Er is een foutmelding P13B4 uitgelezen en het lampje van emmissie brand.. in het display geeft het aan dat de aandrijving niet optimaal is. Twee maanden heb ik 6 nieuwe injectoren laten plaatsen door Erkend Bmw garage uit oostzaan.
Volgens de erkende Bmw garage die verteld na een reparatie dat het niet kan liggen aan het nieuw plaatsen van 6 nieuwe injectoren.
Vanaf de probleem stelling is altijd beweerd dat het aan injector van cilinder 2 lag.
Na veel bla bla heb ik mijn auto naar een andere garage gebracht omdat het een tafel tennis wedstrijd werd die enorm lang ging duren met de bmw garage. Wat is de oplossing voor de foutmelding P13B4? Help ben radeloos en vele gesprekken en euro’s verder en ook vele reparaties verder.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Foutcode P13B4 = Krukas Inlaat Nokkenas Referentie Hoek Verschil Buiten Grenswaarde
Mogelijke oorzaken :
– Defecte krukas / inlaatnokkenaspositiesensor
– Kabelboom van krukas / inlaatnokkenaspositiesensor is open of kortgesloten
- Krukas / inlaatnokkenaspositiesensorcircuit slechte elektrische verbinding
controleren: visuele inspectie van de kabelboom en de bijbehorende connectoren, controleer op beschadigde onderdelen en zoek naar kapotte, verbogen, geduwde of gecorrodeerde connectorpennen.
Is de fout en foutmelding continue aanwezig?
Ja het lampje van emmissie brandt inderdaad en het stationair draaien hapert en slaat over. Als de fout melding er uit wordt gehaald, dan komt de melding weer terug.
Er is dus duidelijk iets mis met timing.
Check de sensoren ( inlaatnokkenas, krukas) . Evt eerst de bedrading of niet beschadigd is
Inmiddels zit er een nieuwe koelvloeistof pomp, 6 injectoren nieuw, nieuwe olie, nieuwe olie filter, APK keuring, nieuwe banden, een software update ingevoerd, nieuwe start motor, nieuwe bougies nieuwe slangen tbv koelvloeistof systeem. € 8000,- verder aan reparatie kosten en nog steeds niet op orde. Gekmakend dit verhaal
Allemaal goede stappen maar hebben m.i. niets te maken met deze foutcode.
Is er met BMW ISTA diagnose een analyse gedaan? Wat kwam daar uit?
Is dat nodig om die diagnose te laten maken? Enige suggestie hoe dit probleem met foutmelding P13B4 te verhelpen? En zo ja, wie dan, ben echt klaar met kwakzalverij die me van alles wijs maken, want dat is tot op heden gebeurd ik wil het simpelweg gemaakt krijgen en rijden
BMW Dusseldorp in oostzaan, dacht ik een professionele zaak, achteraf gezien zeer slechte service en foutieve informatie gekregen als vervang alle injectoren, dat is mondeling gezegd en heb ik ontzettend voor betaald. Maar bij problemen die zijn ontstaan konden ze mij opeens niet verder helpen, ja met een geheel nieuwe motor, kosten €17.410 euro dat is het hulp aanbod wat is geboden
Na maanden heen en weer bellen en een klacht ingediend bij bmw Nederland kon het opeens voor 10.000 euro mits de onderdelen voorradig waren, vervolgens moest ik een expert regelen want het lag zeker niet aan de werkzaamheden die Bmw Dusseldorp heeft uitgevoerd
Zie mijn eerder comment. De Foutcode P13B4 = Krukas Inlaat Nokkenas Referentie Hoek Verschil Buiten .
Het is of de krukas sensor ( bdp sensor) of inlaat nokkenassensor wat geen goede waarde aangeeft. Er kan een draad gebroken zijn, een slecht kontakt of een falende sensor.
Mijn advies : vraag BMW wat zij concluderen op de aanwezigheid van Foutcode P13B4.
