auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Koelprobleem 316 i 2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 316 i

Heb hier een 316 i staan van 2003 .
Bij deze auto had de klant de klacht dat hij geborrel hoorde onder zijn dashboard .
Nadat de motor was ontlucht is het weer terug gekomen
Elke ochtend ligt er een plasje koelvloeistof onder , wat komt , aan de sporen te zien, uit de vuldop.
Bij afpersen koelsysteem niks te zien .
Motor temp. blijft goed , kachel wordt normaal warm .
Na een stuk gereden te hebben vandaag en weer terug kwam op de zaak waren de slangen wel behoorlijk hard en de onderste radiateurslang was nog koud . (de motor temp goed) .
Ik heb zelf trouwens geen geborrel gehoord . !?

Iemand een idee ?

Koppakking , waterpomp , thermostaat ?

Geplaatst door

Autoblom2006 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de vuldop wel goed? ik bedoel de ontluchting en beluchting, van de dop.
Mogelijk trekt hij bij afkoelen van het systeem lucht aan via de kachelslangen, zie storing! (borrelen)

johnquick 0
badge

17 jaar

Denk koppakking kapot, wij hebben dit laatst ook gehad bij een 318 i uit 1996.
Deze perste ook koelvloeistof uit de dop en slangen waren ook behoorlijk hard.
Nadat we de koppakking vervangen hadden kon je de slangen gemakkelijk in knijpen.
succes

MB 0
badge

17 jaar

zijbak/expansievat van de radiateur gescheurd, komt heel vaak voor

bmwf1 0
badge

17 jaar

trek de kop er maar af.... pakking is lek 100 % gegarandeerd.. heb het al meerdere malen gezien.. klant komt met klachten geborrel in de kachel... en gigantisch veel overdruk in je expansievat....
kop wel even af laten persen... ze willen wel eens scheuren !

BMW-E30&E36 0
badge

17 jaar

je bent wel zeker van je zaak Bmw E-30&E-36..

bij de E-36 kwam het vaker voor dat de kop scheurde of de koppakking kapot ging,en vooral bij stevig rijden bij een niet al te warme motor..

zou eerst even de waterpomp controleren voor de zekerheid..en zo te horen zal er nog wel iets lucht in zitten..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

[quote=Autoblom2006]Heb hier een 316 i staan van 2003 .
Motor temp. blijft goed , kachel wordt normaal warm .
Na een stuk gereden te hebben vandaag en weer terug kwam op de zaak waren de slangen wel behoorlijk hard en de onderste radiateurslang was nog koud . (de motor temp goed) .
Ik heb zelf trouwens geen geborrel gehoord . !?

Iemand een idee ?

Koppakking , waterpomp , thermostaat ?[/quote]
dit lijkt de thermostaat
anders waterpomp controleren(of schoep wel goed vastzit

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Hallo

Ik ga ook mee met de oplossing van Cars & Motors

Succes

moos7991 0
badge

17 jaar

Ok jongens bedankt de auto komt volgende week weer terug dan ga ik eerst de pomp en thermostaat controleren voordat ik de kop er af haal

Autoblom2006 0
badge

17 jaar

ik zou zeggen kijk naar het expansie van zijkant radiator is mij ook al eens over komen thermostaat en waterpomp

atoomsplitser 0
badge

17 jaar

je splitst je atomen te laat
dit was al gemeld
hahaha

mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.