auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: lambdaregeling 318 e46

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine

Ik heb een 318 e46 staan met het volgende probleem:
slecht lopen en vermogensverlies.
Storingcode 141 lambdaregeling buiten bereik
Af en toe storingscode 131 canbus instrumentenpaneel
Uitgelezen met kts
Lambdasondes zelf zijn goed
Op toeren regelt hij netjes af,stationair co van 7 %
Verwarming 2e sonde wordt niet aangestuurd.
Ik heb ook aan de lmm gedacht,maar als je daar de stekker van los haalt loopt hij bijna helemaal niet meer.
Terwijl hij dan eigenlijk beter zou moeten gaan lopen als de lmm stuk is.
Meetwaarden van de lmm zijn ook goed.
Als de stekker los is geweest wordt de lmm ook niet als storing opgeslagen,wel een geeft de kts storing 65 aan: onbekende fout.
Mijn vermoeden is de dme,omdat die de lambdaverwarming ook regelt.
Wie heeft er nog suggesties?

Geplaatst door

Hoffer (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je MAF sensor al wel vervangen?

foklop 0
badge

17 jaar

Ja,die is al uitgewisseld met een ander die wel goed loopt.
2e lambdasonde wordt de ene keer wel verwarmd en de andere keer niet.
inspuittijd stationair is 5,7ms en dus te lang,mag maximaal 4,5ms zijn.

Hoffer 0
badge

17 jaar

Heb zo iets weleens met een Subaru Forester gehad, toen was het eindelijk toch de MAF sensor. Had ook stationair een heel hoog CO, maar geen foutcodes opgeslagen.

foklop 0
badge

17 jaar

MAF sensor al geprobeerd,zonder succes.
Ik kom eigenlijk 2 meetwaardes tegen die helemaal buiten bereik zijn.
Inspuittijd is veel te lang en stationairregeling aanpassing.
De aanpassingswaarde hoort tussen de -15 en 15 kg/h te zijn en zit op 820kg/h.
Dit is een correctiewaarde van de aangezogen luchtmassa t.o.v. de karakterestiek van de luchtmassa in stationair bedrijf.
De inspuittijd kan ik me wel wat bij voorstellen dat hij buiten zijn waarde valt,die wordt aangepast aan de gegevens die de ecu krijgt.
Alleen die aanpassing stationair,is dit een gemeten of een berekende waarde?
Als het een gemeten waarde is,waar haalt hij deze waarde dan vandaan?

Hoffer 0
badge

17 jaar

Weet je zeker dat je geen foutcode 171 hebt gehad ipv 141. Zo ja dan zou ik eens naar de carterventilatie kijken. Daar zijn weleens problemen mee.

foklop 0
badge

17 jaar

Die vacuumdoos en de slang heb ik al vervangen.
Die gaan idd vaker stuk,ze staan dan af en toe vreselijk te fluiten.
Maar dan loopt hij te arm en niet te rijk.
Het is 100% code 141,ook bij de lokale bmw dealer deze code eruit gekregen.Maar zij wisten ook niet wat het zou kunnen zijn.
Vanavond nog even bezig geweest en via actuatortest een verdachte gevonden.
De luchtomloopklep(stationairklep) blijft hangen,wordt wel aangestuurd.
Als je hem even helpt dan gaat hij 1 keer open en dicht en blijft vervolgens weer hangen.
Morgen eens kijken of ik die kan uitwisselen en of het probleem over is.
morgen meer goed nieuws hoop ik.

Hoffer 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.