auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 1-serie 2012: Misfires na chiptuning?

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Motorcode: N13B16A, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 75

Beste BMW liefhebbers,

Vandaag de F20 114 opgehaald bij de garage na reparatie van een aantal punten.

Kleppendekselpakking
Remschijven en blokken voor
Multiriem set incl. montage Gates.
Temperatuur sensor
Bougies
Bobine

Vanaf daar de auto laten chiptunen. In de eerste 3 versnellingen rijdt de auto nu prachtig met de +- 210pk. Vanaf de 4de t/m de 6de versnelling krijg ik vermoedelijk een misfire? Dit is duidelijk merkbaar door dat het motorblok wat gaat stoten/stotteren. Dit gebeurt zover ik het heb kunnen merken met name onder de 3000 toeren. Wanneer ik in bijv de 5 rijdt en het gaspedaal enigzins sportief indruk begint hij dus te stotteren, bij rustig kalm gas niet, kracht is zover ik kan merken wel aanwezig. Volgens de garage en tuner kan dit niet te maken hebben met de aanpassing van de software en zal dit probleem ergens anders liggen. Dit probleem kwam voor de tune niet voor.

Iemand een idee waar dit probleem kan zitten? Kan dit ook met de tijd verbeteren?

Ik hoor het graag!

Geplaatst door

Beemster87 (0)

al 11 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bougies en/of bobines? Die zijn tenslotte vervangen,originele onderdelen gebruikt.

quikfit 1015
vip badge

11 maanden

Nieuwe NGK Bougies en NGK Bobines.

Beemster87 0

11 maanden

Aanvulling; trek de bobines er eens uit en controleer of er olie bij de bougies is gekomen,het klepdeksel is vervangen maar misschien zijn de bougieschacht-ringen niet vervangen.

quikfit 1015
vip badge

11 maanden

Ik ga er naar kijken

Beemster87 0

11 maanden

Ik vraag me af wat je vergelijk is. Heb je voordat er getuned werd eerst goed gereden met de reparaties uitgevoerd zoals beschreven?
Dus de status voordat er een nieuwe calibratie in de motor ECU is geschreven?
Eventueel eerst teruggaan naar de originele calibratie om uit te sluiten dat er een software probleem ontstaan is.

mod64 50
badge

11 maanden

Ja klinkt logisch, nee de reparatie is uitgevoerd en daarna meteen getuned. Dus heb het niet voor die tijd kunnen constateren

Beemster87 0

11 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.