Meer kan ik niet adviseren. Meten = weten.
Ontzettend bedankt voor je adviezen. Dankbaar voordat. Erg tot dat je mij geholpen.
Tot = tof😁
Hou ons hier op dit onderwerp op de hoogte. Anderen kunnen daar ook weer van leren. Succes!
Inmiddels is het hoofdpijn dossier over met mijn bmw 523 I Sedan. Ik heb een goed menselijke garage gevonden . Dat is garage Ballering uit Amsterdam. Die heeft een nieuwe kop pakking geplaatst . Nieuwe bobine, nieuwe slangen, van de koeling geplaatst. Nieuwe olie filter, nieuwe start motor. Nieuwe bougies, . Veel nieuwe onderdelen, helaas. De kop pakking was het hoog probleem van over verhitting.
P13B4 is niet meer teruggekomen?
Ik lees in je verhaal 15 dagen geleden:
Inmiddels zit er een nieuwe koelvloeistof pomp, 6 injectoren nieuw, nieuwe olie, nieuwe olie filter, APK keuring, nieuwe banden, een software update ingevoerd, nieuwe start motor, nieuwe bougies nieuwe slangen tbv koelvloeistof systeem. € 8000,- verder aan reparatie kosten en nog steeds niet op orde. Gekmakend dit verhaal
Nu ben ben je in Amsterdam geweest en meld je :
Die heeft een nieuwe kop pakking geplaatst . Nieuwe bobine, nieuwe slangen, van de koeling geplaatst. Nieuwe olie filter, nieuwe start motor. Nieuwe bougies, . Veel nieuwe onderdelen, helaas. De kop pakking was het hoog probleem van over verhitting.
Opnieuw de bougies wisselen? Opnieuw nieuwe startmotor?
Wat was de conclusie op foutcode P13B4, dan zouden we graag hier vernemen.
Het is zowiezo een raar verhaal, nu wordt er idd opeens gesproken over oververhitting. deze klacht was nergens eerder gemeld. Dit heeft ook niets met de p13b4 fout te maken. Ik denk dat na het vervangen van de koppakking de distributie weer netjes op tijd staat, en dat dit de hoofdoorzaak was.
Eens, ik zou graag lezen dat P134B niet meer als actieve fout aanwezig is, de titel van de probleemmelding verwijst ook daarnaar.
Er is nu geen fout melding p134b meer te zien gelukkig, wat heel verwarrend is dat er steeds verschillende informatie wordt verteld aan mij. BMW Dusseldorp zegt dit, een andere garage zegt weer totaal iets anders. Daarom heb ik het ook hoofdpijn dossier genoemd 😁 en dat was het ook. Ik als auto leek moet dat maar geloven. Maar ontzettend bedankt voor deze informatie die ik allemaal heb gelezen 🙏
De laatste informatie over foutmelding P134B is dat de bobine 2 stuks zijn vervangen door nieuwe bobine en toen was fout melding P134B niet meer zichtbaar.
Nogmaals de meest bizarre problemen werden mij verteld. Ik weet maar een klein beetje van auto techniek. Zeer verwarrend allemaal, als ik kom bij een garage als BMW Dusseldorp te Oostzaan, daar mag ik toch verwachten dat men profs in dienst hebben en zeker als het uur tarief €160,- is voor arbeids loon, een simpele uit lezing rekenen zij al 81,- euro voor. Later heb ik geleerd dat dit uitlezen, Nog geen 3 minuten werk is. Voel me gewoon echt keihard genaaid op zijn Amsterdams gezegd
enigste wat ik kan verzinnen is een slecht gemonteerde oliefilter obv wat vervangen is in relatie tot de code. maar je bmwtje rijdt weer....
ja 81 voor alleen uitlezen en 160 euro per uur...en niet adequaat het probleem vinden en flowchart diagnose....dat is vaak de hedendaagse praktijk....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar