BMW 5-serie Touring 2014: Luchtvering

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat

Beste,

Ik heb een BMW 5 serie F11 staan uit 2014, waarvan de luchtvering soms aan beide kanten inzakt. Er zijn al een aantal dingen vervangen, bijna alles eigenlijk. Luchtbalgen, compressor en kleppenblok (alles nieuw).

Relais van de compressor heb ik getest die werkt. De Hoogtesensoren kan ik zien in mijn data van het uitleesapparaat, als ik de auto in en uit veer zie ik de waardes ook veranderen. Als ik zelf handmatig een plus zet op de pomp zet dan pompt hij ook gewoon, maar als ik hem aanstuur met de tester doet hij dat niet.

Wat mij wel is opgevallen is dat ik in mijn data zie dat de voedingsspanning van de hoogtesensoren 0 volt is, wat uiteraard niet kan aangezien de hoogtesensoren normaal functioneren en een juiste waarde afgeven. ik heb ook helemaal geen foutcodes in het regelapparaat.

de auto heeft dit probleem al een tijdje en telkens als we iets vervangen, rijd de auto 1/2 weken goed en zakt daarna weer in. Net zoals afgelopen dagen, hij heeft 4 dagen ingezakt gestaan, en vanochtend start ik de auto en pompt hij opeens weer de achteras omhoog.

Nu vraag ik mij af is er iemand die dit wel eens heeft meegemaakt? Ik denk zelf dat het of aan de software ligt of dat het regelapparaat zelf stuk is.

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken!

samvel

Geplaatst door samvel (5) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Danlo (55), 1 jaar geleden

Niet toch ergens een lek? Slangetjes, aansluiting?
Of ook een kabelprobleem?
Panorama dak? Af en toe vochtprobleem?

    Deze systemen heb ik vaker aan gewerkt, als het systeem lek ik dan zakt hij vaak toch met de zelfde interval in. En in dit geval gaat het de ene keer 2 weken goed en de andere keer 2 dagen. - samvel (5), 1 jaar geleden

mod64 (20) PRO, 1 jaar geleden

Ik vind de 0V voeding de hoogte sensoren wel zeer verdacht. Hoe moet deze sensor nu zijn referentie bepalen als er geen 12V is. Als het regelbereik bijv 0 tot 5V is dan krijgt de compressor nu niet de juiste waarde ( wel een waarde maar die klopt misschien niet).
Nu is de vraag waar deze 12V vandaan komt, dan moet je even in het elektrisch schema kunnen kijken via een BMW ISTA applicatie. Óf een forumlid weet dit misschien..

    De waardes die ik lees kloppen (heb ik nagekeken). - samvel (5), 1 jaar geleden

mod64 (20) PRO, 1 jaar geleden

Is de oplossing hier inmiddels gevonden?

    Ja, de luchtvering bleek in de transportmodus te staan. Transportmodus uit gezet en hij was goed. Wat betreft de 0V op de sensoren, ik heb een andere 5 serie op de kast gehangen en las de zelfde data. Dus dat komt denk ik dan door mijn uitleesapparaat (solus edge Snap-on). - samvel (5), 1 jaar geleden
    Top, tja dat is ook wel weer vreemd dat het systeem in transportmodus stond. Enig idee hoe dat zo gekomen is? - mod64 (20) PRO, 1 jaar geleden

Amphora (60), 3 maanden geleden

Kreeg je wel of geen melding op het display dat de luchtvering in de transportmodus stond?

samvel (5), 3 maanden geleden

Nee, de auto geeft dat niet aan. Als je een capabele tester hebt kun je dit zien in de data van het regelapparaat van de luchtvering.

Heb je een probleem met dit systeem? Ik heb er aardig wat bij mij in de werkplaats gehad, misschien kan ik je helpen.

Amphora (60), 3 maanden geleden

Waar is je werkplaats?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.


"topic" // resources/views/layouts/app.blade.php