Mijn 524TD heeft de volgende problemen. Er blijft continu druk op mijn waterslangen staan, of de auto 3 dagen stil heeft gestaan, maakt niks uit. Wanneer ik de dop eraf haal, dan komt er koelvloeistof en lucht uit borrelen. Tevens loopt de motortemperatuur op, maar geeft de auto alleen koude lucht in het interieur af. Normaal is de meter op een kwart en geeft ie warmte af, maar wanneer de motortempratuur voorbij de kwart gaat begint ie allen koude lucht af te geven. Zelf denk ik aan een gescheurde cillinderkop, maar mijn motorolie is niet gemengd met koelvloeistof en mijn koelvloeistof is niet vermengd met motorolie.
Er zit sinds 2 maanden een nieuwe radiateur in en nu wil ik ook wel de waterpomp en thermostaat gaan vervangen, maar als dit niet nodig is, vind ik het zonde van me geld. Ik wil er eigenlijk vooropig niet mee rijden, aangezien de tempratuur tot rood aanloopt en 1 keer zelfs erin.
Onlangs was er wel een waterslang, die van de waterpomp naar de koelvloeistofreservoir en het interieur loopt vervangen, maar dit is door BMW Breeman gedaan, dus ik neem aan dat zij hun werk goed hebben gedaan. Kan het komen omdat de auto niet goed is ontlucht, want ik heb gehoord dat dat een "kwaal" is bij de E34 en hoe kan je deze auto als amateur toch goed ontluchten? Alvast bedankt voor het lezen en eventueele oplossingen. Het gaat om een 524TD, E34 automaat van eind 1988.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.