auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: Onverslijtbaar???

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 520I 24V

Hallo,
ik heb een 5 serie 520I 24 klepper met nu ongeveer 357.000 Km op de teller staan! en hij draait gelijk nieuw, geen kleppen lawaai, zelfs niet met koude motor! sta er zelfs verbaasd van dat hij eigenlijk ook geen olie verbruikt, en heb er toch al wat aardig mee gereden lol! staan deze motoren bekend om hun duurzaamheid??? wat hij wel doet is wat slordig stationair draaien! wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? valse lucht, ralenti regelaar, ook zou ik de carterpakking moeten veranderen want daar lekt ie wel een beetje, zou ik dan mischien niet préventief de lagerschalen van de drijfstangen veranderen?? je weet maar nooit hé

Mvg
Dave

Geplaatst door

Dave.A (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Matig stationair draaien kan idd valse lucht zijn.
Als de lekplek van de het carter goed bereikbaar is,wordt ook weleens aan de buiten kant kit aangebracht nadat de plek VOLLEDIG vetvrij gemaakt is.
Nieuwe lagers op een ingesleten krukas kan niet omdat een oude krukas niet vlak en rond meer is.
De oude lagers zijn op deze afwijkingen ingesleten en niewe kunnen dit niet zonder kapot te gaan.
Een motor met deze KM-stand reviseer je pas als het nodig is,maar dan ook VOLLEDIG.
Uiteraard moet de rest van de auto het dan nog waard zijn.

E.T.Wiersum 0

16 jaar

Hey tjaart
Thanx voor te antwoorden, wat de rest van de auto betreft, het koetswerk is in prima staat hoor, evenals ophanging enz, alles werd goed op zijn tijd vernieuwd, daar heb ik echt niets over te zeggen!, wat bedoel je met een volledige revisie als het nodig is?? wat zou een reviesie voor een 6 cylinder kosten??

Mvg
Dave

Dave.A 0

16 jaar

Volledige revisie wil in het kort zeggen; krukas slijpen ,cilinders uitboren,zuigers en lagers vervangen,kleppen en zittingen slijpen of vervangen,alle pakkingen en keerringen vervangen en ter beoordeling van het revisiebedrijf kijken wat verder nodig is.
Verder alle aanbouwdelen kontroleren en zonodig herstellen.
Ter info; een motor die aan revisie toe is,geeft signalen zoals overmatig olieverbruik,roken,lage oliedruk,rare geluiden,om maar wat mogelijkheden te noemen.
Ga echter niet zelf deze konklusie trekken maar laat dit aan een vakman over.
Aan de hand van wat je schrijft krijg ik absoluut niet de indruk dat deze motor versleten is.
Een prijs weet ik niet te noemen ,ik ben ooit revisiemonteur gweest,maar dat is zeer lang geleden.
Je stationair-probleem is geen indikatie van revisie en moet vrij makkelijk oplosbaar zijn.

E.T.Wiersum 0

16 jaar

een revisie kost algauw zo tussen de 2000 tot 5000 euro...meestal is een andere motor goedkoper. Maar zo te lezen is jouw motor daar zeker niet aan toe. Veel rijplezier ermee !!

svaleras 155

16 jaar

hey tjaart, svaleras,
bedankt voor deze leerrijke informatie, nu zie ik ongeveer wat eenreviesie inhoud. Maar denk niet dat hij dat nu al nodig heeft, daar draait ie nog veel te goed voor, de vorige eigenaar heeft er zeer goed voor gezorgd, maar is het normaal dat hij niets doet als ik de olievuldop eraf draai?? zelfs niet een klein beetje zakken in toeren ofzo, gewoon niets, heb me laten wijsmaken dat men veel kan uitmaken als een motor vies doet wanneer men de olievuldop erafdraait.

Mvg
Dave

Dave.A 0

16 jaar

Bij oudere motoren zonder geforceerde carterventilatie kon je de motorkonditie o.a. afleiden uit het feit als er veel lekgassen ontsnapten.
Bij moderne motoren kan ook na de ventilatieslang tussen motor en inlaatgedeelte losgenomen te hebben.
Doe zelf maar niet , omdat alleen een ervarings-deskundige hier een globale konklusie uit kan trekken.
Ik neem aan dat dit bedoeld wordt met een motor die vies doet.
De motor hoort idd verder niet te reageren op een verwijderde vuldop.
Ik krijg het idee dat je problemen probeert te vinden die er niet zijn.

E.T.Wiersum 0

16 jaar

nee nee, helemaal niet, wil er gewoon zeker van zijn dat ie nog echt gezond is, vertrek binnenkort met vakantie en moet toch 2000 km rijden, zou niet graag hebben dat ie me in de steek laat, maar k'vertrouw je oordeling, denk ook niet dat ie op zen eind is.
mvg
dave

Dave.A 0

16 jaar

hoi als ik mijn olie dop er af haalt zakt ie in toeren en herstelt ie zich is dat niet goed dan? het is een 316i uit 1992 met 171000km op de teller.

vr gr alex

sexy-lexy10 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.