Beste mensen,
Heb gisteren m'n nokkenas, stoters en tuimelaars vervangen van m'n M40 touring. Ook nieuwe distributieriem en snaren geplaatst. Motor voor het loshalen vd riem netjes op tijd gezet... Maar na het inbouwen en starten klonk hij als een traktor, dus snel uitgezet.. Ik dacht meteen dat hij niet goed op tijd stond. Dus alles uitgebouwd en gecontroleerd met markeringspunten en zelfs nog wegenwacht erbij gehaald die aan de hand van de vraagbaak (1e cil in het bovenste dooie punt, kleppen 4e cil op tuimelen) de zuigers tov. de kleppen op tijd heeft gezet, maar niks veranderd..... Had voor het verwisselen van alles een motorflush toegevoegd die bij stationair alles zou losweken, misschien lagertjes los gekomen? Ben nu eigenlijk van slag. En heb al twee keer eerder bij andere M40 blokjes een nokkenaskit omgebouwd met riem en al op dezelfde manier en die lopen weer als nieuw.... Ik weet ook niet of m'n motor nu per definitie beschadigd is. Dan moet ik namelijk ook de cilinderkop eraf halen om de zuigers en kleppen te controleren... Ik wil geen ander blok monteren want met die M40 blokjes krijg je geheid weer hetzelfde tikkende gezeik dus repareer liever deze.. Hoop dat het volstaat met het goed op tijd zetten vd motor, al vermoed ik dat het getik na starten inhoudt dat een klep met een zuiger in aanraking is gekomen..... :-(
Graag advies aub...
Groeten van Namdar uit A'dam...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wist niet dat de wegenwacht ook hier voor komt.
Ik ook niet, en ondertussen weet ik dat de motor wel gewoon goed op tijd stond/staat maar wellicht zijn de klep of klepzetels vervormt door LPG verbruik..
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar