close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 525D: roetfilter leeg gemaakt !

Bouwjaar: 2005, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 120

Hoi,

Ik heb bij mijn bmwE60 525d van 2005 de roetfilter open geslepen en verwijdert !
Ik heb dit gedaan zodat die niet kan verstoppen en ook vooral voor meer vermogen te hebben !

Ik krijg nergens een foutmelding op de dashboard en de auto 'lijkt' iets beter te gaan maar daar ben ik niet zeker van.
Nu als ik mijn auto met uitleesapparatuur uitlees krijg ik echter wel een foutmelding ! er staat iets op van de roetfilter ...ik kan dit wissen maar die foutmelding komt natuurlijk terug als je gaat rijden en dan terug uitleest!

Dus de ecu merkt het dat de roetfilter leeg is !

Nu is mijn vraag : hoe merkt de ecu dit ?De uitlaatopstelling werkt als volgende: ik heb eerst een katalysator waar bovenop 2 sensors zitten ,1is denk ik een lamdasonde en de ander een temperatuursensor,dan onderaan de katalysator heb je een druksensor. Dan int midden van de auto heb je de roetfilter met een sensor(denk temperatuursensor) "voor" de roetfilter en thats it ! geen sensor achter de roetfilter! Hoe weet de ecu dat er geen roetfilter meer inzit ? En wat ik ook zou willen weten ...mijn uitleesapparatuur van Delphi geeft dus foutmelding van roetfilter...nu is mijn vraag : kan dit gevolgen hebben voor de prestaties ?? want ik wil meer vermogen ,ik heb zoiets van : ja ,de roetfilter is weg dus ik heb meer vermogen maar de ecu ziet dit en misschien gaat die daardoor iets aan de inspuiting doen ofzo waardoor ik net MINDER vermogen heb !? Ik merk nie echt iets aan het vermogen ...lijkt evengoed te accelereren! mijn auto regenereert wel nog maar dat vind ik niet zo erg ,het draait bij mij allemaal om prestaties/vermogen!
Wat ziet de ecu eigenlijk ? ziet die dat druk nie klopt ofzo ? en hoe ziet die dat ? want je hebt toch maar 1druksensor bij de katalysator? meet die dan te weinig druk ofzo ? ik snap het niet!wie kan me dit eens correct uitleggen ??

Geplaatst door

BMWvooraltijd (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.