close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Radiateur lekt

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318ci

Ik zit met nog een klein probleempje, Bmw altijd problemen? pff.
Mijn radiateur lekt en ik heb het gisteren pas ontdekt waar die aan het lekken is. ik heb reeds de Waterslang vervangen omdat het daaraan zou liggen,
en 8 maanden geleden had ik thermostaathuis (flens) ook vervangen. Maar nu blijkt dat het bij de kliksysteem tussen de slang en de radiateur lekt.
hij lekt niet zo behoorlijk veel maar toch wel wat druppelen. wat kan je hier tegen aan doen?
de garage had me geadviseerd om Valma stop leak te gebruiken voor de afdichting. is dit product wel goed en helpt het?
op het flesje staat "' motoren tot 40.000 en 2 jaar oud, boven dat eerst een cleaner gebruken.


Groetjes Duro

Geplaatst door

Duro2010 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nooit die lekstop rommel gebruiken hoor dan heb je binnen notime veel meer problemen! Bij de bron aanpakken zou ik doen.

longdude6634 0

13 jaar

ow, ik had op internet gelezen over ervaringen enz. waarom zegt de garage dit dan als het niet goed is voor je radiateur? ik weet waar de lek zit. namelijk tussen de verbindingen "' waterslang en radiateur.

de waterslang is reeds vervangen, dus hij lekt bij de ingang van radiateur.

Duro2010 0

13 jaar

Niko,

Haal de slang er eens af en kijk naar het flensje wat aan de radiateur zit. Deze was bij mij gescheurd. Misschien de klem te hard aangedraaid.
Als dit het geval is kost het je een nieuwe radiateur.

Hidde

Kolkie 0

13 jaar

Hoi hidde.

ik zal dat eens doen en kijken of ik daar iets aan kan zien. kan ik dat zelf doen of moet ik naar de garage ervoor? want als ik de slang trekt dan loopt al het vloeistof leeg toch? hij lekt niet zo heel veel maar paar druppels elke keer denk ik.

ik heb dus voor niks de waterslang vervangen denk ik. garage's zijn heel goed in het vervangen. echte goeie monteur lost het probleem op bij de bron of doet er wat aan om het te fixen.

voor het vervangen van digen hoef je geen monteur te zijn. pff

ik heb dus zo'n Valma stop leak erin gegoten. had gehoord en gelezen dat het wel zou helpen. net ook met de BMW dealer contact gehad om te informeren over het product.

en medewerker reageerde er positief op, dat het geen kwaad kon en geen problemen zou veroorzaken voor de motor of kachel/radiateur.

gr.

Duro2010 0

13 jaar

Persoonlijk zou ik die troep er niet ingooien. Nu je het er toch in hebt zitten zou ik het eruithalen. Onderste radiateurslang los (koelvloeistof wel opvangen, kan eventueel ook via je radiateurkraan maar dat duurt langer) en leeg laten lopen. Daarna de slangklem loshalen, slang verwijderen en flens controleren. Als het niet aan het radiateurflensje ligt, haal je radiateur los en spoel deze goed door. Daarna alles terugzetten, koelvloeistof vullen en goed ontluchten (ik zet em zelf altijd op een heuvel zodat radiateur het hoogste punt is). Ligt het wel aan het flensje van je radiateur dan deze vervangen.

Succes en als je een klein beetje handig bent, kun je het zelf.

Kolkie 0

13 jaar

[quote=Duro2010]Hoi hidde.
ik heb dus zo'n Valma stop leak erin gegoten. had gehoord en gelezen dat het wel zou helpen. net ook met de BMW dealer contact gehad om te informeren over het product.

en medewerker reageerde er positief op, dat het geen kwaad kon en geen problemen zou veroorzaken voor de motor of kachel/radiateur.

gr.[/quote]
De vraag is nu; helpt dit ?? Indien ja, dan tijdelijk ?!?!?

Zorg maar dat het goed is, dus controleer inderdaad je pilaar (daar waar de slang omheen zit).

suc6

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

ik zou het niet weten of het tijdelijk is, volgens de dealer kon ik het gewoon erin laten en was het geen probleem. vroeger waren die stop lek artikelen niet zo best , maar tegenwoordig zijn ze wel goed.

ik kijk het zo even aan, heb nu nog geen lekkage meer.

dankjewel allen.

Duro2010 0

13 jaar

Voor garages en onderdelen-handel zijn die lek-stop middelen prima:

Binnen afzienbare tijd - als je geluk hebt pas bij de eerstvolgende vorstperiode - kun je met dat spul in het koelsysteem je thermostaatklep gaan vervangen: Het lek-stop middel kruipt langs de afdichting (van de stift) in het was-lichaam van de thermostaatklep, zodat deze niet meer volledig sluit en daardoor de motor te langzaam op temperatuur komt. Ook het mechanical seal van de waterpomp wil nogal eens gaan lekken.

hallo.

is het niet zo dat de nieuwere spullen beter zijn dan als vroeger? want dat is er gezegd door een medewerker van de BMW dealer. moet ik het dan weer eruit laten spuiten alles? gewoon even leeglopen en doorspoelen. of heb ik het al verpest nu..

ik zit met een dilemma, weet geen raad meer. want ik had me thermostaathuis(flens) ook al vervangen 7 maande terug omdat daar ook een lekkage zat.

groetjes

Duro2010 0

13 jaar

Dat is prima spul, in de US wordt het standaard in 3 van de 4 nieuwe auto's gedaan.
http://www.barsleaks.net/barsstory.html

MJ 0
badge

13 jaar

Ja, zó ken ik er nog een: 'Wij van WC-Eend ....'

Het lek-stop middel zit er nu in en er is al even met de auto gereden.
Dan heeft het middel nu (pas) uit het koelsysteem verwijderen relatief weinig zin meer.

Op plaatsen in het koelsysteem waar contact met de buitenlucht optreedt (een lek, een overgang in koelmedium zoals bij het was-lichaam van de thermostaat, of het mechanical seal van de waterpomp), wordt vrijwel meteen na toediening - het spul doet inderdaad wat ervan verlangd wordt ! - een afdichtende laag gevormd. Maar ook op plekken waar dat helaas wat minder voordelig uitpakt: Bij een thermostaat met een zwakke afdichting van het was-volume of bij een waterpomp met mechanical seal dat nog maar net voldoende afdicht, treedt nu helaas een verkort traject naar einde levensduur op.

Beste advies voor nu: Gewoon afkijken waar het volgende lek op zal treden.
Tegen de tijd dat duidelijk wordt, dat het bij het seal van de waterpomp is (deze zit er immers langer in dan de thermostaat) en deze vervangen moet worden, dan ook de koelvloeistof vervangen door koelvloeistof zonder lek-stop middelen ....

dus dan kan ik hem beter gewoon erin laten, want ik merk nu dat de koelvloeistof niet meer zakt als ik de dop draai en kijk, eerst was het wel het geval.

volgens mij heeft het toch wel geholpen dat lek stop middel van Bar's het was maar een hele kleine lekkage bij de afdichting. en die is nu geheeld.

gr

Duro2010 0

13 jaar

Over de werking twijfelt niemand, over de nadelige gevolgen kan je discusseren net zoals Freude_am_fahren al aangeeft...

longdude6634 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.