close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie 1997: Start niet ,geen ontsteking ,geen benzine.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: M44

Ik ben reeds 2 jaar eigenaar van een bmw 318is M44 van '97.Deze werkte motorisch altijd perfect.
Nu ben ik onlangs begonnen aan het inbouwen van een lpg-installatie.
Ik heb de negatieve draden van de benzine-injectoren doorgeknipt en er de draden van de lpg-ecu in serie tussen gesoldeerd.(in de kabelgoot onder de ruitenwissers )
Verder heb ik ook met een aftakklemmetje een toerentalsignaal afgetakt van een draad die van de krukassensor komt.
Tijdens de werkzaamheden heb ik ook nog de dme-stekker losgehad om de draad van het toerental te kunnen volgen,ook is het bovenste deel van de inlaatcollector en de gasklep losgemaakt geweest.
De batterij is meer dan 24 uur losgekoppeld geweest.
Alles verliep vrij vlekkeloos tot ik de wagen weer eens wou laten draaien.(gewoon op benzine want de lpg-tank is nog niet ingebouwd)
De startmotor draait maar de motor slaat niet aan!!
Bougiekabel met bougie losgemaakt om vonk te testen maar er slaat geen vonk over het motorblok.
De bougie was trouwens kurkdroog en dit na meermaals proberen starten.
Ik heb de draden van de lpg ecu uitgemeten van de benzine injector stekkers tot aan de de lpg-ecu stekker zonder probleem.
De lpg-ecu maakt wel degelijk een brug over deze draden,dit heb ik ook uitgemeten.
Iemand raad?

Geplaatst door

Jeroen5340 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het kan ook zijn dat de krukas sensor kortgesloten is door de gas ECU en de DME geen signaal ziet tijdens de start op benzine.
Tweedehands LPG inbouwspul? En is er een inbouwhandleiding bij?

MJ 0
badge

10 jaar

Topic mag gesloten worden,het probleem lag aan het mannetje zelf.
ik dacht ergens het rpm-signaal afgetakt te hebben maar blijkbaar had ik met mijn aftakklemmetje niet een enkele draad afgetakt maar een draad met meerdere draadjes in kortgesloten.Het ging inderdaad over een 2dehands lpg installatie maar wel met nieuwe ecu en bedrading met handleiding er bij.

Jeroen5340 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.