BMW 3-Serie: ombouw naar 325i e30

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325i

hallo,

we zijn een e30 316i aan het ombouw bouwen naar een e30 325i rally wagen
de bedrading is aangesloten , alles werkt, alleen de benz. pomp krijgt geen voeding omdat het benzinepomp relais niet wordt aangestuurd.
wie heeft ervaring met deze auto`s of heeft een electrisch schema ?

bedankt

sprintcar

Geplaatst door sprintcar (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Je bent prof dus hier zou jezelf uit moeten kunnen komen.
Welke kabelboom heb je gebruikt?
Leg het schema van een 325 naast doe van een 316 en zoek de verschillen.
ergens een veiligheid inschakeld? startblokkering? het is een rallywagen dus APK eisen gelden niet....schakel zelf de pomp in door middel van toegestane schakeling.

sprintcar (0) PRO, 11 jaar geleden

ja menneer Jonker ik ben prof, 26 jaar werkzaam in het autovak, hobby matig een rally auto aan het bouwen, die zoals iedere rally auto gewoon apk gekeurd moet worden.
we kunnen van deze oude bmw modellen geen bruikbaar electro schema vinden , in 1986 hadden deze auto`s geen startonderbreker !
mischien dat e30 kenners mij verder kunnen helpen ?

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

En zelf een relais er tussen zetten? Of informeren bij een wat langer bestaande dealer die wellicht nog WP-boeken heeft.

garage van horne3458 (0) PRO, 11 jaar geleden

Zal wel een L-jetronic inspuiting zijn,deze heeft de schakelaar voor de brandstofpomp in de lmm zitten.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Je bent met twee auto's bezig en in je bericht staat maar 1 bouwjaar dus voor hetzelfde geld was je wel met een moderner inspuitsysteem bezig , dat kan ik niet weten he...
L jetronic schema is wel makkelijk te vinden ook wel van BMW op bv de clubsite.
Idd aansturing via LMM schakel eens handmatig in.

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Een 2.5 is er niet met L-Jetronic geweest, zijn allemaal motronic 1.1-1.3, als je bij de stekker van de computer kijkt kan het zijn dat er een groene draad bij hangt. Deze moet een geschakelde spanning hebben anders gaat de pomp niet draaien. Soms zit deze via een losse stekker aan de kabelboom.

gr Martin

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Klopt L-Jetronic kwam zeker voor maar de E30 325 echter alleen met Motronic.
Maar je hebt nu een auto voorzien van L-Jetronic en een motor met origine motronic?
Probeer idd eens de tip van martin hierboven want ik moet zoiets voor me zien wil ik het begrijpen.

Succes met je puzzeltje :D

sprintcar (0) PRO, 11 jaar geleden

de kabelboom van iedere bmw e30 bestaat simpel gezegt uit 2 delen , namelijk : chassis en motor .
deze wordt ter hoogte van het schutbord gekoppeld dmv een grote ronde zwarte muli stekker.
de complete motor kabelboom hoord bij de 2500 motor en is voorzien van een motronic systeem met de hierbij horende computer.
in het vorige chassis heeft alles perfect gewerk !
maar sinds de inbouw in een nieuw 316 chassis worden de motor hoofd relais en benzinepomp relais niet meer aan gestuurd.
stuur ik de relais zelf aan , dan loopt de motor.
ik ga de boven genoemde suggesties proberen.

alvast bedankt

sprintcar (0) PRO, 11 jaar geleden

Martin , bedankt voor de gouden tip !
spanning op de groene draad en het probleem was opgelost
de kabelboom was al netjes in getaped, deze losse stekker was over het hoofd gezien.


bedankt namens het gehele rallyteam

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.