BMW 118I: uitgelezen en nu?

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N43B20, Motorinhoud (cc): 1995, Vermogen (kw): 120

Er zijn wat foutmeldingen via de diagnose van INPA te zien, na het wissen komen ze terug. De auto rijdt goed en komt door de APK keuring. Het internet staat vol met dit soort meldingen over de direct injection N43 motor. Wat kan ik hieraan doen en heeft het nadelen door er niets aan te doen? Hieronder de screendump

MJ

Geplaatst door MJ (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 5 jaar geleden

Bij een kortsluit fout is bijna altijd de nox sensor defect. Deze sensoren gaan wel vaker kapot. De motor gaat er niet anders op lopen maar uit eindelijk gaat het storings lampje wel branden.

Vervanging van de sensor moet wel aangemeld worden bij de dme, dan worden ook de adaptie waardes gereset

gr Martin

MJ (0) PRO, 5 jaar geleden

Er schijnen twee versies te zijn is die Continental beter? Het lampje brand nog niet. In de koude wintermaanden heeft het een aantal keren gebrand. Na herstarten was het weer uit. Veel korte stukjes gereden na +/- 2 weken ging de lamp weer aan. Sinds februari geen storingslamp meer gezien.
https://www.woutbouman.nl/blog/17102013b...

MJ (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik heb nog geen antwoord op de vragen maar ik zie je wellicht binnenkort.

MJ (0) PRO, 5 jaar geleden

Ok duidelijk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.