auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: Trillen bij hoge snelheid

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 530i V8

Laatst was ik lekker een eindje aan het touren, ging een beetje de snelheid opvoeren..af en best lekker natuurlijk :) Niet dus, boven de 140 begint het stuur te trillen, en eigenlijk de hele auto. Niet echt comfortabel. Dat deed ie 'vroeger' niet hoor. Er is zo'n punt tussen de 80/90 dat ie ook even trilt maar dat was eigenlijk altijd al, vond ik niet zo schokkend. Ook met remmen vanaf hoge snelheid moet ik m'n stuur wel heel goed vasthouden. De remschijven zijn nog best nieuw, jaartje oud, en geen imitatie. Wie heeft suggesties? Ik las hier van iemand die €3500 armer was (nieuwe banden, velgen, remschijven, blokken) en niet van het probleem af was. Voor ik naar de garage ga eerst jullie reacties graag. Bedankt!

Geplaatst door

esther2949 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat je reaktiearm rubbers eens vernieuwen.

BMWWillem 0

17 jaar

uitlijning wil ook wel eens helpen.

frans t 0
badge

17 jaar

Beste Willem , ik ben die sukkelaar die reeds 3500 euro uitgaf voor het onvindbare trilling op het stuur . kan je me even aanduiden op de foto welke rubbers ik moet vervangen . ik ben niet zo'n kei hierin maar ben mechanisch wel handig. dus als ik precies weet welke , dan zal het wel lukken

[url=http://img182.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img182.imageshack.us/img182/9535/...[/img][/url]

cdadanny 0

17 jaar

Beste Willem , reactie arm bussen zijn geplaatst , ( 140 euro ) en nogmaals de 4 wielen uitgebalanceerd ( 30 eur) , dus de som = 3500 + 140 +30
= 3670 en ja raad het al : Het probleem is NIET opgelost ( wel iets verbeterd , maar niet weg ) Is er nog een alternatief ?

cdadanny 0

17 jaar

hmmmmm, dit is een vreemde, ik zou er graag eens zelf mee willen rijden om het te voelen. Ik heb nl. 6 jaar een e34 gereden en ik heb er nooit geen last van gehad na deze rubbers vernieuwd te hebben.

BMWWillem 0

17 jaar

Hallo,

Het feit dat de hele auto trilt/ schudt kan ook duiden dat de oorzaak mogelijk in de achterwiel ophanging gezocht moet worden. Uit uw reactie haal ik niet of de bovenste-/ of onderste (reactie arm) rubbers vervangen zijn. De bovenste geven meestal de bekende trilling rond de 80 -100km/h. Wordt het schudden/ trillen heftiger naarmate de snelheid nog verder wordt verhoogt? De rubber bussen in de achteras ophanging kunnen uitgedroogd zijn en zo scheuren van de metalen bus voor de bevestiging, dit geeft vibratie door de gehele auto. Kosten ongeveer 50 euro voor materiaal en tja 2,5 uur arbeidsloon?

Mvg Duncan

m50b25tu 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.