BMW 3-Serie: Problemen met stuur/onderstel

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 323I 2.5 6 cilinder

kjhk

GuidoM3

Geplaatst door GuidoM3 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

paulo peter (0), 14 jaar geleden

hallo guido
heb jij druk verstelbare schokbrekers van bilstein zo ja dan die eens goed af stellen want ik denk dat hij te zwaar is af geveerd ook verlaagd neem ik aan dus stug

gr paulo

GuidoM3 (0), 14 jaar geleden

Nee het zijn gewoon originele dempers. B4 .. Dus dat is gewoon een vervanging van origineel.. Auto is ook niet verlaagd ofzo.

pieter_galant (0), 14 jaar geleden

Heb ik ook gehad. Bij mij was het de uitlijning.

Mausx (0), 14 jaar geleden

goed uitlijnen. de auto ook niet uitveren voor of tijdens het uitlijnen en alles goed afstellen. dus voor en achter.

en wat nog meer kan tegenzitten. te brede banden, verkeerde banden, verkeerd afgesleten banden, bandenspanning.

Dus, als de auto goed uitgelijnt is, even een setje andere wielen proberen, liefst standaard wielen. kijken wat het verschil is.

GuidoM3 (0), 14 jaar geleden

Allemaal al gebeurd.. Auto is al 3 keer uitgelijnt.. Het probleem begon met me 17 inch wielen. dus ik dacht dat het daaraan lag. Maarja nu staat hij op 15 inch winterbanden. En het is nog steeds..

Die auto van een maat van mij, eigenlijk dezelfde auto. Geef ook een veel rustiger gevoel op het stuur. Veel masiever.. ( moeilijk om uit te leggen.) En staat ook op 15 inch wielen met dezelfde bandenmaat. 205/65/15. (originele maat)

pieter_galant (0), 14 jaar geleden

Heb je hem bij de dealer uit laten lijnen?

GuidoM3 (0), 14 jaar geleden

Laatste keer dat hij is uitgelijnt is het bij de BMW specialist gebeurd ( gerrit jonkers)
Toen hebben ze Achterasrubbers vervangen..

Mausx (0), 14 jaar geleden

Zo'n BMW specialist moet je zo kunnen vertellen wat er aan de hand is aan de hand van de uitlijn gegevens.

zenuwachtig sturen heeft meestal te maker met het caster. camber en sporing zijn minder van toepassing op dit gedrag.

het heeft dus volgens mij wel iets te maken met de schokbrekers. stand veerschotels enz. of ze staan inderdaad te strak. of te rechtop (kan bijna niet want dit zijn vaste punten).

zijn de schokbrekers achter ook vervangen? die hebben ook heel veel te maken met het stuurgedrag.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ergens zal een ( grote ) speling aanwezig moeten zijn, anders zou hij gewoon netjes moeten reageren, zeker als je de helft al vervangen hebt,

Heb je ook al eens de draagarmen en het hele subframe achter gecontroleerd ? Niet alleen de rubbers van de ophanging achter controleren, maar kijk ook goed rondom de rubbers en controleer of hij niet uit de carosserie aan het scheuren is, dat gebeurt ook wel regelmatig..

Als de voorkant perfect is zonder mankementen, zou ik de boel achter eens controleren..

GuidoM3 (0), 14 jaar geleden

Ik krijg ook het idee dat de schokdempers de helft van de schokken niet absobeerd.. Ze zijn ook behoorlijk stug heb ik het idee.. Terwijl het juist de minst stugge zijn in de lijn van Bilstein.
Schokbrekers achter zijn ook vervangen..

Ik geloof niet dat de carroserie aan het scheuren is of iets dergelijks. De auto is in een goede staat. Bodem ziet er ook zeer goed uit allemaal..

Ik ga er van het weekend nog is onder liggen.. En anders gaat hij maar is terug naar de specialist..

dennie24 (0), 14 jaar geleden

het kan ook spelling in het stuurhuis zijn

gr dennie

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hij kan er wel mooi uitzien, maar dat zegt niks! Ik zeg ook niet dat dit je probleem is, maar het komt geregeld voor, ook bij de E46 en misschien wel handig om dit even te controleren..

Voornamelijk goed kijken daar waar het subframe in de carosserie geschroeft zit..

GuidoM3 (0), 14 jaar geleden

@ Stefan84 Ik weet wat je bedoelt .. Maar ik geloof niet dat hij daar last van heeft. Met mooi uitzien bedoel ik natuurlijk de onderkant, dat het er goed uit zag.. Zal het wel even checken;) Ik ken het probleem idd bij de E46 ;)

Speling stuurhuis is een van de dingen die overblijft. waar ik ook al aan dacht. Het is wel dat als aan het stuur trek, het wiel ook gelijk beweegt. Dus als de auto stil staat en ik kijk naar de wielen, en dan aan het stuur trekken..

paulo peter (0), 14 jaar geleden

hallo guido
dus verdenk je toch de schokbrekers wat ik eigelijk vanmorgen ook bedoelde je zegt dat hij het tijdens rijden op
hobbelige wegen zo beweegt in het stuur, of ook op redelijk vlakke wegen de schok brekers zullen wel goed zijn
maar de veren kunnen ook te sterk zijn voor de auto heb je de orginele op de bilstein terug gezet zoja ging dit ook moeilijk?? als dat zo is heb je de kortere bilsteindempers voor verlagingszet gekocht en dan is hij een stuk stugger ,(je probeert dan een langere veer op een kortere demper te monteren) dat wil wel maar wordt een enorm stuk stugger

gr paulo

GuidoM3 (0), 14 jaar geleden

@ Paulo,

Als dat zou is , dan zijn de dempers dus korter als de oude.. Zal het vanavond is even na gaan kijken.. Maar volgens mij waren ze gelijk..
Ik heb de oude veren terug gezet op nieuwe dempers.. Volgens mij ging dit wel met aardig wat kracht. Maar niet moeilijker als normaal lijkt me..

vegito (0), 14 jaar geleden

Heb je ook je voor draagarm rubbers vervangen?.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.