Turbo hoeft niet te worden ingeleerd/gecodeerd.
De foutcode van een te hoge druk voor het roetfilter heeft overigens niets met de turbo te maken.
gr Martin
Het is mogelijk dat de partikelfilter verstopt is waardoor ook de turbo is stuk gegaan ( deze geraakt oververhit als hij zijn druk niet krijgt ) ZEPPE
12 jaar
Vooral na vervangen vd turbo is dit een veel voorkomend probleeem, dus verstopt roetfilter door olie deeltjes.
vervangen is natuurlijk de beste optie, maar je zou kunnen proberen om hem via de dealer handmatig een regeneratie aan te laten vragen (daarna flink stuk rijden met 120km/h minimaal)
Ook zou je zo'n Tunap behandeling kunnen overwegen (ook al heeft dit bij ons nooit geholpen)
gr C
Roetfilters kan je (bij gerenommeerde adressen) prima extern laten reinigen. Zeer prijsgunstig en na reiniging zo goed als nieuw.
De nieuwe turbo was niet goed ,weer turbo vern is nu goed
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar