Heren,
Het volgende:
Tijdens lange rit plotseling de motor aan de kook. Auto naar de garage waar thermostaat, ,thermostaathuis en waterpomp zijn vervangen.
Auto opgehaald en tijdens rit naar huis motor weer aan de kook, toen heeft de garage de radiatuer vervangen, motor nog steeds aan de kook.
Op advies van de bmw dealer thermostaat nogmaals vervangen, hierna leek alles goed. Maar nu na ongeveer 300 km weer motor aan de kook.
Garage heeft getest met bepaald spul (?) en zeiden dat de koppakking niet stuk is.
Iemand suggesties?
B.v.d.
Nico
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En als je de thermostaat er helemaal tussenuit haalt dan...zou niet moeten overkoken, of het zit ergens verstopt, kan ook nog. Of misschien een lekkage ergens, waardoor je koelwater verliest? Worden alle slangen wel warm? Je hebt alles wat met de koeling te maken heeft al vervangen...dus blijft er weinig meer over, hooguit lekkage of verstopping, lijkt mij tenminste.
Hoeft niet per definitie aan een onderdeel te liggen. Ik vind het zelfs gek om maar meteen thermostaat + huis + waterpomp + radiateur te vervangen. Een aardige greep in de portemonnee lijkt me, voor misschien een heel klein probleem. Echt iets voor een dealer...meteen het ergste noemen en vervangen zonder echt te weten wat er eigenlijk precies mee aan de hand is. Geldklopperij!!!
geen lekkage (volgens mij) het rare is dat de temp oploopt als ik aan het rijden ben, ga ik dan stil staan daalt de temp weer.
waar zou die verstopping kunnen zitten en hoe test je dat?
bvd
nico
16 jaar
je hebt toch niks voor je radiator zitten,heb je airco,zit deze radiator niet dicht,zit voor je radiator koelwater
16 jaar
is je visco koppeling niet kapot,als deze namenlijk te zwaar gaat gaat hij bij hoge snelheid zoveel kracht vragen dat misschien je v-snaar gaat slippen waardoor de waterpomp afgeremd wordt,deze visco koppeling moet je zo rond kunnendraaien bij normale motor temperatuur
16 jaar
voel eens aan je slangen, zijn ze allemaal warm, of alleen een gedeelte? Kun je ze dan inknijpen of blijft een van de slangen hard? Dat zou kunnen duiden op een verstopping. Kijk ook, als de motor een tijdje stationair draait, ongeveer een kwartier...of de ventilator wel aangaat. Dit zou moeten gebeuren. Kijk dit eens na, kun je dat in ieder geval uitsluiten
16 jaar
wat voor een waterpomp is er gemonteerd? een van plastic of een stalen? als er resten oude waterpomp in de motor zijn blijven hangen dan is een plastieken zo weer stuk. dan ontstaat dit probleem.
heeft de auto airco? als die radiateur dicht zit kan de gewone radiateur die daar achter zit ook niet gekoeld worden.
16 jaar
Ook kan een luchtbel ingesloten zitten in het leidingsysteem. Als die zich verplaatst richting waterpomp (centrifugaalpomp) kan de watercirculatie behoorlijk afnemen. Door 'kneden' van makkelijk bereikbare waterslangen, met dop van het expansie-reservoir even los, krijg je luchtbellen uit het systeem.
16 jaar
hoe is dit probleem opgelost heb namelijk ook waterpomp, thermostaat 2x+huis +kopppakking + radiateur al vervangen m vrgr Rudo
15 jaar
[quote=powermustang]hoe is dit probleem opgelost heb namelijk ook waterpomp, thermostaat 2x+huis +kopppakking + radiateur al vervangen m vrgr Rudo[/quote]
Is jou kopt niet gescheurd ?
Gr Stefan
15 jaar
De oplossing was uiteindelijk, na veel dingen vervangen te hebben, een nieuw motorblok......
15 jaar
dus het zat toch in de kop / blok..
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar