Motor hield in bij 2500-3000 rpm in de BMW dealer constateerde dat de 2e katalysator kapot dicht zat.
Ze hebben het motormangement uitgelezen en hebben geen storingen kunnen vinden.
Luchtmassameter is ook gecontroleerd en is goed bevonden.
Nu drie dagen later komt de klant terug en heeft nu de volgende klacht houdt nu in tussen de 3000-4000 rpm en na de 4000 rpm trekt die wel weer goed door tot max. toerental.
Heeft iemand hier al eerder mee temaken gehad.
De auto is standaard.
Hier een aantal gegevens van de BMW.
Model: 3-serie 320d
Motortype : M47
Cilinderinhoud: 1951cc
Vermogen: 100 Kw
Modeljaar: 2000
Km.stand: 170.000 km
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer een of er een oud type luchtmassameter is gemonteerd, zijn namelijk nieuwe versies voor gekomen ivm inhouden van motor, en er word dan geen storing LMM opgelagen door het DDE.
Je kunt het oude type herkennen doordat er in de LMM alleen een staafje te zien is, in het nieuwe type zie je een rondje met hierin een honingraat.
Indien er nog een oud type in zit, moet deze dus vervangen worden en moet er nieuwe software voor het DDE geprogrammeerd worden.
Dit is een zeer bekende kwaal van de M47 motoren en snap niet dat de dealer dit niet heeft gecontroleerd.
Geachte Arnold,
We gaan zo snel mogelijk kijken en je hoort van mij.
Aan dit soort uitgewerkte antwoorden heb je wat aan.
Bedankt,
Eddie Fast
Geachte Arnold collega 's,
Ik heb de luchtmassa meter nagekeken en die is van een nieuw type.
Ik heb zelf nog het brandstoffilter los gehaald en zag messingvijlsels onder in het filter bakje liggen heeft iemand dat al een keer eerder meegemaakt.Ik heb het schooongemaakt en dieselreiniger er bij in gegooid.
Groeten Eddie
onder in het filterbakje? waar vind je die?
Geachte Arnold,
Aan de linkerkant voor in is het brandstoffilter geplaats dit is een inzetfilter en dat bedoel ik met onder in het filterbakje.
Groeten Eddie
ik denk dat die slijpsel van de hogedrukpomp is, komt heel enkel weleens voor.
Eddie,
Hoeveel messingvijlsel? Kun je dat omschrijven? Is er ook metaalslijpsel aanwezig? Nee?
Dan hoeft het niet uit de HogeDrukPomp te komen; de lagedrukpomp kan het ook afgeven...... dan komt het van de collector van het anker. Hoe dan ook zou je samen met die symptomen dan toch zeker drukregelfouten moet aantreffen, dus ik denk dat er iets anders aan de hand is.
Geachte heren,
Nog even een berichtje:
Er zat messingvijsel van ongeveer oppervlakte van een m6 ring.
Ik heb het schooongemaakt en dieselreiniger er bij in gegooid.
En de auto loopt nou goed de klant is al 4 weken weg met de auto.
Dus het lijkt erop dat de storing is oplgelost. P.s. ik heb er ook een nieuw brandstof filter ingezet.
Allemaal bedankt voor jullie reakties.
Vriendelijke groet Eddie Fast
Valt deze auto niet in een terugroep actie betreffende de lage druk pomp en het filter?????
Pomp en filter worden uit voorzorg bij een hele serie diesels vervangen, om het probleem te voorkomen dat er zich slijpsel gaat zetten in diverse brandstof onderdelen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar