BMW 5-Serie: Slecht stationair lopen E39 tds

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525tds

Mijn 525tds uit 1997 loopt met regelmaat slecht stationair, met name als de motor warm is. Vanaf rijdend naar stilstaan met koppeling in begint de motor te rommelen en trilt de auto ook. Vaak bij helemaal stilstaan is het dan weg, maar niet zelden blijft het dan aanhouden. Even gas geven helpt ook vaak. Vanmiddag sloeg de auto zelfs even af. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Als tip via het prikbord van bmw werd nog gesteld even reiniger voor de verstuivers erin te gooien,. Bovendien kwam ik nog tegen dat er valse lucht via het vacuumsysteem in zou komen. Via de TIS vond ik nog links naar het brandstofsysteem....

Welke richting moet ik zoeken?

Geplaatst door

Frank Smit (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je kunt inderdaad ergens luchtbellen in je brandstof circuit krijgen door poreuse of slechte leidingen,en heb je al eens je brandstoffilter vernieuwd en wat deze ook wel eens hebben dat als de tank half leeg is problemen veroorzaken,dus gooi je tank is vol en kijk dan nog eens

Inmiddels nog geen oplossing gevonden.

Frank Smit 0

14 jaar

Vandaag 11:19:54
Frank Smit
Particulier
Echte naam: Frank Smit
Woonplaats: Den Haag
Geregistreerd: 8 september 2008
Berichten: 12
E-mail Schokkerig stationair toerental bij warme motorBMW 5-Serie
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Diesel
Motor: 525tds Hallo allemaal,

mijn 525tds met circa 330d km schokt bij warme motor als ik hem in neutraal of op de koppeling laat uitrollen. Het stationair toerental rommelt dan en de auto schudt een beetje. Bij stilstand is het weg, of met een beetje gas geven. Het toerental komt overigens niet onder de 700tpm.

Er zit van 0 tot nu een volledige onderhoudshistorie op de auto, de computer is uitgelezen zonder foutmeldingen en bij de laatste grote beurt heb ik de EGR klep schoon gemaakt, gecontroleerd op vacuum lekkage en de dieselfilter vervangen.

Ik sta op het punt om bij de Bosch car service de injectoren en kettingtiming te laten controleren, maar is dat zinnig?

Alvast bedankt voor de reacties!

groet Frank



Post verplaatst door moderator.

moderator 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.