close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: zuigerveren

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hallo

het gaat om een bmw e90 320i uit 2005 met 166500 op de teller nu is het probleem dat de auto heel veel olie verbruikt 1 op 1000
er komt flink wat rook uit de uitlaat heb een beetje zitten zoeken op internet en tot de conclusie gekomen dat het de zuigerveren zijn nu is mijn vraag is het waar zijn me zuigerveren versleten? zo ja heeft er iemand zin en tijd omdat te vervangen tegen betaling natuurlijk

mvg thomas

Geplaatst door

Bomba1988 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zuigerveren bij deze kilometerstand is niet heel erg waarschijnlijk. Lijkt erop dat de carterventilatie kapot is waardoor er olie aangezogen wordt en dat komt veel vaker voor bij deze motoren.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

bedankt voor u reactie ga ik daar naar kijken

gr thomas

Bomba1988 0

10 jaar

Versleten klepsteel-rubbers - komt meestal eerder dan versleten zuigerveren, bij normaal olie-peil(en) en normaal gebruik - hebben ook een hoog olie-verbruik tot gevolg, maar pas bij km-standen boven 200k of 300k. Hier nog niet van toepassing, dus een vervuilde carter ventilatie-klep lijkt inderdaad de eerst volgende kandidaat.

ik hoop het heb er net 1 gehaald alleen nu misschien een beetje domme vraag waar zit die? heb al gekeken maar kan niks vinden
alvast bedankt

gr

[url=http://postimg.org/image/n7jyguwl9/][img]http://s30.postimg.org/n7jyguwl9/foto_1....[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/bsp1qzrl7/][img]http://s1.postimg.org/bsp1qzrl7/foto_2.j...[/img][/url]

Bomba1988 0

10 jaar

Onder het inlaat spruitstul. Als je zoeen ding nog nooit vervangen is trek er dan maar een dag voor uit. Ik zou ook alle slangen die er op aangesloten zijn mee vervangen. Deze gaan vaak kapot bij het vervangen van het membraam en willen ook nog wel eens verstopt zitten.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

ben er druk mee bezig moeten alle stekkers enz.. van de inlaat af of kan het op een andere manier heb het meeste wel los maar blijft overal hangen en onder het zwarte blok zitten ook kabels

alvast bedankt

Bomba1988 0

10 jaar

heb het zelf opgegeven en weer terug in elkaar gezet en hup naar de garage vandaag klaar het is een stuk minder maar zag nog heel af en toe na een flink beetje gas een blauwe pluim komen kan dat komen omdat er net een nieuwe carterontluchting in zit en er nog ergens wat olie zit?

alvast bedankt

Bomba1988 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.