close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW X5: Motor slaat niet aan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0D

Ik heb hier een Bmw X5 3.0D uit 2002 met het volgende Probleem:.
Soms slaat de motor niet aan terwijl je hem start.
na het uitlezen met een Bosch KTS heb ik de volgende foutcodes waargenomen.

4707 Voorpompdruk bewaking onder bedrijfsdruk.
2550 Onbekende Fout.

Is er iemand die hiermee ervaring heeft en mij daarmee kan helpen?

Met vriendelijke groet,
MvdB.

Geplaatst door

MvdB (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Opvoerpomp?

foklop 0
badge

17 jaar

Zit er verschil in bij warme of koude motor? (kan ik uit je vraag niet zien)
Klinkt een beetje als een probleem wat ik met 1 van m,n wagens heb en waar ik niet uit kom.1 sensor die een welles nietes spelletje speelt?

typicaltwin 0

17 jaar

4707 ken ik niet voor deze motor. Ik neem aan dat je 4704 bedoelt? Dan klopt de tekst.
2550 is Raildruk bewaking tijdens starten.
Ziet er uit als een brandstofdruk probleem.

oldford 0
badge

17 jaar

Beste Michel, ik heb vorige week hetzelfde probleem gehad met dezelfde foutcode. Oorzaak zat in de in-line pomp. Indien U de druk meet (voorpompdruk) zal deze lager liggen dan +/- 400 Kpa. Indien dit zo is EN de druk zakt bij gas geven, dan zal vrijwel zeker de in-line pomp slecht zijn. Vervang deze pomp SAMEN met het brandstoffilter en het probleem is opgelost. Wees er echter op voorhand wel zeker van dat de sensor van de voordrukbewaking OK is. Zie eveneens de bedrading van de sensor na.Groetjes en veel succes. Paul

5serie 0
badge

17 jaar

komt nog wel eens voor dat de bedrading verbrand is of de contacten verbrand zijn van de druksensor achter op de rail

groetjes

jeffrey2309 0
badge

16 jaar

Ik neem aan dat je de auto hebt laten uitlezen? En geen fout opgeslagen?

Stekker temperatuursensor wel op de juiste plaats?
Oiram

Heb vorige week ook gehad.. Is zeer waarschijnlijk in-line pomp. Deze zit links onder de auto tussen de brandstofleiding in. Ze gaan zeer geregeld defect.. Kost iets van 275 ex

garageburgwal 0
badge

16 jaar

jij heb duidelijk te maken met een probleem van mazout druk, dit kan verschillende oorzaken hebben
1 zoals al enkele keren vermeld de inline pomp ( hangt onder de wagen )
2 relais van de opvoerpompen die slecht contact geeft ( relais k96 achter het handschoenen bakje )
3 defecte injector retour opening in injector wordt niet gesloten waardoor hoge druk bij starten +/- 400bar niet word berijkt. dit is laatste is te controleren door remreinger in te spuiten langs de lucht filter en dan zou de motor moeten aanslagen.

proffi 0
badge

16 jaar

hallo ik heb het zelfde probleem en mijn 320d van 2001 starte wel met remreiniger in de inlaat en dan liep hij perfect.
kan het de in line pomp zijn?
ik heb de verstuivers laten vernieuwen maar nu krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat

oopeltje 0

16 jaar

Verstuiverstekkers echt brandschoon?

marcel7031 0
badge

16 jaar

ja zjn schoon en toen de auto nog liep hoorde je ook verschil met uitrekken van de stekker.

oopeltje 0

16 jaar

Geen stekker eraf trekken als de motor nog loopt hoor!
"verstuivers laten vernieuwen en nu krijg ik hem niet aan de praat" Is de auto uit de werkplaats geduwd na de reparatie? Zal toch niet?
Lijkt mij een probleem die een professional mag en gaat oplossen.

marcel7031 0
badge

16 jaar

verstuivers zijn vervangen en toen starte hij niet meer,heb hen daarna op een kar gezet en na de bmw dealer gebracht

oopeltje 0

16 jaar

oopelje is jouw wagen een wel een comonrail diesel !! volgens mij is een 2001 nog met een hoge druk pomp
en dan is waarschijnlijk deze pomp defect ( wagen heeft waarschijnlijk ongeveer 110000 km )

proffi 0
badge

16 jaar

ja je hebt het oude model blok pompverstuiver 136 pk,en ik heb het type erna de 150pk.
is de hogedruk pomp de pomp die op de motor zit.ps ik heb er gewoon mee kunnen rijden als ik hem starte met startpilood en hij reed perfect en sloeg niet af,kan het dan toch de pomp ziijn?
ik heb vandaag voor de zekerheid de nieuwe verstuivers laten kontroleren en daar bleek uit dat de eerste kapot was dus ik hoop dat het dat probleem is

oopeltje 0

16 jaar

als het 150pk is dan kan het normaal niet aan de hoge druk pomp liggen ( op het motorblok ) want anders zou hij niet blijven draaien na het starten met start pilote. en als er echt een 1 van de nieuwe verstuivers defect is zou het probleem nu wel opgelost zijn

proffi 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.