close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: rembekrachtiger

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: e46

Mijn remmen werkten wel maar het kostte kracht om het in werking te stellen. Gevolg verzuring in het rechter bovenbeen. Ik liet mij adviseren dat de rembekrachtiger kapot was. ik heb deze gedemonteerd en vervangen door een tweedehandse. Dit was een hell of job. Daarbij ging iets mis. Ik had de hoofdremcilinder verwijderd en de remleidingen hiervan, van het onderdeel onder de hoofdremcilinder, ontkoppeld. (Hoe heet dit onderdeel waar een grote stekker aan zit?) Bij het weer installeren heb ik 2 van de 4 remleidingen verkeerd (schuin)_in het aluminium van dat onderdeel gedraaid. Dit is natuurlijk niet goed want zal gaan lekken. Wat kan ik hier aan doen?
Er zat olie in de rembekrachtiger en het deel van de hoofdremcilinder dat in de bekrachtiger steekt, was nat. Is dit erg en waar duidt dit op? Moet ik nu ook de hoofdremcilinder vervangen?

Geplaatst door

Ferdie Touring (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als er olie in de oude rembekrachtiger staat , is de oorzaak een defecte hoofdremcilinder , daar deze toch vervangen dient te worden is het er scheef in draaien van de wartels daarmee ook op gelost.
Stekker verhaal is me niet helemaal duidelijk , abs pomp ?

Dat denk ik wel die zit er recht onder. Die moet je gewoon vervangen er ontstaan dusdanige drukken in het remsysteem dat een reparatie van het draad in het hydrolische blok een risico is.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

9 jaar

Bedankt voor jullie reactie mannen. Ik heb de hoofdremcilinder vervangen en dacht dat ik het schroefdraad van de ABS pomp met een tap te hebben gerepareerd. Helaas bleek idd nog te lekken. Ik ga de abs pomp (dat was het onderdeel met de stekker) vervangen. Jullie horen het nog.

Ontluchten zou ik geforceerd doen en niet via het pompen op je pedaal systeem , alle lucht krijg je er anders eigenlijk niet goed uit.

Pompen is nooit aan te bevelen. Als het een nieuwe hoofdremcilinder is dan gaat dat meestal goed. Bij een oude of gebruikte hoofdremcilinder kunnen ze lek gaan tijdens het ontluchten. Als er DSC op de auto zit is bij het vervangen van de ABS pomp het ontluchten eigenlijk alleen goed mogelijk met een uitleescomputer die de DSC ventielen tijdens het ontluchten kan aansturen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

9 jaar

Dus kan ik het beter naar de garage brengen.

Lijkt me gezien de vorige situatie , scheef in gedraaide nippels/extra onnodige kosten , en het ontluchten een goede oplossing.

Allemaal bedankt. Ik heb een gekocht voor 125 euro. Heb de auto naar de garage gebracht.

De booster, de hoofdremcilinder en de ABS pomp zijn vervangen. Hij is geforceerd ontlucht, maar nu blijven de controle lampen van de handrem (rondje met uitroepteken erin) en het DSC lampje (driehoek met uitroepteken erin met pijl eromheen) geel branden. Ze krijgen hem niet uit, bij de garage. Alles functioneert naar behoren al vind ik dat de remdruk op het rempedaal iets hoger mag, maar dat kan aan mij liggen. Bij het uitlezen werd aangegeven dat de ABS pomp niet werd herkend door de boordcomputer. Ben ik nu op de dealer aangewezen of is er een andere manier om dit te resetten.

Vrees van wel .
Pomp moet ingeleerd worden , je hebt wel een pomp met dezelfde nummers ?

Pomp moet gecodeerd worden en misschien wel geprogrammeerd. das wat anders als inleren en lastiger

gr Martin

GJBAutos 0
badge

9 jaar

Ook dan naar de dealer , whats in a name , begrijp het wel martin .

De nummers komen overeen. Wat gaat dit inlezen of inleren bij de dealer ongeveer kosten.

Denk niet dat je bij de dealer terecht kan met een 2e handse pomp die kunnen dat vaak alleen met een nieuwe modules/onderdelen. Inleren kunnen de meeste autobedrijven wel.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

9 jaar

Ferdie vraag
Heb je de ABS als geheel(incl ABS ECU) vervangen of alleen het pompdeel

ron001 0

9 jaar

Ik begrijp jouw laatste vraag Ron. Ik heb de oude pomp uit elkaar gehaald met de bedoeling het electronische deel over te zetten op de aangeschafte tweede handse. Voordat ik dit zou doen heb ik hem naar de garage gebracht. Daar is het middels een programma gereset of misschien is dat wel ingeleerd. De lampjes op het dashboard zijn uit en alles functioneert naar behoren. Gelukkig. Bedankt allemaal. Tot het volgende probleem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.