BMW 3-Serie: koelsysteem

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318I

hallo ik heb hier een bmw 318I en daar loopt de temperatuur van het koelwater op tot in het rood als ik stil sta;
. zodra ik rij zakt de temperatuur onmiddelijk. ik heb het idee dat de viscokoppeling stuk is maar vindt het vreemd dat als ik het ontluchingsventiel open draai het koelwater schuimt(lucht?), radiateur slangen worden wel beide warm en de radiateur ook dus visco zou moeten werken ben bang dat de koppakking ook stuk is maar hoe kan ik dat makkelijk controleren auto heeft trouwens geen witte rook en in de oliedop is geen sludge te vinden! iemand hier ervaring mee?

putterman

Geplaatst door putterman (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ruud10657 (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de motor koud is moet de vin gemakkelijk met de hand te draaien zijn. Als de motor warm is, uitzetten en voelen of je de vin makkelijk kan verdraaien. Nee: dan is hij wel goed. Ja: vernieuwen.

putterman (0) PRO, 13 jaar geleden

ja ik weet dat de visco kapot is maar het gaat mij om de koppakking
mvg marco

turbozh (0) PRO, 13 jaar geleden

radiateur slangen worden wel beide warm en de radiateur ook dus visco zou moeten werken ben bang dat de koppakking ook stuk
Dit schrijf je zelf en dat maakt het onduidelijk en de vorige reactie logisch.

Als de belletjes ontstaan voordat de motor te heet is zou de koppakking stuk kunnen zijn. of lucht in het systeem.
Om zekerheid te hebben is het plaatsen van een nieuwe visco noodzakelijk lijkt mij.

WeskeM3 (0), 13 jaar geleden

Kan ook de termostaat zijn... of in combinatie met de visco.

Of de waterpomp? Eenvoudig te controleren door motor warm laten draaien met open koel reservoir... Als motor warm is moet je tijdens het gasgeven een straaltje koelvloeistof zien spuiten bovenaan de vuldop (net onder de afsluiting links).

Maar ik gok eerder op termo en visco.
Coulasse zal het niet zijn peis ik... anders had je ook wel een koelvloeistof verdwijning.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.