Beste alle, al twee maanden heb ik problemen met mijn auto. Niemand die het weet wat het is, hopelijk is het jullie bekend.
Ik heb een BMW 1 serie 2009 e87, automaat.
Uit het niets gaan er twee lampjes branden; 1 hoge belasting remmen en 2 motorstoring.
Ik ben bij de dealer geweest en zij hebben het uitgelezen en gaven aan dat het aan rem vacuüm ligt. Ik werd geadviseerd om vacuüm Relais te vervangen, aan rem bekrachtigen zou het niet kunnen liggen want er is geen lekkage. Dus ik heb vacuüm relais vandaag vervangen en alle meldingen weer uitgezet en na ca. 150 km is die melding weer gekomen.
Ik ben nu radeloos waar het aan kan liggen.
Wat mij wel op valt is dat de auto ca. 110-114 graden wordt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je ook welke storingen (exacte tekst en/of nummer) er zijn uitgelezen?
Tegenwoordig worden automotoren die een elektronisch bestuurde thermostaat hebben behoorlijk warm.
Dat is de bedoeling van die geregelde thermostaat bij stationair en lichte belasting.
105 graden Celsius is al heel normaal. 114 klinkt wat aan de warme kant, maar misschien wijkt je metertje iets af.
Beste alle,
Vorige week heb ik vacuümpomp vervangen. Het lijk erop dat het hiermee opgelost is. Want lampjes branden voorlopig niet meer.
Groet
6 jaar
Is een zwak punt, dat is ook bij mijn 118I gebeurd, met nu 167k op de teller. Motorwiki; http://mywikimotors.com/n43b20/
Hallo,
Ik heb denk ik dezelfde foutcodes. Was het bij u definitief de vacuumpomp of zou het ook alleen de sensor van het remvacuum kunnen zijn?
Groet,
6 jaar
Helaas moet ik jullie al teleurstellen. Gisteren is het uit het niks weer het lampjes gaan branden.
En krijg weer:
Hoge rembelasting en motorstoring melding.
6 jaar
Goed laten uitlezen met BMW software maak eventueel een uitdraai of foto van ALLE foutcodes. De Efficient Dynamics in deze auto geeft remenergie terug aan de accu. Daar kunnen ook problemen mee zijn. Heb je een nieuwe accu?
Ik heb dat probleem sinds ik een nieuwe accu heb.
1 jaar
Ik heb geen nieuwe accu. Maar door remvacuum te vervangen is het sinds vervanging maar 1x aangegeven. Ik moet wel zeggen ik rem niet meer zo hard.
6 jaar
Dat is sowieso goed. Hard remmen is nooit goed . Laten uitrollen en licht remmen!!!
Beste Raro, MJ,
Zijn de storingen sinds Juli nog teruggekomen? Zo ja, zijn ze op een andere manier verholpen?
Ik zit inmiddels in hetzelfde schuitje: Motorstoring en hoge belasting remmen.
De motorstoring komt vanuit de NOX sensor (in de uitlaat) die foute waarden aangeeft.
Ik ben erg benieuwd.
Groet
6 jaar
Het motorstoring lampje heeft een paar keer gebrand tijdens het rijden in de winter, met vele korte stukken rijden, maar daar niet meer. Bij het uitlezen op de diagnose stekker staan wel NOx foutmeldingen. Ik ben er nog niet toe gekomen om die sensor te vervangen. De vacuumpomp was al vervangen voordat ik de auto kocht. Dat het gele lampje (continue?) gaat branden kan diverse oorzaken hebben.
Dank voor je reactie, MJ. Helaas niet het uitsluitsel waar ik op hoopte.
Vandaag even langs de dealer geweest, daar was deze combinatie van storingen geen bekend verschijnsel. Zal dus maar stap voor stap op zoek moeten gaan naar de oorzaak/oplossing.
6 jaar
Het probleem lijkt inmiddels verholpen te zijn, slangetje tussen de vacuümpomp en rembekrachtiger was afgeknapt. Hieraan zat ook een slangetje verbonden die aan de inlaat zit, vandaar de NOx foutmelding.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar