auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Keuzehendel Automaat vast

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6 Cil

Hallo,

Sinds kort heb ik het probleem dat de keuzehendel om de automaatbak te verzetten vast zit, echter alleen bij een warme motor. Gisteravond bij thuiskomst was de hendel met geen mogelijkheid ( zelfs niet met veel kracht ) vanuit de D te krijgen. Gewoon in D laten staan dus vannacht, en vanmorgen probeer ik het en ik schuif hem zo naar de P. ( Anders krijg je de auto ook nieteens gestart ).

Het probleem doet zich dus alleen voor bij een warme motor.

Wat kan dit wezen? Heb de middenconsole al even losgehaald en het probleem lijkt hem niet zo zeer bij de keuzehendel zelf te zitten. Het 'blokkeringsknopje' op de keuzehendel zelf werkt ook naar behoren.

Geplaatst door

Score320 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het kan zomaar vanalles zijn, is dit spontaan gebeurt ?

Hoe staat het ervoor met de olie in de bak ?

Je kan hem ook even laten uitlezen, noteer dan gelijk de codes even hier.

stefan84 0

14 jaar

Stefan,

Vandaag eindelijk eens tijd om weer even naar de auto te kijken. Auto had al een paar dagen stilgestaan en zoals gewoonlijk kon ik dus nu wel weer met de keuzehendel 'spelen'. In de middenconsole onder de hendel even het 'stangetje' wat aan de keuzehendel zit en naar de bak gaat los gehaald, en de hendel haal ik zo heen en weer. Het probleem moet hem dus echt ergens in of bij de bak zitten.

Even onder de auto geweest en het e.e.a wat bij de bak zat ge-WD40't. Heb er een hard hoofd in dat dat wat helpt, maargoed t was een kleine moeite. En de grootste problemen hebben soms de simpelste oplossingen. Ga zo even een stukje rijden dus dan weet ik het.

De olie in de bak lijkt mij inderdaad nog een mogelijke oorzaak. Ik heb onder de motorkap een vulmogelijkheid voor ATF olie, zie foto: http://img208.imageshack.us/img208/5094/...

Zoals te zien op de foto lijkt deze een beetje te 'zweten'..

Maaarr hoe dien ik deze te controleren cq bijvullen? Hoe weet ik hoeveel ik moet bijvullen?

Score320 0

14 jaar

Daar kun je wel atf olie ingooien maar dat komt niet in de automaat terecht, das van de stuurbekrachtiging, hoeveel je moet bijvullen is ook niet te zeggen omdat niemand weet hoeveel er eventueel uit is. Je zult de olie van onder de auto moeten bijvullen, en dan goed opletten dat de goede olie erin komt.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Ooh oke dan.. ATF = Automatic Transmission Fluid dus het leek mij logisch dat dat voor de automaatbak was.. Maar niet dus.

Het bijvullen onder de auto hoe gaat dat in z'n werk?

Score320 0

14 jaar

Ja hoor ATF is ook automaat olie, word alleen wel voor meer dingen gebruikt. Werd ook gewoon in handgeschakelde bakken gedaan (Ook door de dealer), voor het vullen moet je ff hier ff kijken, http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... niet op de tekst want het klopt niet helemaal wat er verteld word maar de plaatjes van Stefan kunnen je verder helpen. Als je niet zeker van je zaak bent kun je beter naar een garage gaan zodat het niet mis gaat, bak met te veel of te weinig olie is niet goed.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Net nog even wat gereden en de problemen zijn nog niet opgelost iig. Bleef een aantal keer hangen in een lage versnelling en kwam er ook achter dat wanneer ik hem in z'n R zet, hij gewoon vooruit gaat. Achteruitrijlichten gaan wel branden. Denk dat dit toch een ritje garage wordt..

Score320 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.