auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 118I: uitgelezen en nu?

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N43B20, Motorinhoud (cc): 1995, Vermogen (kw): 120

Er zijn wat foutmeldingen via de diagnose van INPA te zien, na het wissen komen ze terug. De auto rijdt goed en komt door de APK keuring. Het internet staat vol met dit soort meldingen over de direct injection N43 motor. Wat kan ik hieraan doen en heeft het nadelen door er niets aan te doen? Hieronder de screendump

Geplaatst door

MJ (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij een kortsluit fout is bijna altijd de nox sensor defect. Deze sensoren gaan wel vaker kapot. De motor gaat er niet anders op lopen maar uit eindelijk gaat het storings lampje wel branden.

Vervanging van de sensor moet wel aangemeld worden bij de dme, dan worden ook de adaptie waardes gereset

gr Martin

GJBAutos 0
badge

6 jaar

Er schijnen twee versies te zijn is die Continental beter? Het lampje brand nog niet. In de koude wintermaanden heeft het een aantal keren gebrand. Na herstarten was het weer uit. Veel korte stukjes gereden na +/- 2 weken ging de lamp weer aan. Sinds februari geen storingslamp meer gezien.
https://www.woutbouman.nl/blog/17102013b...

MJ 0
badge

6 jaar

Ik heb nog geen antwoord op de vragen maar ik zie je wellicht binnenkort.

MJ 0
badge

6 jaar

Ok duidelijk

MJ 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.