auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW X5 3.0I: Remmen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 3000

Het rempedaal zit half weg met remmen. Je dient dus eerst een halve slag te maken voor de auto begint met remmen. Als de auto gaat remmen remt deze ook goed. Echter bij een noodsituatie ben je mogelijk te laat omdat de remmen pas later reageren. De auto lekt geen remvloeistof en deze staat op niveau. Als je de rem koud een aantal keren intrapt zodat alle vacuüm weg is blijft de rem hoog en hard. Zodra je start duw je de rem weer tot half weg voordat de remmen gaan werken. Als er geremd is komt het pedaal vlot omhoog tot halverwege, het laatste stuk tot boven duurt langer dan normaal. De auto heeft geen storing meldingen. De remvoeringen hebben nog voldoende voering. Het probleem is van het één op het ander moment ontstaan. Mijn vriendin heeft het voor het eerst meegemaakt. Bij het inparkeren remde ze en reageerde de auto vreemd op de remmen. De manier van beschrijven lijkt op de werking van de ABS. Dit heeft de auto verder niet meer laten zien. Ben zelf automonteur geweest maar kom er niet uit. Ook heb ik al gestoeid over het probleem met het ex bedrijf waar ik heb gewerkt en waar deze auto in onderhoud is. ook samen komen we hier niet aan uit. Mogelijk dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

Geplaatst door

Marcel733 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probleem met je hoofdremcilinder?

De hoofdremcilinder heeft geen uitwendige lekkage. Als ik de rem hard pomp bij de motor uit blijft deze hard en is deze ook niet weg te drukken. Zodra je start valt het rempedaal half weg. Het onderste stuk dat hij remt, remt hij goed en is het pedaal ook niet tot op de bodem weg te drukken.

Marcel733 0

8 jaar

Inwendige lekkage is ook mogelijk: http://www.mvwautotechniek.nl/Woordenboe.... Als de motor uit staat, valt het vacuüm van de rembekrachtiger weg, dus dan wordt het pedaal "hard". Wat je zou kunnen doen is de auto op een remmentestbank zetten en kijken of er verschil is. Als de hoofdremcilinder inwendig lekt zal één van de twee remcircuits zorgen voor minder remkracht.

Met de punt erachter deed de link het niet. Hier nogmaals:

http://www.mvwautotechniek.nl/Woordenboe...

Inmiddels de hoofdremcilinder vervangen.
Probleem is opgelost!

Marcel733 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X3 of stel zelf een nieuwe vraag.