Het probleem was als volgt:
Ik kocht deze auto, maar het probleem was dat de tempratuur sensor slechte waarde's aangaf, nou hadden ik en de koper afgesproken dat de temp sensor zou worden vervangen bij de dealer waar hij in onderhoud is.
Ik dus accoord, sensor vervangen, hetzelfde probleem.
Het probleem is als volgt, ik start de motor, koud, en de tempratuur loopt snel op naar het midden, en vervolgens langzaam naar rood, waar deze ook blijft staan. Ik heb al een thermometer in de radiateur gelegd en die geeft +- 84 graden aan, ook is vervangen: thermostaat, radiateur, waterpomp (radiateur lekte wat, en de rest preventief).
Wat ik heb gedaan is de bedrading door gemeten, dat is in orde, geen massacontact oid, en een ander tellerhuis erin gedaan, maar precies dezelfde weergave. De sensor is nieuw, en van bmw (1-polig met een bruine kop). Dus de componenten zijn goed, heeft iemand enig idee wat het nog kan zijn of wat ik nog kan testen, ik zat nu alleen nog te denken aan een slechte massa...
De motor zal toch niet echt warm lopen? Ik heb er nou 2000km mee gereden, en geen symptonen van overhitting, als hij echt zo warm was dan stond ik allang aan de kant toch?
Ik hoop dat iemand mij hulp kan bieden!
Mvg,
Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mike
geen lucht meer in je systeem ?
als het goed is heb je in de kop een sensor zitten die alleen voor de meter op je dashbord is,een zwarte dacht ik,ernaast zit een groene en deze is de kvs temp.sensor voor de DME.
dus als je zelf de temperatuur meet met de meter in het rood,dan meet je 84 graden ? wat meet je dan als de meter in het midden staat ?nu je er inmiddels al 2000 km mee hebt gereden zou ik haast zeggen dat het niet 'ernstig' is omdat normaal de kop + koppakking erg gevoelig hiervoor is.
worden de slangen incl de radiator even warm als de motor op temperatuur is ?
Stefan
Hoi Stefan,
Er zit geen lucht meer in het systeem, volledig ontlucht, ook bouwt het systeem druk op, als de motor warm is en ik open de drukdop dan komt het er niet uit spuiten.
Radiator slangen en radiator worden goed warm.
De meter komt heel snel in het midden te staan, binnen 2km normaal rijden.
De sensoren die er in de kop zitten is 1 blauwe voor de DME, en 1 bruine voor de meter.
Ik denk ook dat als de motor echt zo warm zou zijn dat ik allang aan de kant zou moeten staan.
Mike
Kan een storing of slecht kontakt in een module zijn, gaat een en ander parallel aan het wegvallen van pixels in je dashbord?
18 jaar
Ik zal is de weerstand controleren vd sensor, als deze goed is probeer ik er een universele meter voor te krijgen. Als ik weerstand meet tussen de sensor en het blok, wat voor waarde zou normaal zijn?
De massa vd sensor is ook goed, heeft iemand misschien een electrisch schema voor het tellerhuis van mijn auto, welke draad zorgt voor de voeding van de temp meter.
Mijn brandstofmeter doet soms ook vreemd, als hij bij de +- 30 liter komt, blijft hij daarop staan, en valt de meter af en toe naar 0, en dan weer terug.
Ik ben een beetje ten einde raad. Misschien heeft iemand een schema tot zn beschikking.
mike
als ik me niet vergis staat dit ook op de achterkant van de tellerunit!dacht dit wel gezien te hebben maar kan me natuurlijk ook vergist hebben.
Stefan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar