BMW 3-Serie: Motor Draait Op Halve Kracht En Wil Niet Overschakelen Op Lpg

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: E40

Mijn Bmw 318i Van 89 Weigerd Wel Eens Om Over Te Schakelen Op Lpg, Motor Heeft Precies Geen Kracht Genoeg Om Over Te Schakelen En Draait Precies Op 3 Poten Zoals Men Dat Wel Eens Noemd.als Hij Dan Toch Op Lpg Draait Dan Loopt De Motor Perfect Maar Niet Op Benzine Dan Ploft De Motor Wel Eens.slechte Verbranding Zou Ik Denken.
Mvg Werner

ZANGER

Geplaatst door ZANGER (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

eerst zorgen dat ie op benzine goed loopt
bougies slecht
kabels in orde
injectoren in orde
als dat allemaal goed ismoet ie op lpg ook goed lopen overschakelen

ZANGER (0), 15 jaar geleden

bedankt ga dit eerst nakijken het probleem zou zijn hoe kan ik de injectoren testen?
mvg werner

ZANGER (0), 15 jaar geleden

bedankt jerry

ZANGER (0), 15 jaar geleden

bedankt ga dit eerst nakijken het probleem zou zijn hoe kan ik de injectoren testen?
mvg werner

ZANGER (0), 15 jaar geleden

hij krijgt naar het schijnt te veel lucht en hoe kan ik dit regelen jerry het is een 4 cyl motor en er staat geen regelaar op de luchtdebietmeter of zou deze stuk zijn?
mvg werner

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Werner

Hoe heb je geconstateerd dat hij teveel lucht krijgt ?

Gr Stefan

ZANGER (0), 15 jaar geleden

mijn vriend heeft dit geconstateerd doordat hij bij gasgeven de neiging krijgt in panne te vallen, zelf ken ik er niets van hoor.
mvg werner

ZANGER (0), 15 jaar geleden

de bougies zijn nagekeken en de kabels zijn in orde stefan.
mvg werner

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

je kan ook stellen
hij krijgt te weinig brandstof

ZANGER (0), 15 jaar geleden

aangaande de brandstof kan dit vandaag niet meer, maar laat nog wel een berichtje hierover en euh hoe regel ik de brandstof toevoer?jerry
mvg werner

edje525da04 (0), 15 jaar geleden

Ik heb ook op lpg gereden maar door te weinig op benzine te rijden gaan de verstuivers vastzitten en moeten dus vervangen worden. Het was toen een 730, heb nog wel een tijdje met reiniger in de benzine gereden maar het hielp niet en dus allemaal maar vervangen (8 stuks was wel prijzig) en liep toen weer als een zonnetje.
met bmw groetjes

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

brandstof toevoer is electronisch geregeld
dit doet de computer door de inspuit tijd te veranderen

ZANGER (0), 15 jaar geleden

moet de computer dan uitgelezen worden of wat want heb nog niet lang geleden andere injectors laten plaatsen wel gekocht via kapazaa of de kleur een rol speeld weet ik niet maar de verkoper zei me dat blauwe injectors beter zijn en meer vermogen geven ?? of heb ik me een oor laten aannaaien? zoveel weet ik van bmw af.
bedankt edje en jerry groetjes werner

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

kleur is bepalend voor een aantal dingen zoals de inspuit druk
en dan de minimale en maximum druk waartusse de injectoren werken zoals t moet

stefan84 (0), 15 jaar geleden

je kan niet zomaar elke injector erin zetten,een andere kleur betekent meestal ook een ander bosch nummer ( 0 261 ... ... )

Ook heb je verschil in de openingsdruk,de weerstand ( hoge of lage ) en de capaciteit in cc

Meestal loopt de auto alleen maar slechter met grotere injectoren,gezien op een standaard motor!

Ook kan hij gaan schommelen in stationair toerental,naar benzine stinken etc..

je kan hem laten uitlezen,maar hij zal niet aangeven dat bv de injectoren te groot zijn!

Ik zou gewoon een set originele injectoren kopen wat in die motor thuis horen.

Het probleem met het niet overschakelen is toch niet begonnen toen je de injectoren veranderd hebt ?

Gr Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

dat vermoed ik dus wel
als t eorental niet stabiel is dan gaat ie met de meeste lpg instalaties niet over op gas uit veiligheid

ZANGER (0), 15 jaar geleden

ok stefan ik probeer wel met andere injectoren,wat is zowat de kostprijs voor injectoren weet jij dit? ok alvast bedankt voor deze inlichting.
mvg werner

ZANGER (0), 15 jaar geleden

HALLO beste gisteren kreeg ik mijn bmw plots weer aan de praat op lpg ik moest naar leuven iets ophalen en nam dan maar het risico dit te doen op gas reed mijn bmw als nieuw maar daar aangekomen leg ik mijn motor stil en daar begon terug het probleem wou niet meer overschakelen dus dan maar op benzine terug naar huis al schokkend reed hij op een bepaald moment niet harder dan 50 a 60 pu op de snelweg,ik heb meer op de pechstrook gereden dan anders.zou ik niet beter een andere motor zoeken of wat???

ZANGER (0), 15 jaar geleden

heb ook nog een bmw e36 318i op lpg staan waar de inlaatcolector van stuk is weet iemand ongeveer wat dit stuk kost.
groetjes werner

ZANGER (0), 15 jaar geleden

bijkomende inlichting de bmw 318i e36 is van 05.04.1991

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Werner

Ik zou eerst het probleem proberen vast te stellen voor je begint met er een andere motor in te hangen..

Maar eerst moet hij goed op Benzine lopen zoals al gezegd is..

Inlaatspruitstuk zou ik op de sloop o.i.d halen,origineel bij bmw is het spul best prijzig indien het nog te bestellen is..

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.