Heren,
Het volgende:
Tijdens lange rit plotseling de motor aan de kook. Auto naar de garage waar thermostaat, ,thermostaathuis en waterpomp zijn vervangen.
Auto opgehaald en tijdens rit naar huis motor weer aan de kook, toen heeft de garage de radiatuer vervangen, motor nog steeds aan de kook.
Op advies van de bmw dealer thermostaat nogmaals vervangen, hierna leek alles goed. Maar nu na ongeveer 300 km weer motor aan de kook.
Garage heeft getest met bepaald spul (?) en zeiden dat de koppakking niet stuk is.
Iemand suggesties?
B.v.d.
Nico
Geplaatst door schrijfnico (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
svaleras (100), 16 jaar geleden
En als je de thermostaat er helemaal tussenuit haalt dan...zou niet moeten overkoken, of het zit ergens verstopt, kan ook nog. Of misschien een lekkage ergens, waardoor je koelwater verliest? Worden alle slangen wel warm? Je hebt alles wat met de koeling te maken heeft al vervangen...dus blijft er weinig meer over, hooguit lekkage of verstopping, lijkt mij tenminste.
Hoeft niet per definitie aan een onderdeel te liggen. Ik vind het zelfs gek om maar meteen thermostaat + huis + waterpomp + radiateur te vervangen. Een aardige greep in de portemonnee lijkt me, voor misschien een heel klein probleem. Echt iets voor een dealer...meteen het ergste noemen en vervangen zonder echt te weten wat er eigenlijk precies mee aan de hand is. Geldklopperij!!!
schrijfnico (0), 16 jaar geleden
geen lekkage (volgens mij) het rare is dat de temp oploopt als ik aan het rijden ben, ga ik dan stil staan daalt de temp weer.
waar zou die verstopping kunnen zitten en hoe test je dat?
bvd
nico
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
je hebt toch niks voor je radiator zitten,heb je airco,zit deze radiator niet dicht,zit voor je radiator koelwater
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
is je visco koppeling niet kapot,als deze namenlijk te zwaar gaat gaat hij bij hoge snelheid zoveel kracht vragen dat misschien je v-snaar gaat slippen waardoor de waterpomp afgeremd wordt,deze visco koppeling moet je zo rond kunnendraaien bij normale motor temperatuur
svaleras (100), 16 jaar geleden
voel eens aan je slangen, zijn ze allemaal warm, of alleen een gedeelte? Kun je ze dan inknijpen of blijft een van de slangen hard? Dat zou kunnen duiden op een verstopping. Kijk ook, als de motor een tijdje stationair draait, ongeveer een kwartier...of de ventilator wel aangaat. Dit zou moeten gebeuren. Kijk dit eens na, kun je dat in ieder geval uitsluiten
Mausx (0), 16 jaar geleden
wat voor een waterpomp is er gemonteerd? een van plastic of een stalen? als er resten oude waterpomp in de motor zijn blijven hangen dan is een plastieken zo weer stuk. dan ontstaat dit probleem.
heeft de auto airco? als die radiateur dicht zit kan de gewone radiateur die daar achter zit ook niet gekoeld worden.
Freude_am_Fahren (0), 16 jaar geleden
Ook kan een luchtbel ingesloten zitten in het leidingsysteem. Als die zich verplaatst richting waterpomp (centrifugaalpomp) kan de watercirculatie behoorlijk afnemen. Door 'kneden' van makkelijk bereikbare waterslangen, met dop van het expansie-reservoir even los, krijg je luchtbellen uit het systeem.
powermustang (0), 14 jaar geleden
hoe is dit probleem opgelost heb namelijk ook waterpomp, thermostaat 2x+huis +kopppakking + radiateur al vervangen m vrgr Rudo
stefan84 (0), 14 jaar geleden
[quote=powermustang]hoe is dit probleem opgelost heb namelijk ook waterpomp, thermostaat 2x+huis +kopppakking + radiateur al vervangen m vrgr Rudo[/quote]
Is jou kopt niet gescheurd ?
Gr Stefan
schrijfnico (0), 14 jaar geleden
De oplossing was uiteindelijk, na veel dingen vervangen te hebben, een nieuw motorblok......
stefan84 (0), 14 jaar geleden
dus het zat toch in de kop / blok..