BMW 5-Serie: hoofdremcilinder

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 530d

Hallo mensen,

Had sindskort een lekke hoofdremcilinder, dus dacht deze te vervangen. Heb een goede tweedehandse gehaald. Maar als ik deze eropzet, alles aansluit, olie erin, en probeer te ontluchten, dan gebeurd er weinig, bouwt geen druk op. En het meest vreemde is, de rempedaal "stuukt" als men erop drukt. Ergens op de helft verspringt het als het ware. Iemnad hier mee bekend of die mij enig advies erover kan geven.
Allvast bedankt mensen...

svaleras

Geplaatst door svaleras (100) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

ontlucht je hem wel met een remvloeistof verversapparaat wat met de voet pompen lukt soms wel maar niet altijd.
en je schrijft dat je een raar gevoel hebt met trappen maar geen druk.
ik ben bang dat de hoofdremcilinder nu ook stuk is als er al iets roest in gezeten heeft dan zijn daar de cupjes op stuk getrapt.

groetjes jan.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

en die weerstand die je voelde is een begrenzertje en dat heeft de cups en ook de zuiger vermoedelijk gesloopt
nieuwe hr cilinder is uiteindelijk goedkoper zekerder(veiliger) en makkelijker
niet klooien met remmen
door te besparen met 2e hands zooi

svaleras (100), 17 jaar geleden

Mannen bedankt voor de reactie....ik zal gewoon een nieuwe halen, is beter ook. Maar ja, ik dacht een goede 2de hands is toch ook goed op die andere auto geweest?? Maar ja...veiligheid voorop uiteraard !!!!
Nu weet ik tenmisnte waar t aan ligt...en weer wat geleerd. BEDANKT

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.