hallo allemaal,
weten jullie mischien ook als de motor aan de kook is geweest wat er allemaal kapot kan gaan'?
Er is bijna 8 liter bijgevuld en daarna werd ie nooit meer warm alleen wat ik vermoeit is dat het water sneller verdampt dan koeilvloeistof.
aankomende vrijdag wordt ie naar een bmw dealer bracht voor een compressie meeting.
groeten Vanbergen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe heet is heet? Afhakelijk daarvan: koppakking, waterpomp, radiateur.
Als er echt stoom in het systeem komt kunnen er de meest rare dingen gebeuren.
Ik heb radiateurs gezien die er aan de onderkant uitzagen of je er hard mee op een vluchtheuvel was gereden, maar dat kwam door het uitzetten tot stoom van het water.
En stoom creert een gigantische druk op die plaats.
Als hij echt aan de kook is geweest sneuvelt meestal de koppakking,wat ook nog wel eens voorkomt is dat de kop scheurt..
8 Liter bijvullen is wel heel erg veel,dan word de motor waarschijnlijk warmer dan de meter aangeeft omdat er bijna niks meer inzit..ik geloof dat er in het hele systeem 10,5 liter gaat..
Waar lekt hij ergens ? indien je zo niks ziet,laat het systeem dan eens onder druk zetten,en laat ze eens met de snuffelaar erboven hangen om te kijken of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten.
Gr Stefan
15 jaar
9 van de 10 keer is het de koppaking dure reparatie ongeveer 700 euro .. had ik ook gehad met mijn civic
15 jaar
Meestal heb je inderdaad zo'n 10 tot 10,5 liter koelvloeistof nodig.
Op de volgende website kun je het voor deze auto opvragen; http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cg...
hey allemaal,
bedankt voor de reacties
het enige punt waar die lekt is bij de dop van de reservoir..
aankomende vrijdag wordt het op druk gezet
welke slangen mogen warm tot heet worden en hard worden..
vrijdag wordt ie op druk gezet
groeten van bergen
15 jaar
[quote=lazcoste61]9 van de 10 keer is het de koppaking dure reparatie ongeveer 700 euro .. had ik ook gehad met mijn civic[/quote]
Een Civic kun je niet met een Bmw vergelijken,is totaal wat anders.
15 jaar
[quote=BMW 320i vol leer]hey allemaal,
bedankt voor de reacties
het enige punt waar die lekt is bij de dop van de reservoir..
aankomende vrijdag wordt het op druk gezet
welke slangen mogen warm tot heet worden en hard worden..
vrijdag wordt ie op druk gezet
groeten van bergen[/quote]
In de dop zit dus een klepje en die opent bij 1 Bar..als de druk dus boven die 1 bar uitkomt,drukt hij de kvs hier uit,dus met andere woorden komt er te veel druk op het systeem,wat ook nog wel eens voorkomt is dat de dop slecht is of 'te vroeg' opent,maar ik vrees dat de koppakking het probleem is waardoor hij teveel druk opbouwt en zodoende de kvs eruit gooit.
Ik neem aan dat er dus flinke druk op de slangen staat van de radiator ? ( hard )
Een beetje druk is wel normaal,maar keihard dus niet.
Voor de rest zouden alle slangen incl radiator even warm worden,de onderste slang en radiator zelf worden warm als de thermostaat opent,meestal bij 88 graden.
Lekt hij echt aan de dop,of tussen de dop en schroefdraad uit ? als hij tussen het reservoir en radiator lekt,kan er ook de pakking van kapot zijn,deze is trouwens los te krijgen.
Gr Stefan
15 jaar
Er staat ´soms´ best wel druk op.. de slangen worden niet altijd heel heet.
Heb er ook al een nieuwe dop gekocht.. blijft hij sissen bij de dop als ik in een slang knijp.
ook bij de bmw dealer vandaan, nog 1 dag en dan weten we het..
badankt en laat het morgen weten
groeten van bergen
15 jaar
Ik ben benieuwt waar nu het probleem zit..
Vreemd dat hij constant blijft sissen,dat duid duidelijk of op lucht in het systeem of er staat daadwerkelijk teveel druk op..
Btw bij deze motor kan het trouwens wel kl*** zijn om ze goed te ontluchten..ik hoop voor je dat het iets kleins is..
Gr Stefan
15 jaar
Moest met spoed naar het ziekenhuis..(vrouwtje kreeg om de 10 min weeen) je raad het al.. stond weer stil op de vluchtstrook.
wat blijkt nou het huis waar de reservoir in zit, kan waarschijnlijk de druk niet aan.
Heb alles bijgevult en de ontluchtings dop een stuk open gedraaid.
Had geen last van harde slangen en zodra ik de motor uit zette en ff wachte stijgde het pijl ook weer tot een normale stand..
afpraak van morgen bij de bmw dealer gaat niet door ivm dat ze de kleine rond half8 morge n vroeg gaan opwekken..
wordt dus niet eerder dan volgende week dat we het precies weten..
groeten Vanbergen.
15 jaar
Het reservoir / afdichting wil nog wel eens graag kapot gaan,meestal door druk op het systeem,of de radiator zelf..dan zou je even moeten kijken waar hij precies lekt.
Dan wachten we even af tot volgende week..
Nou hij zal er ondertussen wel zijn,proficiat met de geboorte van jullie zoon/dochter.
Gr Stefan
15 jaar
hey stefan
idd de kleine is er geboren op vrijdag best grappig 07-08-09 opwekken was niet nodig voor de rest is alles goed verlopen
De bmw hahaha hij is onder druk gezet blijkt hij te lekken bij de radiator en de reservoir hij wordt gereprareerd waarschijnlijk is het morgen klaar..
kosten plaatje 250 eu valt mee toch.
hoop nooit weer op de site te moeten zitten haha, indergeval heb er wel veel over geleert
heel erg bedankt voor jullie steun.
succes met alles groeten van bergen
15 jaar
Nou van bergen,leuk om te horen.
Helemaal ideaal als je de beemer morgen weer gemaakt terug krijgt..
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar