Hallo,
Ben wat aan het rondzoeken naar informatie over het differentieel van mijn BMW maar word niet echt wijzer..
Ik vraag me af of ik het originele diff eronder heb. Driften wil erg goed, en als ik een burnout maak met 1 wiel in het gras en de ander op het asfalt, dan blijven beide wielen op zelfde snelheid draaien.. betekent dit dat ik een sper eronder heb?
Donderdag gaat de auto op de brug, kan ik ergens aan zien wat er precies onder hangt? dmv serienummers oid?
mvg,
W. Alblas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als jij beide wielen aan het spinnen krijgt heb jij een sper zeker zoals jij beschrijft,maar ik denk dat als jij flink blijft spinnen je beurs ook leegspint.
is dacht ik boven 2.00 motoren standaard een sper
Oke bedankt voor de reacties, en nou las ik ook ergens iets over een bepaald percentage sper.. 25% sper bijv.. wat houd dit in?
15 jaar
100 % is een vaste verbinding tussen li en re
om een bocht te maken moet er beweging in zitten dus onafhanke.lijk draaien
en die ruimte voor de vaste verbinding geven ze op in%
dus eigenlijk remt ie af voor 25/50 75 %
Oke geweldig, hartstikke bedankt!!
15 jaar
t is eigenlijk gewoon een koppeling die kan slippen tot een %
Wouter
Indien je van die geintjes met de auto gaat uithalen,controleer dan de achterophanging goed..
Deze krijgt n.l. heel wat te voorduren..
Bij deze auto's scheuren ze heel erg graag uit de carosserie,heb het al vaker gezien..en om het te maken moet de hele zooi eronder uit gehaald worden om het te lassen,en eventueel met een plaat te verstevigen..
Is blijkbaar een 'zwak' punt..
Gr Stefan
15 jaar
Toch wel apart dan.
De '93er 325i coupe van mijn Buurman heeft echter GEEN sper op het differentieel zitten..
Willem
Heb zelf ook geen sper op m'n E36 325i Sedan..
Gr Stefan
15 jaar
heb ik zeker allemaal uitzonderingen gehad
de laatste 7 maanden 6 van die dingen gehad
en zoonlief heeft er 2
en allemaal met sper(en rotte koppen)
Jerry,
Heeft je zoon een zware rechtervoet ? ( >> Rotte Koppen )
Als je de motor niet mooi warm rijd,en flink hoog de toeren in jaagt gaan die koppakkingen/kop allemaal naar de kl*te...
Heb het al vaker meegemaakt..
15 jaar
nee
hij kocht ze al met het probleem
en ik wist al dat de koppen snel scheuren bij bepaalde types chauffeurs
Tja, elke auto gaat kapot als je er slecht mee omgaat.
Tis alleen zo zonder
maar voor een handig persoon een goedkope oplossing voor een Dikke wagen.
ik zelf rijdt ook vaak hard, maar heb eigenlijk nooit problemen gehad, met geen van mijn auto's wat betreft kopreparaties
Vind het wel apart wat betreft de sperdiff..
de '93er van mijn buurman slaat echter altijd maar aan een kant door, als deze wat te vlot weg wil
daar tegenover wil ie alsnog goed om op een vlotte rotonde.
Willem
krik de auto aan een kant op in neutraal zetten, als het achterwiel gedraaid kan worden is het geen sper (hand rem wel los) voorwielen fixeren
15 jaar
heb nu het cardan onder de 325i vanos vandaan, deze is echtn NIET gespert.
Willem
We zien de topicstarter over een poosje terug met gebonk en getril in de achterbrug.............
waar overigens al topics vol van bestaan bij BMW.
mvg,
Hans.
En zo zonde als er dalijk weer ene uit de carosserie scheurt :(
Wouter ??????
Gr Stefan
15 jaar
Doe maar veel driften, is goed voor je auto.
de bandenboer is er ook heel blij mee.
Ludolf.
15 jaar
heb hier dus staan met gescheurde bodemplaat, vandaar dat het kardan eronderweg is.
Willem
[quote=ludolf01]Doe maar veel driften, is goed voor je auto.
de bandenboer is er ook heel blij mee.
Ludolf.[/quote]
Als iemand vraagt of hij/zij een sper heeft of niet, of probeert daar achter te komen dan wil t niet zeggen dat diegene alleen maar loopt te driften..
Ik probeer wat meer verstand van de auto te krijgen en omdat driften toch wel 'stoer' word gevonden was ik erg nieuwsgierig of ik nou wel of niet n sper had. Of ik nou veel drift? rij al maanden met dezelfde banden en er is zowat niks van t profiel af gegaan. Ik kan het niet, heb de auto net een half jaar en ben er veel te zuinig mee. Er is heus wel een keertje in zn 2 de rotonde uit gegaan en een beetje dwars maar verder niet! Ik ben zuinig met de auto en rij ook altijd netjes warm.. helaas heb ik al tijdje niet meer naar dit topic gekeken en had ik dus kunnen weten wat me te wachten stond. Ik heb niet achterlijk lopen driften maar hoor sinds 2 dagen wel gebonk, vandaar dat ik vanavond ben gan zoeken naar het probleem en hier dus uitkom. Balen, is het moelijk om te zien of de carrosserie is gescheurd? (waar moet ik kijken, heb er net onder geleden maar zie niks, ook niet met behulp van me Mag-Lite). Of bestaat de mogelijkheid dat het iets anders is..
mvg,
Wouter
15 jaar
[quote=Hans4040]We zien de topicstarter over een poosje terug met gebonk en getril in de achterbrug.............
waar overigens al topics vol van bestaan bij BMW.
mvg,
Hans.[/quote]
Dat zei ik al: gebonk..........
Laat even een deskundige kijken, met de auto op de brug.
mvg,
Hans.
Het beste is,om het even op een brug te rijden,dan kun je het wat beter inspecteren.
Waar ze meestal scheuren is waar de achterbrug aan de carosserie vast zit,dus rond de 4 bevestiginspunten.
Je moet ff goed kijken want het is niet altijd goed te zien.
Controleer ook de schokbrekers even ( achterzijde ) en de draagarmrubbers,misschien ligt er wel ene uit.
Gr stefan
15 jaar
Oke bedankt voor de snelle reacties, donderdag avond waarschijnlijk een brug tot beschikking..
Edit; net even op de krik gehad en gekeken, inderdaad de ophangings punten gescheurd! Heb de beier in Heerenveen gemaild wat zij met dit voorkomende probleem doen.. om dit zelf te gaan maken heb ik mijn twijfels bij, lijkt me niet verstandig..
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar