BMW 3-Serie: luchtmassameter ????

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: m52

Hallo, elke morgen bij koude start, zomer of winter loop het toerental op tot 1200 / 1300, het toerental gaat naar normaal +/- 700 na ongeveer 1 minuut, als de motor warm is en ik laat de auto 1 a 2 uur stilstaan en vervolgens start ik hem weer is er geen probleem met het toerental alleen als hij de hele dag stil heeft gestaan ( ook bij 25 graden buitentemp. ) loopt het toerental weer op, BMW garage geeft aan dat de luchtmassameter defect is kosten ongeveer 400 euro. zou dit de oorzaak kunnen zijn ??? ( bmw compact 323ti 1999 )

hans D2

Geplaatst door hans D2 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Tunahan (0), 16 jaar geleden

Ja, dat kan,
LMM wilt wel eens vervuld raken. Soms helpt het om hem schoon te maken. Dit kun je doen zonder hem uit te monteren.
Koop een busje remmenreiniger. Haal de kap van de filter los. En spuit wat remmenreiniger tegen ( de rooster van) de LMM. Dit kun je het beste doen met een lopende motor. Door de luchtstroom worden de eventuele vuildeeltje meteen afgevoerd. Je hoort de motor even brommen dat hoort er bij. Je voet immers extra brandstof toe.

Succes
Tunahan

hans D2 (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor de tip,

Heb dit al eens eerder op internet gelezen, kon het me niet voorstellen ! maar ik ga het toch uitproberen, ik heb het vandaag al eens met electronica reinigerspray geprobeerd maar ik moet tot morgenvroeg wachten....

Bvd hans

jimmy5446 (0), 16 jaar geleden

hoi,
ik heb met mijn 320 e36 een soort gelijke probleem gehad toen ik hem nieuw had gekocht. Ik heb toen heel veel uitgegeven lmm vervangen stationeer loop gedeelte vervangen bobienes vervangen enz. wat bleek lambdasonde moest vervangen worden.
Kan bij jouw ook iets anders zijn maar laat dat ool even na kijken. Mijn auto is toen getest bij Bosch en bij van Essen bij de eerste 4 en bij de tweede 2 dagen lang en wat er uit die test uitslagen kwam heb ik toen allemaal vervangen maar tevergeefs.
Veel geluk er mee.


Murat

hans D2 (0), 16 jaar geleden

Beste Murat,

Probleem schijnt toch "'geen'' probleem te zijn, kreeg het volgende gemaild over de pulsairpomp,

De Pulsairpomp is een pomp die lucht in de uitlaat blaast, zodat je katalysator sneller opwarmt en de motor dus eerder aan een nette uitlaatgas waarde voldoet. (montage plaats is r.v. waar bij de 4-cilinder modellen de accu had gezeten)
Deze pomp draait ongeveer 30 sec. direct na het startten en dit kan ook gebeuren bij 25 graden celcius.
Als dat gebeurt, is ook het motor toerental wat hoger. (kan tegen de 1200 rpm oplopen)

Je moet het maar weten, maar bedankt voor je reactie

Hans,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.