BMW 3-Serie: koppeling pakt te snel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel

Bmw 318Tds e36 compact
Bwj 98
246.500km

Sinds kort heb ik het probleem dat men koppeling te snel wilt nemen.
Bij stilstand vertrekken neemt hij bijna onmiddellijk als ik men pedaal iets laat komen..en om schokkend vertrekken te vermijden moet ik hem deels wat laten slippen.
Ook bij het terugschakelen is het precies of je 2 versnellingen teveel terugschakeld als hij aanpakt.
Wat kan dit zijn?

Koppeling is sinds ik de wagen heb (vanaf 185.000km) niet vervangen geweest

beemerke

Geplaatst door beemerke (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

auto-peter (0) PRO, 15 jaar geleden

Olie verlies aan koppelingspompjes?Olie verlies aan het remsysteem?Niveau remolie in reservoir?Gaat bij optrekken de motor in toeren,maar de wagen niet vooruit?

beemerke (0), 15 jaar geleden

Niveau remolie zit goed.bij optrekken slipt de koppeling niet door

auto-peter (0) PRO, 15 jaar geleden

Sorry,niet zoveel BMW ervaring.Vraagje voor de BMW specialisten:Heeft deze auto een twee massa vliegwiel?

Treb (0), 15 jaar geleden

Moi,
Kan het niet gewoon een defect druklager zijn? Of zeg ik nu iets doms?
Groet,
Bert

oempf (0), 15 jaar geleden

dag beemerke
ik heb precies het zelfde gehad was dan wel een 3201 benzine maar bij mij was het het geleide busje waar het druklager over heen schuift dat is dan ingelopen en dan schuift het lager niet soepel meer even de bak er af zoon busje er op zeten dat zit aan de bakzijde en dan is het over
het is wel een dag werk voor een busje van 30 euro maar ja dan werkt het wel weer
en trouwens een bmw heeft een 2 massa vliegwiel

oempf (0), 15 jaar geleden

nog wat ver geten
maar omdat je koppeling zo hoog ligt dat komt om dat het een zelf stellende koppeling is en als het druk lager voor in blijft staan omdat dat busje versleten is en je trapt dan de koppeling weer meteen in dan denkt die koppeling dat hij bijna op is en dan stelt hij zijn eigen bij
jouw verhaal klopt als 2 druppels water met dat wat er toen bij mij aan de hand was

vrouweneeltje1 (0), 15 jaar geleden

Mijn auto stotterde ook, terwijl de koppeling net vervangen was.
Ik dacht dat deze eerst nog wat op elkaar moest in werken.
Ik kon ook niet fatsoenlijk wegrijden en moest koppeling laten slippen en toeren maken.

Paar dagen later kwam ik er achter dat de luchtinlaatslang tussen motor en luchtmassameter gescheurd/verteerd was waardoor deze valse lucht trok en begon te stotteren.

Misschien is dit bij jouw ook het geval?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.