Beste,
Ik heb 2 maanden geleden een BMW e46 318i uit 2002 gekocht.
Auto rijdt heerlijk en heb er niks op aan te merken.
Toen ik de auto had gekocht heb ik wat reguliere onderhoud gepleegd door filtertjes en vloeistoffen te vervangen.
1.5 week na de onderhoud brand mijn motorlamp. Heb de auto laten uitlezen met een snap-On apparatuur.
De volgende storingen kwamen naar voren:
p272C extra brandstofregeling 1 limiet bereikt
p272D extra brandstofregeling 2 limiet bereikt
Storingen zijn gewist maar kwam na 1 week weer terug.
Wou hem weer brengen naar de garage maar ging vanzelf uit toen ik aan het wachten.
1,5 week storingvrij gereden toen de lamp weer branden.
Ben inmiddels langs enkele garages gegaan zonder resultaat.
Heb het internet doorspit maar lees tegenstrijdige verhalen.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? Of heeft iemand deze storing eerder meegemaakt?
MVG,
Yasin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is het motor type? M43 N42 op N46?
gr Martin
Het betreft een N42 B20 motor (facelift) met 143PK
Gr Yasin
10 jaar
Bij deze motoren is het waarschijnlijk een lucht lek. Maar zonder een goede diagnose is dit moeilijk te bepalen. Met alleen uitlezen en reseten kom je er niet uit. Het kan ook een defect luchtmassa meter zijn maar dat is minder waarschijnlijk.
gr Martin
Hartelijk dank voor je antwoord.
ik ga er a.s. weekend kijken en geef een terugkoppeling.
Gr Yasin
10 jaar
Beste Martin,
Door een loszittend slagklem, vlak na mijn lmm trok de motor waarschijnlijk valse lucht aan. Heb ook gelijk mijn gasklep schoongemaakt.
Het motorlampje ging van zelf uit. Hartelijk dank voor je hulp.
GR Yasin
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar